Argeles-sur-mer eind april begin mei (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® T. Hendriks
, Datum:
03.09.2023 11:03
Hoi,
Wij hebben een vakantie geboekt voor de meivakantie 2024. Camping La Sirene in Argeles-sur-mer van 22 april tot 3 mei.
Nu heb ik 'gelezen' dat het daar 'doods' is in deze periode. Is het er dan helemaal niet gezellig?
Winkeltjes aan boulevard etc wel open?
Afgelopen mei akanyie waren we in Bretagne en o.a. dagje St Malo gedaan waar het erg gezellig was.
We gaan in de meivakantie om de extreme drukte en hoge prijzen voor huuraccomodayies te ontlopen maar willen wel graag wat gezelligheid.
Wie kan ons geruststellen?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.09.2023 16:00
Het blijft natuurlijk voorseizoen, wat betekent dat het echt wel een stuk rustiger is dan in de maanden juli/ augustus.
Betekent niet dat alles dicht is, wij zijn zelf ook al weleens in de meivakantie in Argeles sur mere geweest en er was echt al wel wat te beleven en gezellig. Verder hangt veel af van het weer; wanneer het goed/ beter weer is, gaan meer mensen op vakantie (afgelopen meivakantie gingen vele last minute nog richting Frankrijk, vanwege het goede weer) en gaat men eerder ook gezellig plaatsjes bezoeken is onze ervaring.
Ik denk overigens dat het de eerste week van jullie vakantie nog wel erg rustig is. Bij ons hebben ze namelijk pas meivakantie vanaf 27 april en dan t/m 12 mei…wij zelf willen dan ook pas denk ik de tweede week gaan (4 t/m 12 mei) ivm net wat meer kans op mooi weer.
Geplaatst door: T.Hendriks
, Datum:
03.09.2023 17:05
Bedankt voor je reactie!
18 tot 20 graden is al snel lekker op een camping/vakantiepark vinden wij. Zelf 10 jaar lang in Nederland gekampeerd in april mei en juni, elk weekend toen de oudste kids nog kleiner waren.
Afgelopen meivakantie op Domaine des Ormes ook geen geweldig weer gehad, en toch super goed vermaakt. Er zijn vaak altijd wel een paar mooie dagen.
We gaan met 2 gezinnen en wilden naast elkaar staan. Geboekt via Roan en veel was niet meer vrij op La Sirene met de mogelijkheid om naast elkaar te staan.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.09.2023 20:16
Prachtige camping is La Sirene dus dat gaat vast goed! En genoeg mogelijkheden om in de buurt te doen en te zien!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
03.09.2023 22:33
Je hebt reeds geboekt ?
En dan ga je vragen stellen
Andersom had beter geweest
Ga en maak er het het beste van .want de reacties hier zijn mosterd na de maaltijd
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
15.09.2023 07:46
Wij zijn 6 jaar geleden ook naar La Sirene geweest rond die periode. Niet alles was open, en rond de middag waren veel kleinere winkels gesloten, maar toch een leuke vakantie gehad. In het plaatsje zelf was het erg rustig maar genoeg andere plaatsen om even naartoe te gaan op minder dan 30 min rijden.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
16.09.2023 21:35
Je kan mooie uitstapjes maken langs de kust richting Spanje is heel mooie rit vergeet Colluire niet te bezoeken.Je kan naar stad Perpignan .Naar Figures Spanje museum van Dalli echt de moeite.Neem ook fietsen mee als je kan is langs de kust heel goed te doen .
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
20.09.2023 00:51
We hebben ooit in de meivakantie ergens gestaan, het was aan zee, en op een plaats waar het in d zomer veel te druk is. Kan best dat het Argeles sur Mer was, maar dat weet ik niet meer zeker.
Het viel erg tegen toen, is denk ik een jaar of 10 geleden. We kregen op de camping een plek toegewezen, waarom weet ik niet want er was plaats zat, en er kwamen ook heel weinig anderen meer bij.
Het was een plaats waar we de hele dag schaduw bleken te hebben! Dat willen we nog niet in juli en augustus, dus zeker niet begin mei! En ongeveer midden op de camping. De andere5 of 6 bezette plaatsen, waren allemaal in het begin van de camping. We stonden dus helemaal alleen, zagen pas andere kampeerders als we van de camping af gingen. Ook in de plaats niks te doen, nog geen toeristenwinkeltjes of terrassen open. Aan het strand, ook niks. Het was toen echt heel doods en saai.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
21.09.2023 12:36
@Silvia "Het viel erg tegen toen, is denk ik een jaar of 10 geleden. We kregen op de camping een plek toegewezen, waarom weet ik niet want er was plaats zat, en er kwamen ook heel weinig anderen meer bij".
Waarom niet gevraagd naar een andere plek bij de receptie? Dit verblijf viel tegen, maar misschien had je een half uurtje later al op een andere plek gestaan. Of naar een andere camping.
Ik kan mij overigens goed voorstellen dat het niet overal in april/ mei al druk is.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
22.09.2023 13:32
Wellicht te laat voor nu (je hebt al geboekt), maar toch:
Ik vond camping Sirene wat ver van het centrum van Argeles sur Mer; je kan het niet lopen. Dat geldt eigenlijk ook voor Le Soleil; deze ligt echter wel direct aan zee in tegenstelling tot de eerstgenoemde.
Camping La Chapelle daarentegen ligt in het centrum van dat dorp; veel dichterbij kom je niet. 300 meter van zee.
Ik ben op alledrie de campings geweest, in het voorseizoen, in een huuraccomodatie.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
28.09.2023 19:43
aantal jaren geleden ook in in die buurt geweest in de meivakantie. Ik vond het helemaal prima. Mocht iemand hooikoorts hebben neem pillen mee want het waaide!! niet normaal en echt enorme hoeveelheid stof en zooi.
We hadden mooi weer, we zijn idd naar Couillioure gegaan omdat dat plaatsje in de zomer mega druk zou zijn. Nu helemaal prima en gezellig, wel alle terrassen vol. Maar leuk. We zijn naar Salvador Dali museum in Figueras Spanje gegaan. Ook daar blij met mijn vooraf gereserveerde tickets, want er stond een rij.
Perpignan vond ik de tegenvaller van de vakantie. Wat een vieze stad, echt zo veel hondenpoep op straat . Buh! Verder zijn we ook naar Carcassonne geweest. Zou ik in de zomer ook niet doen, maar nu ook heerlijke plek om te bezoeken. Ook al echt druk en toeristisch maar niet complete mensenmassa.
Les Orgues d'Illa in Ille-sur-Têt is ook zeker een bezoekje waard. Op de terugreis hebben we er nog paar dagen Parijs aan vast geplakt dat was ook leuk in de meivakantie.