Wie was 2022 op camping L'Arche? (of andere camping met stromende rivier en zwembad met glijbaan) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sonja
, Datum:
19.09.2023 10:09
Hoi,
ik weet dat er al heel veel topics over camping L'Arche zijn geschreven in het verleden, maar ik ben op zoek naar actuele informatie.
Was er afgelopen jaar nog een stroomversnelling in de rivier waar je met een band overheen kon dobberen?
Wij zoeken een camping aan een rivier met dus een stroomversnelling en een zwembad met een leuke glijbaan (deze willen wij heel graag tenzij er echt zeker weten een stroomversnelling in de rivier aanwezig is, ons zoontje vindt water nu eindelijk leuk dus wij willen dit graag met hem stimuleren) voor ons zoontje van dan 8 jaar.
We zijn de afgelopen jaren in Oostenrijk geweest en de 2 jaren daarvoor op Les Rivages in Millau (nog voor dat het Yelloh was en je nog mooi aan de rivier kon kamperen), dus daar willen wij niet heen.
Wat zijn mooie ruimen plekken (> 100m2) op L 'Arche voor onze caravan 6.40 m., liefst dichtbij waar je de rivier in kan (zicht op rivier natuurlijk helemaal leuk) en waar je niet de muziek van 's avonds niet heel hard hoort.
Ik heb zo'n beetje alle bekende campings aan rivier al bekeken en het hele forum al doorgespit.... Camping Le Castel Rose vinden wij ook heel leuk maar daar heb je geen stroming in de rivier waar je met de band op kan glijen....
Wie heeft de gouden tip qua ampeerplaats op L'Arche of de gouden Tip qua andere mooie camping die er ook echt nog als camping uitziet (geen vakantie dorp, geen capfun, geen mega aquapark)
Alvast bedankt! :)
, Datum:
19.09.2023 10:12
Oja én een leuke speeltuin voor 8 jarigen ;)
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
19.09.2023 13:02
Wij zijn de afgelopen 8 jaar op l’arche geweest maar echt een super stroomversnelling is er niet wel een klein stukje meter of 10 niet spectaculair. Glijbanen zijn er iig wel en sinds 2022 ook een spectaculaire glijbaan toren. Onze kids vonden het iig altijd prima. En de jongste kwam vorig jaar op z’n 23e nog gezellig 10 dagen langs.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
19.09.2023 14:15
Camping Domain de Verdon, in Castellane, is een camping waar een rivier een beetje omheen loopt. Aan het begin er in, aan het eind er uit, en weer terugsteken voor de volgende ride. Afhankelijk van het seizoen of regenval kan de stroming flink zijn. Ik zag veel mensen in rubberbootjes met actioncams op het hoofd.
Er is ook een nieuw zwembad, maar dat vonden wij niet zo spectaculair.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
19.09.2023 19:39
Ik denk dat L’Arche voldoet aan je eisen. Fijn zwembad met leuke glijbanen. Rivier ook top! Kleine stroomversnelling en natuurlijk de rotsen om vanaf te springen. Dammetjes bouwen, vissen kan ook. Wij zijn er de afgelopen 2 jaar geweest met een zoon van eerst 8 en toen 9. Speeltuin, trampoline en pingpong aanwezig. Voor de plekken: de eigenaren van dit forum hebben foto’s van bijna alle plekken gemaakt. Even zoeken in het forum. Je kunt ook navraag doen bij de eigenaren (zelfs in het Nederlands). Ik vond de plekken wisselend van grootte. Wel mooie, echte camping!
Als ik je een andere tip mag geven (de lievelingscamping van mijn beide kinderen, 11 en 9) dat is camping Les Arches. Geen stroomversnelling, wel een leuke rivier om in te zwemmen, springen, vissen vangen, dammetjes bouwen. En ook een zwembad met glijbaan (wel iets minder spectaculaire glijbaan). En hele grote plekken! Prachtcamping. En super geschikt voor een 8-jarige qua aansluiting. De animatie sluit hier ook goed bij aan. Sport-, spel- én knutselactiviteiten, maar niet te veel.
Op L’Arche vonden mijn kinderen wat lastiger aansluiting, veel pubers aanwezig.
