Bestaat deze camping? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jet1
, Datum:
07.09.2023 11:59
Hoi,
Wij, gezin met 2 dochters van 18 en 20 jaar, zoeken voor volgend jaar een camping in Zuid-Frankrijk (Langedoc, Côte d’Azur, Aquitanië). Nu zijn daar heel veel campings te vinden, maar ik heb nog niet DE camping gevonden.
Wat wij zoeken is een camping:
- met zwembad
- op loopafstand van een levendig dorpje of boulevard met diverse terrassen, restaurants, winkeltjes (laatste 2 is minder belangrijk)
- aan het strand of max half uurtje rijden
- sport/voetbalveld
- ruime plaatsen met redelijk wat schaduw
- voldoende leeftijdsgenoten voor dochters, bij voorkeur Nederlanders
- eventueel hond toegestaan
Ik ben heel benieuwd of deze camping bestaat :). Als je een camping weet die aan veel van onze wensen voldoet, dan hoor ik dat ook graag. Het zwembad en dorp op loopafstand zijn wel de belangrijkste.
Dank je wel!
Groetjes
Jet
Geplaatst door: scg
, Datum:
07.09.2023 12:44
Ik weet er wel één, maar niet in Frankrijk. Camping aan de Costa Brava Spanje (is maar een stukje verder rijden).
https://www.euro-camping.com/nl/
Vanaf de camping loop je zo naar de boulevard en strand. Supermarkten, restaurants, winkeltjes op loopafstand. Mooie luxe camping met gewenste faciliteiten.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
07.09.2023 13:31
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
07.09.2023 13:44
Geplaatst door: Rob
, Datum:
07.09.2023 14:43
Camping Nouvelle Floride, in Marseillan Plage.
Aan de rand van het dorp, met zwembad.
Of Les Sablons, in Portiragnes Plage.
Op ongeveer 200 meter van een wat rustiger dorpje.
Ga echter maar vast beginnen met sparen om deze campings te kunnen betalen ...
Wat eenvoudiger: La Chapelle, in Argeles sur Mer.
Ligt naast het centrum van het dorp, heeft een zwembad. Ligt ongeveer 300 meter van het strand. Weet alleen niet of het nog steeds een camping voor eigen kampeermiddelen is.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
07.09.2023 15:17
Geef je dochters ook een zoekopdracht! 18 en 20 jarigen weten wel wat ze willen en zijn zeker in staat hun wensen om te zetten in iets leuks.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
07.09.2023 21:31
Camping Eurosol in Saint Girons Plage, Landes misschien?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.09.2023 12:07
Camping Le Club Farret in Vias Plage. De camping is echt prachtig. Plekken variëren qua grootte. De camping ligt direct in Vias Plage. Dit is een toeristisch plaatsje/ boulevard. Daarnaast kun je eventueel ook nog lopen naar Vias, maar dat is wel 30min lopen. Op de camping komt gemengd publiek (Fransen, Nederlanders, Duitsers en wat Belgen).
Bovengenoemde campings bij voorgaande reacties hoor ik ook positieve verhalen!
Verder aan de cote d’azur wellicht deze camping:
- Camping Bonporteau in Cavalair sur mere (een wat kleinschalige camping)