Geplaatst door: ® gja
, Datum:
14.12.2023 11:30
Ik weet dat dit een afgezaagd onderwerp is, mijn excuses daarvoor.
Ik wil een tolbadge aanschaffen. Ik heb een Ford Kuga met voorruit verwarming. De gestippelde ruimte is zo minimaal dat daarop geen tolbadge geplaatst kan worden.
Ik heb de vraag aan de de dealer en importeur gesteld. Het antwoord van de dealer was: Ik weet het niet. Op het antwoord van de klantenservice van Ford wacht ik nog steeds. De ANWB (auto) zegt: Open het bestuurdersraam en steek de badge bij het passeren van de tolpoort omhoog. Maar ik heb bij bestuderen van dit Forum ook gelezen dat dit niet werkt. De fanse websites geven alleen de plaats aan : Links naast de achteruitkijkspiegel. Goede raad is duur.
Hopelijk geven de lezers van dit forum een goede , zeer gewaardeerde, ervaringsraad.
Met vriendelijke groet, fijne kerstdagen en een gezond 2024
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
14.12.2023 12:10
Raar dat Ford het niet weet; sowieso rijden er ook Kuga's in Frankrijk en er zullen er best een paar zo'n tolbadge hebben. Ik neem ook aan dat je zelf al het instructieboekje hebt uitgepluisd? Maar afgezien daarvan, het gaat volgens mij nu om twee verschillende zaken. Ten eerste de voorruitverwarming en tot waar die precies loopt. Dat moet je kunnen zien aan de hele fijne draadjes. In dat gebied moet je de badge niet willen plakken, lijkt me. En ten tweede de gestippelde ruimte: nergens staat dat je daar niet buiten mag komen met je badge. Alleen wordt dat gestippelde gebied geadviseerd omdat ALS je auto bijvoorbeeld een zonwerende laag in de ruit verwerkt heeft (die bij de tolpoort ook de verbinding met de badge kan weren), die laag niet in het gestippelde gebied doorloopt. Maar of de Kuga dat heeft? Zeker in combinatie met de voorruitverwarming betwijfel ik dat (maar ik weet het niet). En tot slot, bij mij kwam op z'n kop beter uit en werkt goed, dus volgens mij kun je hem ook dwars plakken. Succes!
, Datum:
14.12.2023 12:40
Dank voor je snelle reactie
Ik heb de plaats van de draadjes in de voorruitverwarming nauwkeurig onderzocht. Is gemakkelijk bij een bepaalde lichtval (zon). De draadjes lopen door de gehele ruit. Alleen beide aan zijkanten is een kleine ruimte, weke niet bedraad is, dus ontvangst van em golven vlak achter de ruit is uitgesloten., zo werd mij vroeger geleerd. Vraag is: Werkt het voorstel van de ANWB; Ruit naar beneden, badge omhoog.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
14.12.2023 17:36
Wij plakken de badge nooit op de ruit. We bewaren m in het handschoenenkastje en op het moment van naderen tolstation, houden we m op de plek naast de spiegel. Werkt altijd. Rijden we niet het hele jaar met de badge rond. Wel een uitkomst die badge.
Geplaatst door: Irene
, Datum:
14.12.2023 19:33
Hoi!
Wij hebben een ford kuga (ook met voorruitverwarming) en hebben de tolbadge gewoon rechts van de binnenspiegel geplakt. Werkt perfect!
Succes!
Gr. Irene
Geplaatst door: Irene
, Datum:
14.12.2023 19:34
Met rechts bedoel ik dus van binnenuit gezien. 😉
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
14.12.2023 19:41
Ook houden we de badge bij het passeren van de tolpoort even links van de spiegel tegen het raam, gaat prima.
Frankrijk is bezig elektronische tolheffing in te voeren. In geval zal de badge wel een vaste plek op het raam moeten krijgen.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
15.12.2023 10:04
Die van mij doet het zelfs als hij in het dashboard kastje ligt. (Niet in het zakje) had hem daar neergelegd omdat ik op een andere wijze wilde betalen, maar de slagboom ging open.
, Datum:
15.12.2023 10:50
Dank je voor de reacties. Ik ben er blij mee. Ik ga na nieuwjaar een badge bij Fulli bestellen. Ik lees over Fulli positieve dingen.
Nogmaals DANK.
Voor volgend jaar een goed kampeerjaar toegewenst en blijf gezond
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
15.12.2023 14:00
Geplaatst door: Claudia
, Datum:
18.12.2023 18:44
Bij onze auto een Audi a6 hetzelfde "probleem" Wij hebben hem nu ook in dasboardkastje liggen en pakken hem eruit als we bij de tol zijn. Ik houd hem gewoon even uit het raam en het werkt fantastisch.
Geplaatst door: ® Rob
, Datum:
19.12.2023 00:10
Een aantal jaren geleden was ook ik op zoek naar een geschikte plek voor de tolbadge.
Mijn oog viel op het zwarte kunststof kastje achter de binnenspiegel. Nadat ik dit had opengemaakt zag ik dat de tolbadge best hierin zou passen.
Verpakt in wat noppenfolie tegen het trillen heb ik toen de badge hierin gestopt en het kastje weer gesloten.
Nu, 5 jaar later, zit de badge nog steeds hierin zonder dat ik hem ooit nog eruit gehaald heb, zomer en winter.
En elk jaar wanneer we weer naar het zuiden rijden vragen we ons bij de eerste Peage weer af: Doet-ie 't of doet-ie 't niet?
En steeds weer constateren we tot ons genoegen dat ie 't weer doet. Nooit geen problemen mee gehad. Misschien een idee.
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
10.01.2024 23:00
Ik doe het raampje even open en hou gewoon die badge in de hand net buiten het raam.
Geen geplak op mijn voorruit.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
11.01.2024 13:58
Jan v z, ik denk dat je op die manier wel problemen krijgt bij de flux libre trajecten.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
11.01.2024 15:55
Kan de tolbadge bij de Kuga mss in het opbergvakje voor de zonnebril.
Moet de badge zichtbaar zijn of werkt deze op andere wijze?
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
11.01.2024 18:11
Vooralsnog alleen op de A79 en A4 flux libre traject, dus daar zou ik me nu nog niet al te druk over maken.
Wij houden 'm (inmiddels een nieuwe) ook nog steeds even met de hand naast de spiegel in het gestippelde deel en dat werkt prima. Na de heenreis in het zakje in de middenconsole en op de terugreis hetzelfde principe. Nog nooit problemen mee gehad.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
15.01.2024 22:44
Die van ons deed het het afgelopen jaar zelfs terwijl hij in het zakje zat in de afsluitbare middenconsole zat. We waren in Italie en niet gedacht dat onze badge het daar deed, tot de slagbomen keer op keer open gingen en ik het piepje hoorde.
Geplaatst door: Stan
, Datum:
23.01.2024 17:06
wij hebben de badge bij eerste poortje daar gehouden waar wij dachten dat ie moest zitten (rechts naast binnenspiegel).
toen dat werkte hem daar definitief geplaatst
Geplaatst door: Stan
, Datum:
26.01.2024 11:14
excuses, ik bedoel uiteraard links naaste binnenspiegel