, Datum:
19.09.2023 20:42
Dankjewel! Hebben ze ook leuke speeltuinen op les Arches? Ik heb die camping ook al vaker gezien, maar weet nooit zo goed wat ik er echt van vind 😉 welke plaatsen zou je ons dan adviseren? Het liefst sta ik aan de rivier ( wil graag mijn zoontje in het oog hebben als hij in het water is) maar willen ook graag schaduw hebben en ruime plaats.
Savonds geen keiharde muziek horen van eventuele avondshows( beetje van afstand nog wat horen vind ik niet erg hoor).
Aansluiting is inderdaad ook heel belangrijk. Daarom dachten wij ook aan Castel Rose in eerste instantie, alleen daar dus ook niet echt een stroming. ( We zijn ook echt verwend op lees Rivages toendertijd 😉)
De rivier die door les Arches stroomt ziet er ook wel echt leuk uit met dat watervalletje enzo 😉
Zijn het alleen maar vaste gasten of ook wel nieuwe mensen ieder jaar?
Sorry voor de vele vragen ??
Geplaatst door: Inge
, Datum:
19.09.2023 22:49
Bij Les Arches komen er wel ‘vaste’ kampeerders, maar de meerderheid is jaarlijks nieuw denk ik.
Wil je aan de rivier staan, dan zou ik kiezen voor het gedeelte ‘aan de overkant van de rivier’. Daar heb je een aantal plekken aan een veld en daaraan grenst de rivier. Het rivier heeft een soort strand met strandstoelen. De plekken zijn groot en hebben ook schaduw. Je hebt ook plekken op het oude gedeelte met prachtig uitzicht op de rivier. Je moet dan wel alleen een stukje lopen naar de rivier toe (het oude gedeelte ligt als het ware boven de rivier).
Er is ook een nieuwer gedeelte op de camping, bij het zwembad. Ook mooie, grote plekken. Ik heb alleen zelf een voorkeur voor het oudere gedeelte (nog meer schaduw en aan de rivier).
Ook hier kun je de camping mailen voor advies. Grootte van de plek, schaduw/zon. Marleen, de eigenaresse, is Nederlandse. De receptionistes zijn heel behulpzaam.
Er zijn meerdere speeltuinen op de camping en twee voetbalvelden. Eentje bij de rivier en eentje vlakbij het zwembad.
Geluidsoverlast is er niet. Een keer per jaar is er een dorpsfeest in het dorp bij de camping, dat kun je horen. Wij hebben dit nog nooit meegemaakt. Op de camping zelf komt er af en toe (niet wekelijks) een bandje. Dit gebeurt bij het restaurant bij de entree van de camping en hier liggen weinig kampeerplekken. Ik hoor het vaak niet eens aan de overkant van de rivier. En het duurt nooit heel lang.
Geplaatst door: mir1
, Datum:
21.09.2023 12:01
Le plan d'Eau in St. Privat. Zeker 10 jaar geleden geweest met onze kinderen, Toen 10-12 jaar. Toen een geweldige vakanties gehad. Mooie stroomversnelling voor de grote banden. Zwembad wel eenvoudig. Weet niet hoe het er nu is. Misschien even de meningen nakijken.
Geplaatst door: adriaan
, Datum:
21.09.2023 14:39
Kijk eens bij camping Le Clot du Jay. Grote plekken, rivier, zwembad met glijbaan, speeltuin.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
22.09.2023 07:04
Chasteuil Provence in Castellane. Ligt aan de rivier met stroomversnelling. Er is een zwembad maar geen glijbanen.Wel heel geschikt voor kinderen van een jaar of 8. Kijk even goedwaar je een plek boekt. Het gedeelte aan de andere kant van de weg is minder geschikt met een 8 jarige. Mooie grote plekken aan de rivier.
Geplaatst door: Denniz
, Datum:
24.09.2023 15:07
Het idee van verrast worden met moois onverwachts is voor ons altijd een genot.
Ook met kleine kinderen.
Misschien zijn campings van Cap Fun wat voor je?
, Datum:
25.09.2023 10:18
Cap Fun vinden wij echt net iets té... en het grootste nadeel van de Cap Fun campings vind ik dat de zwembaden ook open zijn voor mensen van buitenaf. (dus niet alleen campinggasten).
Over het algemeen zijn ze ook volgebouwt met heel veel huuraccommodaties en hebben wij dus niet meer het gezellige camping gevoel.