Camping meer Serre-Poncon of ander meer/riviertje in deze regio (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rene
, Datum:
30.09.2023 15:40
Hallo,
Ik zie veel informatie op deze website, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Wie kan helpen?
Welke camping kunnen jullie adviseren aan of rondom het meer van Serre-Poncon? Of aan een ander meer(tje) waar we nog niet zelf aan hebben gedacht, wel enigszins in deze regio. Een riviertje waar je wat op dobberen mag ook.
Wat zoeken wij:
- camping voor 2 (actieve) volwassenen met caravan, onze kinderen gaan niet meer mee.
- liefst direct aan een meer (of dus een riviertje). Iets ervan af mag ook, maar dan graag met een zwembad.
- een wat rustiger camping. We hebben niet veel toeters en bellen nodig, wel belangrijk dat het sanitair schoon is (ik weet dat dat uiteraard afhankelijk is van de gebruikers).
- op fietsafstand van een dorpje met redelijke supermarkt is een pre
- Fiets- en wandelmogelijkheden in de buurt
Wie helpt ons aan tips? Alvast onze hartelijke dank!
Groet, René
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
30.09.2023 18:22
, Datum:
01.10.2023 13:22
Aanvulling: We zitten vanwege ons werk nog wel vast aan het hoogseizoen.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
02.10.2023 20:38
Houd er rekening mee dat de rivieren in het hooggebergte uit smeltwater bestaan (ijskoud) en flink kunnen stromen. Tenzij je een eigen wildwateruitrusting hebt, valt er over het algemeen weinig te dobberen. Dan kun je beter naar het Massif Central gaan, waar rivieren zijn zoals de Allier, de Tarn en de Lot.
Ik ken wel een leuke camping wat hoger gelegen, aan de voet van de Col d’Izoard: camping met dezelfde naar in Arvieux. Hier is een zwemmeertje. Alleen voor boodschappen moet je even 4,5 km de berg af, in Arvieux zit een buurtsuper en een bakker. Schitterende omgeving waar je eindeloos actief kunt wezen
Camping-frankrijk.nlCamping de L'Izoard in ArvieuxAlles wat u wilt weten over deze camping in Hautes Alpes
Geplaatst door: ® nofarmer
, Datum:
04.10.2023 22:26
Camping Rives du Lac in Veynes
Geplaatst door: J
, Datum:
05.10.2023 09:25
Camping la vieille ferme in Embrun, op wandelafstand van het meer.
Helaas geen zwembad.
, Datum:
05.10.2023 19:49
Bedankt voor de tips, we gaan ze bekijken!
En idd goed advies tav het smeltwater…
Meer tips zijn altijd welkom!