Ervaringen juni/september voor eerste keer kamperen zonder kinderen?? bezetting / leeftijd campings
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
30.01.2024 13:50
Voordat we kinderen hadden gingen we als jong stel vaak kamperen eind juni/begin juli en dit beviel altijd erg goed. Richting het Zuiden zijn de temperaturen vaak al goed en je hebt lange zomeravonden. Ook is de natuur nog mooi groen en niet te dor.
Meestal was het wel een goede mix qua leeftijden, maar dat hangt denk ik ook af van het soort camping waar je gaat staan. Persoonlijk vond ik tussen veel jonge gezinnen staan minder storend dan nu in het hoogseizoen tussen de schoolgaande kinderen die vaak meer lawaai maken (zelf heb ik er ook 2 dus ik ontkom er niet aan).
September hebben we 1 keer gedaan en dat vonden we tegenvallen. Alles loopt op z'n eind en dat merk je ook aan de sfeer. Vroeg donker, waardoor het niet altijd meer lekker is om in de avond buiten te zitten.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
30.01.2024 16:30
Ik merk op het werk dat de collega’s die weer zonder kinderen gaan of juist met hele kleine kinderen gewoon in het hoogseizoen gaan of vanaf eind aug/ begin september. Heerlijke periode!
Geplaatst door: ® cato
, Datum:
31.01.2024 21:04
Ja Narijke sommige mensen houden juist van drukte! Hoor ik wel vaker.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
01.02.2024 14:35
Maar eind augustus/ begin september is ook geen hoogseizoen meer. Lijkt me wel heerlijk!
Geplaatst door: Roos
, Datum:
10.02.2024 11:01
Al vanaf 2011 is onze kleine natuurcamping 'adults only'. Kijk maar eens voor uitleg & info op www.lesfayes.info. De ervaring is dat bij ons niet alleen maar '60plussers' komen, juist allerlei leeftijden, dat is leuk. De ene keer is het anders dan de andere keer. Juni is hier vaak een prachtige maand, mooie bloemen in de natuur, lekker weer etc. Als er nog vragen zijn mail ons gerust even. Dit jaar zijn wij open van 1 juni tot 1 september. Doordat hier geen kinderen en gezinnen komen, is het ook in het hoogseizoen heerlijk rustig en dat geldt ook !! voor de omgeving. Genoeg te doen, zien en beleven, maar door de ruimte heerlijk rustig ! Hopelijk tot ziens........ps. wij hebben maar 6 plekken, dus reserveren is wel aan te raden..
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
11.02.2024 02:31
De laatste twee weken van juni en de eerste twee weken van juli zijn een ideale periode om op vakantie te gaan. Lekkere lange avonden. Wij doen dat al jaren sinds de kinderen niet meer meegaan. Ik ben 55 mijn vriend is 45, mijn ervaring is dat er in deze periode juist mensen zijn op de campings van alle verschillende leeftijden. Wij hebben ontzettend leuke avonden gehad met mensen van alle leeftijden dus de dynamiek zegt wat dat betreft helemaal niets. En we hebben er zelfs hele goede vrienden aan over gehouden waarmee we vaak gaan stappen en die zijn al gepensioneerd! Leeftijd is maar een getal!