Kampeerplaats 6+ (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: A.V.
, Datum:
31.10.2023 20:37
Elk jaar weer snuffelen tussen al die leuke campings in Zuid-Frankrijk, heerlijk! De eerste jaren in een stacaravan en sinds vorig jaar met de caravan.
Wij hebben 4 tieners en tijdelijk hebben we extra tiener in huis. Maar nu lukt het mij niet om een camping te vinden waar we met 7 personen mogen staan, veel mails verstuurd maar als reactie krijgen wij dat we dan 2 staanplaatsen moeten nemen. Ik begrijp dat natuurlijk wel, maar de prijzen zijn niet grappig en voor ons niet haalbaar helaas.
Zijn er campings in Zuid-Frankrijk waar ze grote plekken hebben waar je met 7 personen mag staan?
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
31.10.2023 21:34
, Datum:
31.10.2023 22:00
, Datum:
31.10.2023 22:34
Bedankt! Die had ik nog niet gevonden. Helaas komen er weinig resultaten uit in Zuid-Frankrijk.
, Datum:
31.10.2023 22:57
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
01.11.2023 10:12
Je zou eens kunnen proberen bij Camping Mas de Messier. Er staat op de website wel max. 6 personen. Maar er zijn een aantal mega grote plekken
Of, Domaine du Murrier in Die,Drome.
Staat verder geen info bij over het aantal max.personen. Maar, ook deze camping heeft grote plaatsen.
Geplaatst door: Annies
, Datum:
01.11.2023 10:18
Geplaatst door: Johann
, Datum:
01.11.2023 13:30
La Chauderie in la tour d’auvergne
Geplaatst door: Rob
, Datum:
01.11.2023 13:58
Over grotere kampeerplaatsen:
Er zijn ook campings de groepen toelaten, zoals bijvoorbeeld schoolklassen of sportteams. Zelfs de kleinere sportteams zoals kanoclubjes e.d.
Ik weet wel dat jullie dat niet zijn, maar zulke groepen hebben ook ruimte nodig.
Kan je daar op deze site niet op selecteren, met het filter ?
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
01.11.2023 14:53
Op de site van de Gervanne camping in Mirabel et Blacons staat bij "Emplacements" het getal 7 als maximum aantal personen vermeld. Is wel een populaire camping.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
01.11.2023 15:49
Gaan jullie met 2 auto's? Het kan soms wel goedkoper zijn om 2 plekken te nemen, zeker als je voor bijzettenten en een extra auto moet betalen. Wij deden het vroeger ook wel eens met onze 4 tieners. Bij sommige campings zijn 2 personen, een kampeermiddel en een auto inbegrepen. Dan waren wij goedkoper uit door 2 plekken te nemen dan 1 plek met caravan/auto, 3 bijzettentjes en een extra auto. Nog afgezien van de ruimte die er vaak niet was voor zoveel spullen. Dat leverde soms wel weer discussie op dat ze vonden dat we maar op 1 plek moesten gaan staan, want we waren toch 1 gezin.
, Datum:
01.11.2023 20:48
Bedankt voor de tips! Zitten toch weer campings bij die ik zelf niet had gevonden.
We hadden eerst ook bedacht dat 2 plekken niet zoveel duurder is omdat er 2 personen inbegrepen zijn, maar dat valt toch echt tegen. Wij zijn tot nu altijd naar 5 sterren campings geweest, dat zal het ook wel zijn en de prijzen zijn de laatste jaren ook flink omhoog gegaan. We rijden trouwens wel met één auto.
Geplaatst door: adriaan
, Datum:
02.11.2023 10:02
Op camping le Clot du Jay (Flower camping) zijn er erg grote plekken.
Kan me niet voorstellen dat er campings zijn, die ondanks ze zeggen max 6 personen, 1 gezin van 7 personen niet toestaan op dezelfde plek. Het heeft een beetje met veiligheid en vergunningen te maken als ik het goed heb begrepen. Succes
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
03.11.2023 08:54
Neem eens contact op met Camping de L'Arche in Anduze (ze spreken ook Nederlands)
Geplaatst door: ® Carla
, Datum:
03.11.2023 10:25
Ga gewoon naar een Franse camping municipal, daar doen ze nooit moeilijk.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
04.11.2023 13:23
Volgens mij kan dat op Vallee Verte in Roque-sur-Cese
Toen wij er waren veel samengestelde gezinnen, die ook met meerdere tentjes op 1 plek stonden
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
05.11.2023 09:41
Misschien een cultuurshock na jullie 5-sterrenervaring, maar wellicht is camping les Gorges de l’Allier in Langeac een optie. Geen afgebakende plekken. 16 euro voor 2 personen, 5,50 voor iedere persoon extra. En je kunt je kamp zo ruim inrichten als je denkt nodig te hebben. Vooraan de camping een wat parkachtig grasveld, achterin meer tussen de bomen. Als je het treft direct uitzicht op de rivier.
Geplaatst door: J
, Datum:
08.11.2023 13:07
Camping du lac les iscles in Eygliers heeft ruime plaatsen maar ook een heel groot veld waar je volop ruimte hebt.
Daar staan soms ook grotere groepen dus 7 personen zal daar wel mogen misschien