Iemand bekend met camping Rocher de La Cave in Dordogne
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
21.11.2023 13:01
Voor komende zomer is dit een van de 2 campings die we op het oog hebben. De andere camping is Le Paradis.
Waarschijnlijk eerste zomer weer met zijn 2tjes (en 2 honden) en hoewel ik heel erg neig naar Le Paradis lijkt rivier e.d. bij Rocher ons meer aan te spreken (om ook te relaxen met stoeltje in het water en voetjes afkoelend)..... zwembad Le Paradis ziet er dan weer schitterend uit maar omdat we met zijn 2en zijn en hondjes bij hebben kun je daar niet met zijn 2en heen.
Rocher ook wat dichter bij Domme en Sarlat, maar ook goed vanaf andere camping te doen.
Ervaringsdeskundingen van Rocher de La Cave. Wat maakt deze camping leuk of misschen ook niet leuk?
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
21.11.2023 13:54
Heb de foto's eens bekeken van Rocher de La Cave maar ik denk dat je deze camping niet kan vergelijken met Le Paradis waar wij nog in september op hebben gestaan.
Ik weet het dat het aantal sterren niet alles zegt maar aan de hand van de foto's kan ik u nu al melden dat de plaatsen op Le Paradis veel netter zijn.
Le Paradis is een goed uitgebouwde camping op de meeste gebieden.
Achteraan loopt de Vézère waar de honden dagelijks kunnen zwemmen.
Ik zou er eerlijk gezegd niet een hele middag verblijven omdat het wat klein is om er rustig te relaxen.
Het is meer een aanlegsteiger voor cano's en niet gemaakt voor zwemrecreatie.
Dus als de honden de doorslag geven...
Geplaatst door: Monique
, Datum:
21.11.2023 16:01
Hallo, afgelopen zomer hebben wij een safari tent gehuurd op camping le rocher de la cave. Wij waren niet eerder hier geweest. Wel op andere campings in de dordogne. We hebben genoten. Een heerlijke rivier, vooral voor de hond en een fijn zit gedeelte,/ lig aan de rivier. Restaurant aan de rivier gelegen. Onze beleving op deze camping was top. Ook een fijn zwembad.
Enkele jaren geleden le paradis bezocht. Deze rivier aan de camping is niet om te zwemmen en je kunt niet op een strandje zitten of liggen.
Onze voorkeur zal naar le rocher de la cave gaan. Dichtbij alle uitstapjes en lopend kun je naar dorpje.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
21.11.2023 21:58
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
22.11.2023 13:50
@Hans030, deze camping heb ik ook aangeschreven, maar heeft helaas geen plaats meer in de door ons gewenste periode.
@RonnyS, campings zijn idd niet met elkaar te vergelijken..... qua luxe/uitstraling e.d. ben ik zeker geneigd te kiezen voor Le Paradis. Maar als we dan verder na gaan denken, waarschijnlijk maar met zijn 2en zijn, dus niet veel gebruk zullen maken van zwembad e.d. en juist wel van rivier (hebben we afgelopen jaar heel erg gemist op vakantie) met onze hondjes..... en daar dan ook middagje kunnen relaxen op luchtbedje/stoel met voetjes in de rivier....... en lees dat rivier bij Le Paradis prima is om even te gaan suppen of even te plonsen maar niet om te gaan zitten, dan........
@Monique, ik heb je een berichtje gestuurd.