hybride auto opladen op camping
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
21.12.2023 18:04
Ik heb voor volgend jaar een camping geboekt in de Ardeche. Nu heb ik een hybride auto die ik graag af en toe op wil laden op de camping. Uiteraard in overleg met de campingeigenaar en indien gewenst tegen betaling.
Nu zou ik alleen graag willen weten hoe je dat het beste kunt doen. Moet je dan de laadkabel in de externe haakse stekker doen van de stroomkabel van de caravan? Of is er een andere mogelijkheid? Misschien kan iemand op dit forum hier uitsluitsel over geven.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
22.12.2023 12:00
Als je hem op de caravan aansluit, moet je even kijken of ie dan achter een zekering zit van die caravan. Als deze lager is dan de zekering in de campingpaal, ontneem je jezelf ruimte qua stroomsterkte.
Als je het met de campingeigenaar eens kan worden heb je geluk. Meestal zijn ze er niet zo happig op om het reguliere stroomnet voor kampeerders te gebruiken voor het opladen van autos. Ze zullen je dan verwijzen naar de standaard oplaadplekken voor autos op de camping.
Als de camping ook moderne mobilhomes verhuurt, zou je kunnen vragen of die zwaardere stroompalen heeft. Die mh's hebben immers vaak airco en koken op electra.
Je kan altijd kijken of je bij een grotere supermarkt kan laden. Je bent daar meestal maar een beperkte tijd binnen, precies mooi voor een laadbeurt.
Ik zou al die moeite niet doen (op de camping) als je maar af en toe wilt laden. Je hebt immers een hybride. Wel een mooi systeem, zo'n hybride: een verbrandingsmotor heeft net wat meer trekkracht, maar een elektromotor is schoon qua uitstoot als je over de camping en in de stad rijdt.
, Datum:
22.12.2023 15:38
Bedankt voor je reactie. Ik heb een camping geboekt waar 16 ampere aanwezig is, dus volgens mij zou dit wel moeten lukken. Het stukje over de zekering gaat een beetje mijn pet te boven. Helaas heb ik geen man die mij hiermee kan helpen, ik ben weduwe.
Ik vind het jammer dat nog niet veel campings laadpalen hebben, dan zou de keuze wat gemakkelijker zijn. Ik weet alleen nu nog niet hoe ik het beste zou kunnen laden. En ja, een hybride is lekker zuinig en je kunt tenminste nog een caravan trekken. Geweldige auto!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
23.12.2023 09:55
, Datum:
23.12.2023 19:05
Bedankt voor de lijst, Johan! Die kan ik de volgende keer wel gebruiken. Ik heb deze camping al geboekt, dus voor volgend jaar moet het toch maar even zonder.
Geplaatst door: ® JurgenB
, Datum:
24.12.2023 11:36
Wij hebben een instelbare laadkabel die op een gewoon stopcontact aangesloten kan worden (shuko). Instelbaar op 6,10,12 en 16 amp, dus praktisch overal bruikbaar.
, Datum:
28.12.2023 19:02
Bedankt voor de lijst, Johan! Die kan ik de volgende keer wel gebruiken. Ik heb deze camping al geboekt, dus voor volgend jaar moet het toch maar even zonder.
, Datum:
28.12.2023 19:09
O, heb mijn vorige reactie dubbel geplaatst zie ik...
JurgenB, laden jullie ook op op de camping? Ik wil graag weten waar ik de stekker van de laadkabel in het contact moet steken. Het laden wordt afgeraden met een verlengsnoer, dus daarom ben ik benieuwd hoe dit dan moet. De camping die ik geboekt heb heeft 16 ampere stroom dus voldoende om op te laden volgens mij.
Geplaatst door: ® JurgenB
, Datum:
29.12.2023 13:22
We hebben idd wel eens op een camping opgeladen, kabel ingesteld op 6amp en een stopcontact in de caravan gebruikt. De kabel is vrij lang dus dat lukte net.
, Datum:
30.12.2023 15:05
JurgenB, bedankt voor je reactie! Dan kan ik dus de laadkabel gewoon in het buitenstopcontact van de caravan stoppen.