Revolutionaire manier van koken
Geplaatst door: 340steps13
, Datum:
04.10.2023 15:08
Hi!
Dit product/deze startup kwam ik tegen van Delftse studenten: https://www.in-duc.com/
Het is een draagbare inductiekookplaat voor tijdens het kamperen, wat vinden jullie hiervan? Lijkt volledig mobiel en zonder stekker te zijn en is gemaakt om mee te kamperen.. Misschien fijn als het aangeboden wordt vanuit de camping?
Volgens mij een goed alternatief op het koken van gas wat een groot deel van ons nu nog steeds doet en een stap in de goede richting :D!
Zouden jullie van fossiele brandstoffen af willen? Ik denk dat we daar als sector op korte termijn toch aan moeten gaan wennen, al vind ik het nu ook al zeker niet veilig om met een open vlam te koken..
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.10.2023 18:28
Paar opmerkingen. Het idee is leuk, dat zeker
De claim fossielvrij is dubieus. Neem aan dat dit ding dan op stroom werkt. Dan is net zo fossielvrij als de stroom die je hebt. OLp de camping weet je doorgaans niet hoe groen je stroom is, maar bij mijn weten wordt meer dan de helft van de stroom nog altijd opgewekt met fossiele brandstof.
Op de camping zal het vaak geen probleem zijn, maar als ik vrij sta met mijn camper vind ik 1100 watt toch vrij veel voor mijn 95 Ah huishoudaccu.
Dit ding lijkt geschikt voor één pan, met een beetje kook- en bakwerk heb je al snel twee pannen, dus twee apparaten nodig (dubbele investering, ik zie zo snel nog geen prijs). Maar met 2200 wat zit je ook op bijna 10 ampere. Op campings krijg je vaak maar 6 ampere.
Geplaatst door: marian
, Datum:
04.10.2023 21:41
wow, 2 nodig, 6 kg per stuk, een kofferbrandertje weegt 2,5 kg en een los brandertje nog veel minder. Weinig aantrekkelijk voor de lichtgewicht kampeerder. Al meldt de site dat er geen verschil is....
Geplaatst door: A
, Datum:
04.10.2023 21:42
Ik vermoed dat dit apparaat een oplaadbare accu heeft. Op zonlicht op te laden. Dis stekkerloos, geen fossiele brandstoffen. Maar beperkte kooktijd.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
04.10.2023 21:58
Bij de aldi of de lidl verkopen ze soms die 1 pans inductie kookplaat voor 29, 95 euro. Ik heb er ook 1 en het gaat heel goed op 1000 watt koken.
De meeste campings hebben tegenwoordig wel 10 of 16 A. Dus dan kan je 2300 watt gebruiken bij 10 a.
, Datum:
04.10.2023 23:23
Ook een accu zal opgeladen moeten worden, en dan blijft de vraag we of dat wel met duurzame energie gebeurt. Sterker nog, een accu bevat een boel spul (lood) dat bepaald niet ecologisch verantwoord is. Ik zwijg nog maar even over de lithiumbatterijen, die we kunnen gebruiken dankzij kinderarbeid in Afrika.
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
05.10.2023 09:41
DAAR ben ik het helemaal mee eens Peter !!!!!
En wáár blijven we met al die accu's ?
Ik weet, alles geeft een probleem , er moet nog veel nagedacht worden om oplossingen te vinden !!
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
05.10.2023 12:18
Geen wonder dat de prijs voor stroom op sommige campings rond de € 6,- à € 7,- per nacht bedraagt. Daarbij lijken die dingen mij niet ecologisch verantwoord. Dus ik doe niet mee!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
05.10.2023 12:54
De titel beloofde nogal wat, maar dit is een gewone inductiekookplaat op accu.
Wat is hier precies revolutionair aan ?
De ts heeft een wat curieuze naam; dit is in mijn ogen een ordinair reclameverhaal.
Geplaatst door: RobR
, Datum:
05.10.2023 15:37
Ik gebruik al jaren Aspen 4 de schone alkylaatbenzine in mijn Coleman brander,
Dus ik gebruik geen fossiele brandstof meer.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
06.10.2023 15:18
Afgelopen zomer in Denemarken iemand gezien met mobiele zonnepanelen die naast de caravan/luifel op het gras werden gezet. Heeft niets met onderwerp inductie-koken te maken maar wellicht een idee voor mensen die van het gas / campingstroom afwillen. Verder geen idee van prijs enz.
, Datum:
06.10.2023 22:54
@Rob: Klopt, exact dezelfde tekst is geplaatst op Camperforum door ene Jontje12. Die was er speciaal lid voor geworden van dat forum.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
07.10.2023 12:32
Een reclame hoeft niet perse erg te zijn, maar meld dat dan gewoon.
Er zitten soms best leuke dingen bij, en soms moet je op het gebied van duurzaamheid kleine stapjes zetten.
Zo is het volgens mij op dit forum enbij de meningen ook de goede gewoonte dat in iemands bijdrage over een camping wordt gemeld als iemand de eigenaar van die betreffende camping is.
En laat als ts ook nog eens van je horen in zo'n topic.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
08.08.2024 14:50
Wanneer iemand een groene envelop bij zijn naam heeft staan is het mss beter om dat te gebruiken voor vragen over zonnepanelen op een huis????
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
09.08.2024 01:08
RobR helaas, alkylaatbenzine is nog steeds fossiele brandstof, het is alleen iets schoner. Alkylaat is een olieproduct: een synthetisch geproduceerde benzinecomponent, om precies te zijn. Het product wordt gemaakt in olieraffinaderijen van de overtollige gassen uit de destillatie van ruwe olie en oliekrakers.
6 kg is dieplood bij kamperen. Ikea en anderen bieden inductieplaatjes tussen de 30 en 40 euro aan. Met minder ampere (bijvoorbeeld 6) kunnen deze gewoon aan, maar op een minder vermogen / lagere stand. Propaan en butaan geven op de campinggasstelletjes ook minder hitte. Het blijft kamperen.
Wij draaien sinds dit jaar volledig gasvrij op de camping. Alles elektrisch met inductie, (hetelucht-)oven en grilplaat (als BBQ) en dat werkt prima. In NL, BE en FR de laatste 10 jaar geen stroomstoring op de camping meer meegemaakt. Wij nemen dan ook wel altijd minimaal 10A
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
09.08.2024 10:29
De link werkt niet dus geen idee wat voor ding dit is, maar zes kilo zou ik te zwaar vinden en inductie onhandig.
Wij hebben per dit jaar ons gasverbruik ook drastisch terug gebracht. We hebben een elektrisch plaatje gekocht. Gewoon zo'n ouderwetse. Prima om even groenten of pasta op te koken. Verder (hebben we al jaren) en 360-grill van Campinggaz. Daar kunnen we vlees/vis direct op grillen of een pan op zetten. Voordeel van het gewone elektrische plaatje is dat de pannen die wel al hadden er gewoon op konden. En dat we dus kunnen afwisselen welke pan op welke warmtebron gaat.
Twee pitten hebben we overigens genoeg aan. Indien drie pannen nodig dan wisselen we wel even af, of houden warm in bed.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
09.08.2024 10:47
Het bericht is al een jaar oud dus ik neem aan dat het niets geworden is.