boeken campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® jarno1
, Datum:
10.09.2023 14:26
Hoi,
Wij willen volgend jaar voor het eerst gaan kamperen met een vouwwagen op een camping in Frankrijk. We zijn op zoek naar leuke campings. Nu vroeg ik mij af welke websites er wellicht bestaan die als platform dienen om te zoeken en te boeken bij diverse campings. Bestaan dit soort websites? Of boeken jullie direct bij de camping zelf? Ik zag wel de website van de ANWB maar voor augustus 2024 geeft deze helemaal geen resultaat voor een kampeerplaats.
Groeten,
Jarno
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
10.09.2023 15:24
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
10.09.2023 15:27
Dag Jarno,
We boeken altijd rechtstreeks bij de camping. Ik vind mijn campings via deze site, via zoover en via google maps.
Je kunt bij grote touroperators soms ook alleen standplaatsen boeken (zoals ik vermoed vacansoleil, Roan, Eurocamp, ANWB etc) maar ik zie daarvan de meerwaarde niet in. (behalve dan dat het in het Nederlands kan, maar eigenlijk wil ik liever niet naar een camping waarop ook allerlei touroperators staan)
Soms mail ik met camping, soms vul ik een formulier in op hun site. Als ik eerst nog vragen heb dan mail ik. Bijna altijd moet ik aanbetalen rechtstreeks aan de camping een enkele keer ook niet en voldoet alleen de bevestiging. Ik heb nog nooit getroffen dat mijn geboekte plek er niet was.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
10.09.2023 20:39
Hoi, ik zou me eerst verdiepen in een streek waar je naar toe wilt.
Dan een camping gaan zoeken.
En, rechtstreeks boeken bij de camping. Elke touroperator/ groot platform etc hebben er een verdienmodel achter zitten. Ik gun het dan liever de camping eigenaar.
Op dit platform kan je dmv filters ook zoeken. Er zijn diverse FB groepen over kamperen in Frankrijk. Reviews zoeken via Google. Frankrijk puur heeft mooie info over streken,/campings.
Er zijn zoveel opties
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
10.09.2023 21:28
Bij veel campings kun je pas vanaf januari boeken. Dat is ws de reden dat je nu nog geen beschikbaarheid ziet.
Geplaatst door: ® isabelle2
, Datum:
12.09.2023 21:05
Wij hebben vooral via dit Forum onze campings gevonden en vergelijken ook wel de meningen via zoover.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.09.2023 23:30
Probleem van die boekingsites is dat je alleen aangesloten campings vindt, die dan een bedrag per boeking moeten betalen. Dat gaat af van hun winst.
Je kunt natuurlijk bij de campings zelf boeken, de websites vind je op deze site. Maar waarom zou je, tenzij je op zwarte zaterdag reist? Vertrek gewoon, en tegen de tijd dat je bedenkt in welke buurt je ergens wilt overnachten pak je de telefoon (al weer, met dank aan de links op deze site) en bel je of ze plek hebben. Kies vooral de aires de naturelles/à la fermes en de 1/2 sterrencamping, daar heb je meer kans. Detail: dit werkt zeker in augustus niet als je vier weken lang op dezelfde vijfsterrencamping met glijbaanzwembadenparadijs wilt staan. Maar als je open staat voor verrassingen en en beetje wilt trekken is het perfect.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
13.09.2023 10:21
En maak alvast je eigen campinggids op deze site. Mocht je leuke campings tegen komen dan sla je die op zodat je later niet wéér alles op moet zoeken en je niet meer weet welke camping nou zo leuk leek.