Levendige camping Charente Maritime - Vendee, voor gezin met kinderen 14, 17 en 19 jr aan zee (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sil
, Datum:
04.09.2023 15:44
Heb al veel gezocht in het forum maar nog niet concreet iets kunnen vinden. Wij zoeken een mooie camping met grote plaatsen aan zee in de bovengenoemde gebieden. Onze kinderen lijkt het heel leuk als er een leuke bar, wat restaurants en een gezellig plaatsje in de buurt zijn. Ook een mooi strand waar ze wat kunnen beleven met golven, boards, banaan en dergelijke zouden ze geweldig vinden. Meer jongeren/jong volwassenen zijn ook welkom. Heeft iemand een tip? Of zijn we op zoek naar het schaap met de 5 poten...Tot nu was ons Charme camping boekje de raadgever maar volgend jaar willen we dus totaal iets anders.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.09.2023 21:26
Ik zou eerst even kijken naar die gezellige plaats en de optie van golven, boards en banaan. En geschikt voor deze leeftijdcategorie. Heel veel aan die kusten is echt gericht op kleinere kinderen qua campings vind ik. Qua plaatsje zit in te denken aan bijvoorbeeld Saint Palais sur Mer. Hier meerdere stranden, o.a. tussen rotsen en langere zandstranden. Of je daar bananen hebt weet ik niet. Wel golven. Of qua strandbeveling met flinke golven misschien iets zuidelijker kijken in Hourtin Plage. En Saint Georges de Didonne liggen ook meerdere campings vlak bij zee, maar hier zijn de golven niet heel hoog. Wel wandel je zo Royan in en dat is een veel grotere (en dus levendigere) plaats dan de meeste van de kustplaatsen. In de Vendee is Les Sables d'Olonne vergelijkbaar (iets meer historie). Ik zou het zelf in deze omgeving zoeken bij Royan of Hourtin.
Of dit stuk kust loslaten en richting omgeving Argeles sur Mer gaan bijvoorbeeld? Maar misschien kan iemand aanvullen voor die omgeving.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
04.09.2023 21:50
Een tijdje geleden was er een topic:
Logis du Breuil of Cote savage.
Wij stonden op de eerste camping, vlakbij Royan. Naar mijn idee is deze omgeving de mooiste van de Charente maritime, met ook een goede uitvalsbasis om een bezoek aan ile d’oleron te brengen of La Rochelle.
De camping ligt op 10 autominuten van het strand, maar echt een aanrader, en naar mijn idee daardoor ook rustiger.
Cote sauvage ben ik langs gelopen vanaf het strand bij de vuurtoren bij Palmyre. Degene van het topic wat ik aangaf, heeft deze camping gekozen, en had een grote plek aan het strand/ duinen.
Lijkt me wel een veel drukkere camping, maar dat is maar net wat je zoekt.
Succes
Geplaatst door: Sil
, Datum:
05.09.2023 11:17
Bedankt Hans030 en Nika! Hele goede tips. Dat zijn zeker leuke plaatsen, ik ga de camping in die omgeving bekijken. Ook de 2 campings die Nika noemt ga ik voorleggen aan de kinderen, bedankt hiervoor!