Camping aan de Zuid-Franse kust met zwembad (huuraccomodatie) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Rob83
, Datum:
07.10.2023 14:15
Goedemiddag,
Dit jaar waren we naar Clot du Jay en Les Prades en alhoewel we ons goed vermaakt hebben op beide campings missen we toch de Middelandse Zee. Daarom willen we komende zomer naar de kust. We hebben een aantal dingen waar we naar op zoek zijn.
- Minimaal 1 zwembad (liefst lagune, maar geen must)
- Aan het strand of max 10 minuten lopen
- In de nabijheid van een leuk "authentiek" stadje
- Leuke restaurants in de directe omgeving
- In de nabijheid van supermarkt
- Liefst geen massa camping (+500 plaatsen) maar is geen harde eis
Het gaat in ons geval om een huuraccomodatie met een budget van bij voorkeur max 3500 voor 14 dagen.
Rond de bergen is een leuke extra, maar geen dealbreaker.
Wie heeft leuke tips/ervaringen?
Geplaatst door: Lia
, Datum:
07.10.2023 15:38
Voor dat geld kan je een mooie villa huren met eigen zwembad
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
07.10.2023 18:12
Hallo Rob,
Een camping die aan veel van je eisen voldoet is Yelloh village Serignan plage. Een fantastische camping aan het strand en vlakbij Béziers. Dit is wel een grote camping, maar wij vonden dat dit niet zo te merken was, omdat de camping verschillende (autovrije) wijkjes heeft. Supermarkt vlakbij en leuke restaurantjes in de buurt. De goedkopere accomodaties waren rond de 3.500 euro voor 2 weken in het hoogseizoen. De meest luxe hutjes aan het strand rond de 4.000/4.500 euro. Voor dit bedrag kan je inderdaad ook een luxe villa met zwembad huren. Maar een camping heeft (zeker met kinderen) vaak toch de voorkeur en is gezelliger:)
Succes met je zoektocht!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
07.10.2023 20:20
Dit gaat niet meer over kamperen
Geplaatst door: Lia
, Datum:
08.10.2023 11:42
Ik bedoel voor zoveel geld kan je na 2 keer kamperen een eigen stacaravan kopen.
Wat een bedragen🫣
Geplaatst door: Rob
, Datum:
08.10.2023 12:29
Dit gaat weliswaar niet over kamperen in zoals ik het zie, maar het gaat wel over een camping en het gaat over Frankrijk.
En ja, in Zuid-Frankrijk, op een topcamping betaal je snel al 200 euro per nacht.
Met je eigen kampeermiddel betaalde ik ongeveer 80 tot 90 euro per nacht op zo'n camping (Nouvelle Floride in Marseillan Plage, Colombier en La Baume in Frejus, Lac de Trois Vallees in Lectoure).
, Datum:
08.10.2023 13:34
Ook al gaat dit niet over kamperen, Rob zijn vraag gaat wel over campings in Frankrijk. En dus staat het hem vrij om deze vraag te stellen en snap ik niet de reacties die gegeven worden waar hij niks mee kan.
Voor sommige situaties is een "camping" met huisjes/caravans een uitkomst. Bijv. voor gezinnen met jonge kinderen die nog niet goed slapen of ouderen (met een beperking) die toch het campinggevoel willen, maar wel wat meer luxe.
Wij kochten afgelopen jaar een tent incl alle toebehoren en met 1 zomervakantie een staanplaats ipv dure accomodatie hadden we dit er al uit. Dus ik snap dat men als "echte" kampeerder schrikt van de bedragen.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
08.10.2023 15:47
@Madelon: Lees mijn reactie nog eens wat zorgvuldiger, dan zie je dat ik zijn verzoek juist verdedig.
Sterker nog: ik geef zelfs nog campings die eventueel voldoen !
, Datum:
08.10.2023 19:40
@Rob, mijn reactie was niet naar jou toe maar naar Labrador. Ik sta juist achter jou verdediging.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
08.10.2023 20:27
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
09.10.2023 17:51
Het is veel geld, maar dat is iedereen zijn eigen keuze toch. De ene koopt een 2e hands vouwwagen van 900 euro de ander koopt een holtkamper voor 28000 euro. Ik bedoel maar wat betaal je daarvoor per nacht als je er maar 10x 3 weken mee weggaat. Deze persoon zoekt een camping en heeft daar 3500 euro voor over.. Het is een keuze..
Ik ken ze niet dat soort campings wij kamperen op goedkopere campings.
Succes met je zoektocht.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
09.10.2023 21:19
Helios in Vias plage, redelijke prijs.