Aix en Provence en Nice (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marijke7
, Datum:
05.10.2023 14:42
Hallo , missen jullie Frankrijk ook al..
Voorpret mag bij mij heel lang duren
voor volgend jaar willen we graag , naar bovengenoemde twee plaatsen liefst op fietsafstand zijn er bij zulke toeristische plaatsen nog kleine met zwembad , charme achtige pareltjes te vinden ..
ik wil er daarom ook vroeg bij zijn in verband met boeken , er gaan geen kinderen en dieren mee...
we zijn na 25 jaar Frankrijk nog nooit naar deze mooie plaatsen geweest ,
dus verder tips zijn heel erg welkom !
Geplaatst door: Diny
, Datum:
06.10.2023 11:40
Vlakbij Aix en Provence camping Sainte Victoire in Beaureceuil: 6,19 km tot in het centrum van Aix.
Zeer rustig en ruime plaatsen.
Wat meer lawaai omdat je dichtbij de snelweg zit en de camping langs de N7 ligt: Camping L'Arc en Ciel in Aix en Provence. 2,8 km naar centrum Aix.
Beide camping niks te groot en met zwembad. In Beaureceuil de winkels op grotere afstand, in Aix om de hoek.
Geplaatst door: johan91
, Datum:
06.10.2023 11:53
Weet je zeker dat je ook echt een camping bij Aix wilt?
Wij zijn er twee jaar geleden geweest. Na een dagje in de bloedhitte en drukte heb je het wel gezien.
Wij zaten toen in de Luberon en zijn vanuit daar een dagje naar Aix geweest.
Maar om op je vraag te komen is wellicht Camping Chantecler een optie.
Geplaatst door: Marik
, Datum:
06.10.2023 15:03
Ik vind Aix en Provence echt prachtig. Hele mooie stad en een hele goede en gezellige sfeer…..elke keer als we er in de buurt zitten willen we het toch even weer bezoeken, voelt als een soort thuiskomen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.10.2023 09:21
In deze regio zijn heel veel leuke steden: Aix, Avignon, Arles, Montpellier, Nice, Cannes, Antibes. Genoeg om je jaren bezig te houden, zeker in combinatie met de prachtige landschappen. Ik zou overigens een mooie camping met lekker zwembad in omgeving Apt zoeken, dan kun je makkelijk alle kanten op. Mooie Luberon-streek met veel bezienswaardigheden zoals Bonnieux, Gordes, okerrotsen Rustrel, Rousillon, abdij Senanque, en nog veel meer leuke dorpjes etc. En je kunt naar Avignon en Aix rijden, zelfs een dagje naar de Gorges du Verdon en zelfs een dagje naar Cassis. Onze ervaring is dat je in deze omgeving makkelijk twee keer een hele vakantie kunt doorbrengen. En omgeving Nice/ Cannes/ Antibes is eigenlijk weer iets voor een andere vakantie. Tenzij je 4 weken gaat natuurlijk. Neem aan dat jullie niet in hoogseizoen gaan. Juni en september helemaal perfect in deze omgeving, goed weer (grote kans) en voldoende volk maar niet overvol.
Geplaatst door: Lenny
, Datum:
07.10.2023 09:38
@Hans030
Ik zie je antwoord ,dit lijkt mij ook een prachtige omgeving,heb je ervaring met campings daar en welke zou je adviseren? Wij willen in het vroege voorjaar. Alvast bedankt
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
07.10.2023 13:28
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
08.10.2023 07:55
Wij zaten in een huisje die jaren, dus campingtips kan ik je voor die omgeving niet geven.
Geplaatst door: Marel04
, Datum:
08.10.2023 11:38
Wij hebben een paar jaar geleden op camping Les Hautes Prairies in Lourmarin gestaan en hebben toen oa Aix en Provence en de dorpjes in de omgeving bezocht. De camping is een goede uitvalbasis voor dit gebied. Het is geen charme achtig camping maar er is wel een zwembad.
Cucuron vonden wij een heel leuk dorp, er is daar ook een camping camping Le Moulin à Vent, wij hebben daar niet gekampeerd, misschien spreekt jullie die meer aan.