Le Couspeau - Drôme : hogere ligging / temperaturen?
Geplaatst door: Joyce
, Datum:
27.12.2023 12:08
Hi,
Dit jaar kiezen we voor een rustige, kleinschalige camping in een streek waar we nog niet geweest zijn: Le Couspeau.
Nu lees ik wel dat die op een heuvelrug ligt, op 550m hoogte dus dat de zon snel verdwijnt en het snel afkoelt ´s avonds. Vaak buiten eten en ´s avonds lezen op het terras zijn wel belangrijk voor ons vakantiegevoel.
Vorige vakanties zaten we altijd ´laag´ en ben zelf nogal een koukleum dus een beetje bang dat dat niet gaat lukken, vooral ´s avonds niet? Kan me niet goed voorstellen hoe ´fris´ dat dan gaat zijn zo tussen 21u en middernacht. We gaan eind juli, begin augustus. Iemand een idee daarvan aub?
Alvast bedankt! :-)
(PS: al allerlei nuttige info gelezen hier, maar tips voor uitstapjes met kids van 12 en 9 nog altijd welkom :-)
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
27.12.2023 13:04
Tja, is dat ook niet de charme van vakantie dat je niet echt alles weet.
Dus, niet weet of je gezellig om 2200 uur nog met een glaasje en een mooi leesboek nog buiten kunt zitten.
Of dat je in lange broek en fleece trui binnen zit.
Hou gewoon overal rekening mee en laat je verrassen!
En veel toeristische info vind je op https://drome-blog.nl
Fijne vakantie gewenst?
Geplaatst door: Johann
, Datum:
27.12.2023 15:16
550 meter hoog??? Zelf wel gekampeerd op 1400 meter hoogte, en gewoon buiten gezeten.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
27.12.2023 22:44
Wij hebben wel eens wat hoger gestaan en vonden de nachten die redelijk koel waren heerlijk omdat je dan zo lekker slaapt.
We hebben ook wel eens ergens gestaan waar om 16:00 de zon achter de 'berg' verdween, het om 18:00 uur al koud werd en we om 20:00 uur bibberend in bed kropen.
In Denemarken op zeeniveau elke avond temperaturen onder de 17°/18°.
Belangrijkste is om er op voorbereid te zijn. Warme kleding mee, eventueel een kacheltje en warm beddengoed.
Verder zou ik het gewoon over mee heen laten komen. Niet elke avond buiten kunnen zitten heeft ook wel weer eens wat.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
28.12.2023 10:05
Wij hebben ene jaar of 5 geleden op Couspeau gestaan maar hebben het totaal niet koud gehad!
Ook savonds niet of in de ochtend...
Ik dreef in ieder geval niet mijn bed bed uit, wat we afgelopen jaar in Spanje en de Ardeche wel hebben gehad...