Ervaring met last-minute boeken ferry Engeland-Frankrijk
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
13.01.2024 17:27
Komende zomer kunnen wij langer dan gebruikelijk én buiten de schoolvakanties (ik werk o.a. in het onderwijs) op vakantie. Nu lijkt het me fantastisch om eerst naar Engeland te gaan via Calais-Dover en daar zo'n 2.5 week rond te reizen.
Daarna natuurlijk tóch naar Frankrijk via Poole- Cherbourg. Ik wil echter niet vastzitten aan een boeking die ik nu al moet doen. Misschien willen we op het laatste moment toch ergens anders heen. De charme van het kamperen!
Ik snap dat ik dan waarschijnlijk wat meer moet betalen voor de overtocht. Wie heeft daar ervaring mee? Is het te doen om last-minute nog een overtocht te boeken?
We zijn flexibel dus ik denk zelf dat het wel lukt maar ik hoor graag persoonlijke ervaringen.
We reizen met een buscamper.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
14.01.2024 13:12
Ook wij zijn eens een weekje in Engeland geweest, alvorens onze vakantie in Frankrijk te vervolgen.
In een van de laatste jaren dat de municipal in Calais nog bestond, hebben we gewoon de middag voor de dag dat we zouden oversteken de kaartjes ter plekke bij de terminal gekocht. Konden we ook gelijk het hele proces al zien. Moet wel zeggen dat het vooral voor de kinderen leuk was.
Terug zijn we overigens met de trein door de tunnel gegaan. Gewoon aanrijden, zonder welke reservering dan ook kaartje kopen en een uur later zat je op de trein.
Let er wel op dat je tegenwoordig grensposten hebt, en een paspoort nodig hebt.
Tip: kijk op youtube eens naar die dashcam filmpjes van de oversteek naar Engeland. En een fimpje voor terug naar Frankrijk.
, Datum:
14.01.2024 13:47
Bedankt voor je antwoord en tips Rob. Ik denk dat wij ook zoiets gaan doen. Op één of andere manier zat Cherbourg in mijn hoofd voor de terugreis maar via Calais is natuurlijk ook een optie. Vandaar richting Bretagne is ook geen wereldreis en we hebben de tijd.
Geplaatst door: vdl
, Datum:
16.01.2024 12:53
wij zijn vorig jaar naar Engeland geweest. Hebben onze overtocht toen een dag verplaatst omdat we nog een dag langer Londen wilden doen. Was geen enkel probleem. Zijn van Dover naar Duinkerk gegaan. Dit was begin augustus vorig jaar dus hoofdseizoen
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
16.01.2024 14:52
Een paar jaar geleden hebben wij Calais Dover gedaan om een dag in Engeland te verblijven vanaf de camping in Frankrijk. Niet gereserveerd, maar konden zo mee.
Was wel iets duurder dan vooruit boeken.
, Datum:
18.01.2024 20:55
Bedankt voor jullie reacties!