Komende zomer gaan we naar omgeving La Rochelle en de week erna richting de Dordogne. We willen via Le Mans/ Angers/ La Roche sur Yon rijden (hebben daar ongeveer 4-5 dagen voor om nog onderweg leuke stops te plannen). Dit keer worden het niet met een camper, maar chambre d'hotes en 2 keer een week een huis huren. Voor een overnachting denken we aan Le Mans of Angers. Iemand recente ervaringen met deze steden? Voor welke zouden we moeten kiezen en waarom? Daarnaast overwegen we ook Nantes aan te doen, maar dit is een aardige omweg. De moeite waard om die omweg te nemen?
Waren in Fresnay sur Sarthe. Leuk dorp en verrassende omgeving. Hebben toen ook de oude stad van Le Mans bezocht. Zeker de moeite waard. En met een beetje geluk direct aan de rand van de oude stad goed parkeren. De rest van de stad is heel erg druk (1 dag is genoeg). In de omgeving zijn hele leuke oorspronkelijke dorpjes...
Angers ook de moeite waard en omgeving wat toeristischer natuurlijk. En voor Nantes heb je minstens 2 dagen nodig om de stad een beetje te ontdekken....Omgeving vond ik minder....
Ina2, dank voor je reactie. Het idee gaat zich steeds meer vorm geven. 1 dag Le Mans en niet Angers, want dat is qua afstand van/ naar Nederland een betere "knip" en daarna willen we toch wel Nantes doen. En daar zeggen andere mensen ook van: stad is veel groter, veel te zien (ook modernere dingen) en omdat het veel groter is kun je daar met gemak 2 dagen over doen, wat voor ons helemaal prima is (langer lijkt mij ook weer niet nodig). Dan zou het goed aansluiten om daarna naar het Ile de Ré te gaan. Zag dat van Le Mans naar Angers 2 uur rijden is. Dat de omgeving van Nantes wat minder is qua natuur maakt niet uit, want de week erna gaan we fietsen op het Ile de Ré en de week daarna echt de "bush" in, naar de heuvels van de Correze (zijn wat opgeschoven t.o.v. eerdere plan, niet Dordogne, al meerdere keren geweest). Dus dat trekt dan vanzelf weer bij qua natuurbeleving.
Overigens ben ik vroeger als kind al in zowel Le Mans als Angers geweest. Kan me van Le Mans weinig meer herinneren, Angers iets meer met het grote kasteel. Zaten toen vaak in Durtal of Le Lude op de camping voor een paar dagen op weg naar de Vendee en dat is precies halverwege Le Mans en Angers. Maar is meer dan 30 jaar geleden.
In Le Mans heb ik al een hele leuke accommodatie geboekt met afgesloten parkeergarage erbij, zoiets zoek ik voor Nantes ook nog (maar zag dat er nog genoeg aanbod is). Wij vinden dit altijd leuk, wat steden, weekje zee, weekje heuvels of bergen (NB. ik wil in de vakantie wel altijd ook heuvels, palmbomen, bergen of rotsen zien als afwijking van het dagelijkse).