Geplaatst door: Mimmim79
, Datum:
05.11.2023 21:46
Op zoek naar een camping voor volgende zomer, zou ik willen vragen of iemand weet hoe het vissen is in het water bij (een van) de volgende campings:
Le Ruisseau in Bidart,
Larrouleta in Urrugne,
InNature in Arques,
Lac de Vinça in Vinça?
Zoonlief vist heel graag, maar vangt wel graag echt wat in zijn vakantie. Voor deze campings kan ik online niets vinden of en wat voor vis er in het water bij de camping leeft. Hij wil ook graag het goede materiaal meenemen om die kans te vergroten, vandaar mijn vraag. De informatie van ervaringsdeskundigen is daarom bijzonder welkom. Als mensen andere campings in Zuid-zuid Frankrijk en/of in de bergen kennen met een visvijver met een goed visbestand, dan houd ik me ook aanbevolen. Alvast bedankt!
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
06.11.2023 10:54
Ga met de zoekfunctie naar "karper vissen" en je vindt mogelijk de nodige informatie.
Geplaatst door: ® Wim6
, Datum:
06.11.2023 13:27
Best forumlid,
In Vinca kun je vanaf de camping bij het stadje goed vissen; je moet wel een visvergunning kopen.
De camping is een municipale.
Veel succes met jullie zoektocht.
Wim.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
06.11.2023 13:29
Wij zijn een paar dagen in villey-le-sec geweest aan de Moselle. Het viel ons op dat daar erg veel vissers waren met een super uitrusting.
Niet echt in Zuid Frankrijk of in de bergen maar wie weet......
Mooie camping!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
06.11.2023 13:59
Als hij van karpervissen houd,zou je mischien kunnen.kijken coor een camping bij lac de salagou
Super mooi meer.!
Camping aan de lot,bij touzac.
Weet zo gauw niet hoe die heet.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
06.11.2023 19:02
Geplaatst door: Mimmim79
, Datum:
19.11.2023 13:24
Dank voor de reacties en tips. Daar kan ik zeker wat mee. De mooie vijver in Niozelles kennen we, omdat we daar geweest zijn. Ik heb nog getwijfeld die camping als voorbeeld te noemen voor wat we zoeken. Voor een aantal andere campings die in het forum genoemd zijn bij karper en/of vissen geldt min of meer hetzelfde: er is slecht te vinden of er daadwerkelijk vis die zich laat vangen (hoeven niet perse (mega)karpers te zijn, mooie baarzen of andere vis groter dan een cm of 25 is ook prima) zit in het nabij gelegen water. Zodat zoonlief niet alle hengels voor niets meeneemt en een vakantie lang in water houdt waar nauwelijks of geen vis in zit. Want dat hebben we ook een aantal keer meegemaakt. (Misschien is dat nog een mooie nieuwe topic: welk ‘vis’water was het toch niet.) En dan helpen reacties van ervaringsdeskundigen als jullie om een goede keus voor een camping te kunnen maken. Mochten er nog meer tips zijn, dan houd ik me aanbevolen!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
19.11.2023 14:25
Geplaatst door: Harry
, Datum:
19.11.2023 14:45
Een echt top viswater is het Lac de Villeneuve de la Raho en dan aan de kant vN de route de Bages
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
18.12.2023 08:34
Dit is de franse link met info bij lac villeneuve de raho. Je kan ook strandvissen en met boten de zee op. Vorig jaar was er blauw alg . Maar daar kan je niet op plannen. Geen ervaring met daar vissen omdat ik aan het strand sta daar al 10 jaar. Er zijn wat stuwmeren . Maar ook bergmeren met forel . Lac de bouillouse. Veel pleziee en succes. En denk aan de vergunning. Carte hebdomadaire departement 66 vakantie vergunning is dat . Kan je per week kopen.
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
18.12.2023 19:24