Bourgogne, Dordogne of Drome
Geplaatst door: Roos
, Datum:
19.12.2023 19:04
3 gebieden waar nog niet zijn geweest!
Leuke campings gevonden maar blijf twijfelen!
De een zegt, Dordogne, veel te veel regen, andere weer Bourgogne is saai, weer een ander zegt als je naar de Drome gaat kan je net zo goed door rijden naar t zuiden!
Helpppp ;-)
Naar mijn idee zitten hier de echte Frankrijk kenners dus laat je horen!
Tips voor (grote luxe) campings zijn ook welkom!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.12.2023 19:50
Bourgogne ligt noordelijker dan de Dordogne dus qua weer kun je over het algemeen beter naar Dordogne dan Bourgogne.
Het is maar net wat je zoekt. Het zijn allemaal prachtige gebieden. Zelf vind ik Dordogne en Drome prachtige gebieden.
Waar zijn jullie eerder geweest en wat vonden jullie leuk? (Ook qua campings)
, Datum:
19.12.2023 19:58
Dank je wel!
We zijn een x naar Normandië geweest, 2 x Loire en een keer naar champagne. Allemaal wat noordelijker dus!
La cote nacre camping was heel leuk, de rest zal ik je niet aan raden haha
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
19.12.2023 20:19
Bourgogne en Drome beiden mooi, je zou ze kunnen combineren in één vakantie. Beide prachtige gebieden. Geen advies voor campings want wij houden nogal van klein en simpel.
Misschien Chateau Eperviere, luxe, groot, en niks voor ons.
Dordogne vind ik ook prachtig maar Dromen is toch wel mijn favoriet.
Geplaatst door: An
, Datum:
19.12.2023 20:19
De Drome. Schitterend en veelzijdig. Veel ruiger dan de Dordogne( dat is toch een soort Efteling, wel heel mooi). Alledrie de gebieden hebben zo hun charmes maar De Drome steekt daar wat mij betreft bovenuit
Geplaatst door: Ivop
, Datum:
19.12.2023 20:26
Ik vind de Dordogne leuker dan de drome,veel dingen te zien en goed wandelen. We hebben daar meerdere keren op een camping gestaan waar je vanaf de camping een stuk of 8 routes kon lopen zonder grote hoogteverschillen. In de drome moesten we daarvoor vaak rijden,we stonden oa in Die en pont neuf. Wij wandelen graag.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.12.2023 20:59
Kijk eens op Yelloh Village, Sandaya of Nederlandse organisaties. Over het algemeen heb je keuze uit mooie en luxere campings.
Wij zijn een keer op Yelloh Les Ramieres in Sahune (Drome) geweest en vonden dit een geweldige camping. De camping is alleen niet zo groot (rond 120/130 plekken), maar je hebt er verder wel alles.
Jullie kunnen ook nog overwegen om richting de Ardèche te gaan. Ligt op dezelfde hoogte als de Drome. In de Ardèche heb je veel keuze uit wat luxere campings dus wellicht voor jullie ook een optie.
Enkele voorbeelden van campings in de Ardèche:
- Camping Le Pommier in Villeneuve-de-Berg
- Camping Le Ranc Davaine in st Alban Auriolles
- Camping Le Soleil Vivarais in Ruoms/ Sampzon
- Camping La Plage Fleurie in Vallon pont d’Arc
- Camping Aluna Vacances in Ruoms
- Camping Rives d’Arc in Vallon pont d’Arc
- Camping Nature parc l’ardechois in Vallon pont d’arc
- Campinges Ranchisses in Chassiers
, Datum:
19.12.2023 21:12
Wat een leuke ervaringen en tips al. Super zeg!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
19.12.2023 22:04
Alle 3 de gebieden zijn de moeite waard. Dordogne vinden wij het meeste bieden: overal op elke paar kilometer een leuk pittoresk dorpje, kastelen en mooi heuvelachtig landschap, rotsen etc. Drome vinden wij ook mooi, maar minder op korte afstand te zien en te doen. Wel rustiger dan Dordogne. Bourgondie hangt een beetje af van de omgeving, bijv omgeving Auxerre of omgeving Beaune is echt veel te doen.
Qua weer hebben wij in alle 3 de gebieden prima weer gehad. Ik weet dat het in Dordogne ook kan regenen, maar wij hebben 2 x > 30 graden gehad in een vakantie.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
20.12.2023 00:11
Bij de keuze uit deze 3 is het voor ons niet zo moeilijk. Toch echt wel de Drome.
Maar het hangt er echt vanaf wat je graag wilt in je vakantie. Welke campings heb je in de Drome gevonden die je aanspreken? Succes met kiezen.
, Datum:
20.12.2023 10:03
CAMPING LE SOLEIL FRUITÉ In de Drome
Yelloh! Village Le Couspeau
Sandaya les Peneyrals en Le grand dague in de Dordogne
La Plaine tonique in de Bourgogne
Geplaatst door: Rob
, Datum:
20.12.2023 10:06
Als je ieder jaar een andere streek neemt, hoef je nu niet een beslissing die je stress bezorgt.
Zonder gekheid: waarom niet ieder jaar ergens anders heen ? Het weer kan je toch niet voorspellen, en zo zie je nog eens wat van Frankrijk.
, Datum:
20.12.2023 10:20
Dat doen we ook! We gaan nooit ergens 2 x heen…. Geen idee waarom je die conclusie trekt.
, Datum:
20.12.2023 10:22
2 x Loire en dat is t :-)
We gaan ook naar Duitsland, België, Luxemburg enz
Geplaatst door: Rob
, Datum:
20.12.2023 12:07
O nee, zo bedoelde ik dat niet.
Je lijkt te dubben tussen drie gebieden, vandaar.
Mijn idee zou dan zijn: hoera, de vakanties zijn de eerstvolgende drie jaar opgelost.
Maar onze "strategie" is:
Wij reizen met eigen kampeermiddel, en tot 2019 met kinderen.
Wij hebben een grote landkaart van Frankrijk gekocht, die op karton geplakt en opgehangen in een kamertje.
Ieder jaar komen er zo'n 8 pushpins bij, doublures prikken wij niet dubbel. Denk aan bewezen doorgangscampings.
We zitten - vanaf 1993 - nu op zo'n 260 unieke pushpins.
Wij kijken dan ieder jaar waar de grootste lancune zit, en dat wordt 'm voor dat jaar.
Corsica en de overzeese gebieden tellen we niet mee: vergt te veel planning, en die hebben we nooit.
, Datum:
20.12.2023 13:10
Ah sorry, verkeerd begrepen.
Leuk bedacht! Wie weet moeten wij dat ook zo gaan doen!
, Datum:
20.12.2023 14:08
Ah sorry, verkeerd begrepen.
Leuk bedacht! Wie weet moeten wij dat ook zo gaan doen!