Geplaatst door: Henk Hertge
, Datum:
16.01.2024 13:34
Ik zie dat het laatste topic over Tanken in Luxemburg alweer van een aantal jaar geleden is. Wij zijn in december nog door Luxemburg gereden. Normaal gesproken stoppen we niet per sé in Luxemburg om te tanken vanwege de drukte in de zomer, maar nu waren we buiten het seizoen op vakantie. Ik had me vooraf ingelezen en zag dat er verschillende opties zijn om in Luxemburg te tanken (niet langs de snelweg).
We zijn bij Strassen eraf gegaan en na een paar kilometer rijden kom je meerdere tankstations tegen en die zijn echt nog een stuk goedkoper dan langs de snelweg. We waren nog geen 90 euro kwijt voor een tank van 60 liter E10. De moeite van een paar minuten omrijden wel waard!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
16.01.2024 13:50
In luxemburg geld een vaste brandstof prijs
Geheel auttomatisch mag €0,01 cent goedkoper
Dus de snelweg is net zo duur als de dorp stations pomp
En het verschil met Belgie is nog maar een fractie
Kan je bv ook een andere route rijden
Geplaatst door: Henk
, Datum:
17.01.2024 13:25
Ik zie het nu inderdaad, had niet goed gekeken! Als je in België niet langs de snelweg tankt en dat vergelijkt met de prijzen in Luxemburg, dan scheelt het inderdaad niet zoveel...
Geplaatst door: Stan
, Datum:
23.01.2024 16:52
die paar euro wegen mijns insziens niet op tegen de omweg met caravan.
vind trouwens 90 euro voor een 60 ltr tank niet schokkend goedkoop (tank is niet geheel leeg, dus pak m beet 50 ltr)
hier net over de grens was ik gisteren 71 kwijt voor een 50 ltr 98
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
26.01.2024 15:14
Wij nemen meestal de N4 van Bastogne naar Arlon, zodat we in Martelange kunnen tanken. Is ook een mooie eerste stopvoor ons op 300 km
Geplaatst door: Marike
, Datum:
26.01.2024 15:51
Wij tanken altijd gewoon langs de snelweg. In Luxemburg maakt dat qua prijs niet uit en het is gewoon gemakkelijk en gaat snel. Soms is het druk, maar de tankstations zijn erg groot waardoor je zelfs met drukte snel aan de beurt bent. Wij pauzeren overigens nooit bij die parkeerplaatsen, vaak druk en ongezellig. Rijden dan liever 1 of wat meerdere parkeerplaatsen verder.