Caravanstalling in Frankrijk, ervaringen?
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
12.01.2024 09:58
Wij overwegen na een periode van huur weer terug te gaan naar een eigen kampeermiddel: een caravan. Alleen lijkt het ons fijn om deze al ergens in Frankrijk te kunnen plaatsen om daar vandaan verder te rijden. Denk dat het wel een georganiseer is als er onderhoud nodig is, maar dat terzijde. Heeft iemand hier ervaring mee? Denken zelf dan aan een stalling in de buurt van Macon of Clermont Ferrand. Wat zien jullie als nadelen of voordelen? (ik begrijp dat je er dan niet een weekenje mee weg gaat in het voorseizoen, maar dat zijn we ook niet van plan).
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.01.2024 13:03
Als je het doet om bijv tijd te besparen moet je het niet doen. Een rit van 900/1000km duurt met caravan max 2 uur langer is onze ervaring. Daarnaast moet je de caravan in Frankrijk ook nog ophalen en deels inruimen wat betekent dat je misschien nog wel langer onderweg bent dan als je de caravan vanuit Nl meeneemt.
Daarnaast vinden wij het juist fijn en ook leuk om van te voren de caravan al een beetje in te ruimen en veel ligt dan al op de juiste plek. Wij vinden het rijden met caravan ook niet erg, juist leuk. We komen door de reis al helemaal in de vakantiesfeer en het grote voordeel is ook dat je onderweg kunt overnachten wanneer je eraan toe bent en in de caravan heb je alles bijdehand voor onderweg, ideaal!
Vrienden van ons hebben weleens de caravan in Spanje laten stallen. Na een jaar hadden ze de caravan direct meegenomen. De caravan bleek het gehele jaar gewoon buiten gestaan te hebben en er waren ook muizen op bezoek geweest dus alle spullen die zij in de caravan hadden laten liggen hebben ze moeten vervangen al zullen er vast ook goede stallingen zijn.
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
12.01.2024 16:41
Ik wil mijn caravan thuis hebben.
Gewoon effe van te voren inpakken, evt een klusje doen aan de caravan.
Een wekkend je weg enz
Wij betalen in Nederland een bedrag van €190.-
In het buiten land, Frankrijk een bedrag van €550.-
Waarom wil je hem daar stallen ?
Geplaatst door: Bert
, Datum:
12.01.2024 16:54
Ik heb mijn caravan in Frankrijk in mijn eigen stalling geplaatst. Ik kan hem rustig inrichten en luchten, want ik kan slapen in mijn huis.
Als je hem in Frankrijk stalt moet je veel spullen in je eigen auto vervoeren (beddengoed, gasfles, accu, eten enz). De eerste nacht moet je misschien in een muffe caravan slapen.
En dat na een lange reis.
Als er iets met je caravan loos is, heb je een probleem (lekke band, problemen met de rem, koelkast doet het niet, of een caravan vol mieren of muizen).
Een tip voor degene die hun caravan waar dan ook stallen. Koop er een hoes voor.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
12.01.2024 16:58
Ik heb mijn caravan in Frankrijk in mijn eigen stalling geplaatst. Ik kan hem rustig inrichten en luchten, want ik kan slapen in mijn huis.
Als je hem in Frankrijk stalt moet je veel spullen in je eigen auto vervoeren (beddengoed, gasfles, accu, eten enz). De eerste nacht moet je misschien in een muffe caravan slapen.
En dat na een lange reis.
Als er iets met je caravan loos is, heb je een probleem (lekke band, problemen met de rem, koelkast doet het niet, of een caravan vol mieren of muizen).
Een tip voor degene die hun caravan waar dan ook stallen. Koop er een hoes voor.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
12.01.2024 17:23
Wij hebben onze caravan jaren gestald in Frankrijk via Fr Assistance. Prima stallingen door heel Frankrijk. Ook het onderhoud kan je via dit bedrijf regelen. Kijk maar eens op hun website. https://www.caravanstallinginfrankrijk.nl/nl/
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
13.01.2024 17:47
Het lijkt mij inderdaad wel lastig dat je de caravan niet eerst even thuis kunt zetten. Dus dat is zeker een nadeel. Reden dat we het overwegen is dat we op heen/ en terugweg altijd graag een paar dagen een stad doen. Dan is een hotel of chambre d´hotes handiger. Aan de andere kant, als je op fietsafstand op een camping gaat en je zorgt voor fietsen is dat ook weer opgelost.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
14.01.2024 09:06
Je hebt dan toch je auto bij je…….. caravan op camping in de buurt……
Geplaatst door: Marike
, Datum:
14.01.2024 09:35
Wanneer je toch wilt overnachten in een hotel of chambre d’hote kun je bij veel hotels de caravan ook gewoon op de parkeerplek zetten. Wel uiteraard dan een hotel met afgesloten parkeerplek kiezen en dat er voldoende ruimte is om de caravan er meer te zetten, maar dat hebben wij al vaker gezien en dat doen veel mensen met een vouwwagen/ tenttrailer ook.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
14.01.2024 11:38
Vrijwel álle steden hebben een stadscamping , en als jullie dus fietsen bij je hebben is het ook opgelost voor een camping op korte afstand.
Wij stonden bv bij Bordeaux , zijn expres iets verder weg gaan staan ivm rust. Zijn 3 dagen achter elkaar s'morgens vroeg naar Bordeaux gereden, aan de rand van de stad de auto in P garage....voor 4 euro ( 2022) parkeren én heel de dag álle trams !!! P & R is er in veel steden !!!
Om Reims te bezoeken op camping Val de Vesle gestaan en met fiets naar Reims.
Om Strasbourg te bezoeken stonden wij in Saverne, te voet naar het station, na 9 uur voor 65+ korting en je bent zo, met de trein, in de stad Strasbourg !!!
https://www.campingfrankrijk.eu/categorie/stadscamping/
Geplaatst door: Hansiee
, Datum:
19.03.2024 00:35
Onze caravan staat al jaren in een stalling in Frankrijk, bij Crest. Het voordeel is dat het tijd, tol en inspanning scheelt. Wij gebruiken de caravan 4/5 weken in de zomervakantie en verder niet, in het voor en najaar gaan we vliegen. Je bent wel regio gebonden als je caravan ergens in Frankrijk staat. Ik heb vorig jaar wel weer een tent gekocht om tussendoor te gaan kamperen. Ondanks alle comfort van een caravan blijft kamperen met de tent het ultieme kamperen.