Camping in de buurt van cabine(ski) liften
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
23.10.2023 21:36
Hallo allemaal,
Volgend jaar gaan we voor het eerst in jaren weer eens zonder de kinderen op vakantie in het voorseizoen dus. Nu gaan we met zus en zwager. We willen wel graag in de alpen maar waar mijn man en ik vrolijk in een stoeltjes lift stappen doen zij dat niet. Een cabine lift is ok. Wie weet er een omgeving/camping waar we die kunnen vinden. We waren afgelopen jaar dan Devoluy en naar Les Orres. Maar ja stoeltjes liften. De omgeving was verder erg mooi. Oja zwager en zus zijn afhankelijk van verhuur.
Groetjes Jane
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
23.10.2023 22:07
Naast camping le grand calme in Allemont vertrekt de gondel naar Oz station. Verder is er daar een gondel vanuit Vaujany, en ik denk ook vanuit Huez. Fijne camping, mooi wandelgebied. Ze verhuren er huisjes.
Geplaatst door: Diny
, Datum:
24.10.2023 11:33
Wij waren jaren geleden in de zomer op camping L'Eden in Landry. Op enkele kilometers van Bourg Saint Maurice. Fijne camping en veel in de omgeving te doen. Verschillende wintersportplaatsen in de buurt met verschillende soorten liften, dus welke in bedrijf zijn in de zomer moet je even uitzoeken op de pistekaarten. Erg mooie omgeving:
In Bourg Saint Maurice is ook een camping.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
24.10.2023 15:55
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
24.10.2023 19:47
Bij Chamonix kun je ook met het treintje de bergen in. Schijnt schitterend te zijn.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.10.2023 10:35
Leuk treintje naar onderkant van gletscher. Heb wel de handen van mijn vrouw fijngeknepen vanwege hoogtevrees....
Geplaatst door: Rob
, Datum:
25.10.2023 10:38
Dat treintje loopt volgens mij vanuit Saint-Servais-Mont-Blanc: de Tramway du Mont Blanc.
Een tandrad-treintje dat je in ongeveer anderhalf naar zijn eindpunt brengt, in de bergen, op zo'n 2300 meter hoogte.
Onderweg stopt ie op verschillende stationnetjes; kan je bijvoorbeeld op de terugweg ergens uitstappen en een laatste stuk zelf lopen, of gewoon naar het volgende station lopen.
Hebben we destijds met de kinderen gedaan, van 8 en 6 jaar oud.
Geplaatst door: J
, Datum:
25.10.2023 12:00
In Briancon zijn gondelliften. De moeite waard om mee omhoog te gaan.
Je kunt er prachtig wandelen, schitterend uitzicht in de zomer.
Campings zijn er in de omgeving volop te vinden, dat moet vast lukken.
Succes
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
25.10.2023 14:30
Lang niet alle liften zijn ‘s zomers in het voorseizoen in bedrijf. Vaak alleen juli/augustus en dan in juni en september evt alleen de weekenden
, Datum:
25.10.2023 16:41
Daarom is Allemont (Grand Calme) zo ideaal. Met de gondel naast de camping naar Oz station, vandaar keuze uit 2 gondels (Alpette en Poutran) verder omhoog, prachtige wandelingen tussen de dal- en bergstations van de liften, je kunt zelfs in een gesloten lift naar de Pic Blanc op ruim 3000 meter hoogte. Of met een andere gondel afdalen naar Vaujany en vandaar zijn ook weer mooie wandelingen.
Kortom niet 1 lift maar je kunt alle kanten op. Allemaal open in de zomer, betaalbare dagkaarten waarmee je overal in kunt.
, Datum:
26.10.2023 00:20
Wat een leuke tips allemaal.
En idd het is wel handig om te weten of de cabine liften in juni wel open zijn.Meer tips zijn altijd welkom natuurlijk. IIg kunnen we al het een en ander bekijken.
Geplaatst door: koen
, Datum:
26.10.2023 12:45
Alleen interesse in Frankrijk of evt ook ander land?
Geplaatst door: J
, Datum:
26.10.2023 17:47
In Briancon waren de gondels vorig jaar in juni gewoon open.
, Datum:
26.10.2023 19:46
Koen, andere landen mag ook hoor. Als je nog iets weet. Evt kan je mij een mail sturen via de mailknop. Als het niet mag ivm Frankrijk.
Geplaatst door: koen
, Datum:
30.10.2023 12:46
https://www.kaerntencard.at/sommer/en/ausflugsziele/cable-cars/
Misschien is Karinthie iets voor jullie. Zuidkant van de Alpen, meestal mooi weer. Als je in de buurt van Villach gaat kamperen, dan kun je ook mooie uitstapjes maken naar Italie (Tarviso) en Slovenie (Triglav gebergte - Kranjska Gora - meer van Bled - Ljubljana). Of misschien ook wel Slovenie: https://www.rivercamping-bled.si/nl/river-camping-bled-plaatsen
Via bovenstaande link de liften in Karinthie. De gondel in Hermagor staat er niet bij. Hermagor is ook een leuke plek aan de Preseggersee. Europarcs heeft een camping in Hermagor, waar je ook accommodaties kunt boeken.
En in Frankrijk natuurlijk ook genoeg leuke plekken. De omgeving van Annecy is ook mooi, dan kun je nog met de gondel naar de Mont Blanc.
, Datum:
23.11.2023 13:43
bedankt voor alle input, daardoor hebben we wat regios bekeken en besloten naar RCN Belledonne te gaan. Mede doordat ze ook accomodaties hebben. Normaal zou deze camping niet bij ons passen..
, Datum:
24.11.2023 15:34
Op een steenworp van Allemont! Goede keus, je kunt daar zeker prachtig wandelen en ‘gondelen’. De VVV’ s van Allemont en Bourg hebben goede adviezen daarvoor.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
25.11.2023 12:50
Leuk dat je de uiteindelijke keuze nog even terugmeldt.
Dat zie je niet zo vaak meer, hier.
Bedankt.
, Datum:
25.11.2023 15:59
Tja dat is inderdaad jammer Rob. Maar ik ben van mening dat het voor de tipgevers ook leuk is om een reactie te krijgen wat het nu eindelijk is geworden. Ik vind dat zelf ook leuk om een reactie terug te krijgen..