Geplaatst door: Debbie
, Datum:
07.01.2024 11:17
Beste allemaal
Dit jaar gaan wij weer eens naar Frankrijk. Met auto en op zoek naar een accommodatie.
We willen veel kans op zon en niet zo ver rijden (jaja ik weet het….)
Ik heb verschillende campings gezien in Bourgogne en de Dordogne, maar nu zag ik ook dat de Vendee in onze rijafstand past (max 1000 vanaf Amsterdam).
Ik lees wat minder over deze streek hier.
Wat zijn jullie ervaringen? Qua weer hetzelfde als Normandië die? Of als ik zon wil en geen regen toch naar een ander gebied?
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
07.01.2024 12:17
Afgelopen jaar tien dagen regen gehad in de Vendee eind juli/begin augustus. En wind, heel veel, onaangename wind. Heel soms werd het tegen de avond droog, best jammer.
Geplaatst door: Suzan
, Datum:
07.01.2024 13:52
Wij zijn de laatste 11 jaar in totaal 6x naar de Vendee geweest. Altijd super weer gehad. Als het op de camping bewolkt was, dan reden we naar het strand en in 9 van de 10 gevallen was het daar stralend blauw. We hebben zelden regen gehad
Geplaatst door: philip
, Datum:
07.01.2024 14:33
Je kunt beter niet afgaan op het weer in het afgelopen jaar. Tot begin juni was het goed weer, maar toch ook al een wat lagere temperatuur dan anders. En vanaf dat moment is het jaar onvoorspelbaar en bijzonder vreemd geweest.
Dus, kijk naar de gemiddelde resultaten in de afgelopen jaren, en vergeet het afgelopen jaar.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
07.01.2024 14:44
Tja Philip, dat deden wij ook. En toch kun je dan pech hebben op de geboekte en betaalde camping.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.01.2024 16:12
Als je grens 1000km is en je wil meer kans op mooi weer dan gemiddeld, kies dan voor de Ardeche of Drome. Als je een gemiddelde kans op mooi weer wil, dan kun je prima naar de Dordogne of de westkust.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
07.01.2024 16:12
Iets meer dan 1000km en dan zit je in de Ardèche waar het, volgens mij, ook vaak best goed weer is.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
09.01.2024 18:00
De Vendee is aan de westkust, dus altijd meer kans op wind, regen komt ook meestal uit het westen.
Maar aan de kust waait de regen ook weer sneller over. Weet ik als Zeeuw uit eigen ervaring.
We hebben ooit in Bretagne gezeten, met 13 van de 14 dagen veel regen.
Ook ooit in Bretagne, 2 weken prachtig weer.
Normandie ook meestal prima, maar ook weleens een buitje. En de temperatuur is natuurlijk niet zoals in de Provence.
De Vendee, hebben wij prima weer gehad. Zit je nog een stukje lager, bij Royan en omstreken, ook prima, en toch net wat warmer.
Maar nog steeds aan de westkust, dus geen garantie!
De Vendee, de stranden prima, het achterland vonden we niks, veel moerasgebied, dus veel watergebieden, en dus heel veel muggen.
Dan kiezen wij liever, als we naar de westkust gaan, voor Bretagne, of de omgeving van Royan, omdat daar het achterland veel mooier is.