bestaan ze nog? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sterre
, Datum:
14.08.2023 15:22
Bestaan ze nog kleinschalige campings?
-waar de jeugd elkaar makkelijk vindt
-waar leeftijdsgenootjes voor mijn kinderen van 11 en 13 zijn
-in een mooie omgeving
-met zwemgelegenheid
-waar de camping uitloopt als er bijv. een jeux de boules toernooi wordt georganiseerd?
Ik ben opzoek naar zo´n camping die ik ken uit mijn jeugd (jaren 90). Kleinschalig en persoonlijk. Ik weet dat je de tijd niet meer kunt vergelijken, maar ze zullen vast nog bestaan. Maar het aanbod is groot, dat ik hulp vraag voor een leuke plek.
Vorig jaar voor het eerst in Scandinavië geweest waar we dit soort campings hadden, dit jaar op te grote campings gestaan in Nederland. Dat blijkt echt niet ons ding te zijn. Bovendien hebben de kinderen op kleinschalige campings sneller contact, zodat ze heerlijk de camping over kunnen struinen. Daarom ben ik vast inspiratie voor volgend jaar aan het opdoen.
Deze vond ik al via kampeermeneer:
https://www.campingcoursavy.com/
Wie heeft nog meer tips?
Geplaatst door: koen
, Datum:
14.08.2023 15:42
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
14.08.2023 16:09
Geplaatst door: Sara
, Datum:
14.08.2023 17:49
Wij zijn net terug van Camp Redon en onze zonen van 11 en 13 vonden het er fantastisch. Kleinschalige animatie waar ze meteen contacten legden. Mooie kleine camping met leuk zwembadje en een mooie omgeving. 'S avonds konden ze nog wat lekker rondhangen met vrienden en speelden ze weerwolven of andere spelletjes. Om 22u werden de kinderen naar de tent gestuurd door de eigenaar en was het lekker rustig op de camping. Voor ons een absolute aanrader voor die leeftijd.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
14.08.2023 21:45
Het leuke in Frankrijk is o.a. dat er nog best veel gezellige kleinschalige echte campings zijn.
In Italië, Kroatië, en Spanje vind je die campings helaas nauwelijks/ niet meer.
Misschien dat deze campings voldoen (ik weet niet of jullie hier van houden):
- Camping Le Glandasse in Die
- Camping Les Tuilleres in Vercheny
- Camping Beau Rivage in st Ambroix
- Camping Lou Passavous in Le Vernet
Ik vind de camping die je zelf aangeeft ook erg leuk lijken.
Geplaatst door: ® cato
, Datum:
15.08.2023 09:35
In de Limousin zijn er nog genoeg van deze campings, bijvoorbeeld in Bujaleuf of Cognac la foret.
Geplaatst door: S@ndra
, Datum:
15.08.2023 13:13
Ze zijn er zeker nog wel, maar een en ander is nogal afhankelijk van het moment en het gezelschap. Campings waar onze kinderen het prima voor elkaar hadden en die ik aanraadde aan anderen daar hebben anderen het weer anders getroffen.
Wat helpt:
Pingpongbatjes mee en naar de pingpongtafel, daar worden vaak de contacten gelegd voor de rest van de vakantie tijdens een potje 'rond de tafel'.
Anderstaligen niet meteen links laten liggen want met handen en voeten en 'Frengels' kom je een heel eind.
Zorg voor wat voorraad in fris, chips en bekertjes.
Geplaatst door: koen
, Datum:
15.08.2023 13:40
ook in Italie bestaan ze: Camping Cusio aan het Ortameer bijvoorbeeld
Geplaatst door: mir1
, Datum:
15.08.2023 19:40
Les Teuilleres in Sousceyrac. Persoonlijker gaat het niet worden.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
15.08.2023 22:48
Geplaatst door: Wilma82
, Datum:
16.08.2023 13:04
Camping Beau Rivage.....vooral veel Nederlanders, jeugd zoekt elkaar op in de speeltuin of kampvuur bij de rivier.
Elke zondag avond een gezellige jeu de boules toernooi....
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
16.08.2023 18:26
Wilma82, misschien wel handig om erbij te zetten om welke Beau Rivage het gaat. Er zijn zoveel campings met die naam.
Geplaatst door: Sterre
, Datum:
17.08.2023 10:44
Bedankt voor de reactie, ik heb de genoemde campings opgeslagen en in de winter zullen we ons eens gaan beraden,
Geplaatst door: Harry
, Datum:
12.09.2023 00:08
Camping Marciac in Marciac
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
13.09.2023 12:43