Tent Dagare 4 pers. (Wildebeast) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marian-ne
, Datum:
10.08.2023 20:55
Hoi allen,
Mijn man en ik zitten erover te denken om volgend jaar te kamperen met onze kinderen van 5 en 3. Wij denken qua tent aan een Dagare 4 pers. van Wildebeast. Ik lees alleen soms dat het meer een 2 persoonstent is. Heeft iemand ervaring met deze tent met 2 kids erbij? Hoor graag van jullie! Alvast bedankt!
Geplaatst door: S@ndra
, Datum:
11.08.2023 06:59
Geen ervaring met deze tent maar wel ervaring met (tent)kamperen in het algemeen.
Zolang je mooi weer hebt is alles leuk en goed te doen. Bij wat minder mooi weer is het prettig als je binnen kunt zitten zonder eerst alles te hoeven opruimen.
Voor ons was dus belangrijk dat tassen met kleding in de slaapcabines pasten. Dat de tafel met genoeg stoelen in het leefgedeelte pasten. Of in ieder geval zo'n picknicktafel met vier zitjes.
Wij kampeerden, toen de kinderen klein waren altijd met een vier-persoons pyramidetent en later met een vier-persoons vouwwagen, waarbij de kinderen alledrie binnen konden slapen.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
11.08.2023 11:32
Ik heb de tent even opgezocht en zag dat het slaapgedeelte maar 280 cm breed is en het zitgedeelte maar 130 x 310 cm. Ook nog rekening houdend met de rondingen vind ik persoonlijk deze tent veel te klein voor 4 personen. Ik zou echt voor een grotere gaan.
Geplaatst door: Jelijn
, Datum:
11.08.2023 15:17
Ik heb deze tent een aantal jaren gehad maar mijn kinderen sliepen dan in een eigen tentje. Met luchtbedden voor 4 pers naast elkaar en bagage lig je wel heel gezellig samen in de slaapcabine! Ik vond het verder echt een geweldige tent en baal dat ie stuk is maar ik zou hem inderdaad niet aanraden als je er met zijn vieren in wilt slapen!
Geplaatst door: ® Marian-ne
, Datum:
11.08.2023 16:10
Bedankt voor alle antwoorden! Daar heb ik zeker wat aan!
Geplaatst door: svdl
, Datum:
18.08.2023 08:21
Ik heb vaak het gevoel dat je voor 1of soms 2 persoon meer moet gaan qua tent als je een beetje leuk de ruimte wil hebben vooral in slaapcabines. Al licht het er ook aan op wat je slaapt. wij hebben matrasjes van 63 cm maar veel zijn breder (66-79 cm)en zie regelmatig slaapcabines van maar 130 en met 63 cm liggen ze dan bijna tegen elkaar aan en die bredere passen niet eens
Geplaatst door: Katja
, Datum:
18.08.2023 20:40
En ik zou zeker voor een opblaastent gaan. Superfijn.
Heb er al 5 jaar 1 van decatlon van paar honderd euro en nog steeds prima. Wij verkassen ook nog veel
, Datum:
20.08.2023 15:09
Ja we gaan ook naar een andere tent kijken, na al jullie adviezen! Dankjewel. Katja, welke opblaastent hebben jullie van Decathlon? En is deze ook stevig bij regen en evt storm? We willen graag naar een gebied in Frankrijk gaan, waar het weer redelijk stabiel is, maar je weet het nooit natuurlijk (zeker de laatste tijd niet). Dankjewel alvast!
, Datum:
20.08.2023 15:34
Of heeft iemand anders nog de ultieme tent tip? We zoeken een niet al te grote tent voor 4 personen (kids 3 en 5), met kleine leefruimte binnen voor bij slecht weer. We hebben niet zo'n grote auto + dakkoffer.
Geplaatst door: Jelijn
, Datum:
22.08.2023 01:12
Veel oppomptenten zijn van zichzelf al flinke pakketten. Iets om rekening mee te houden dus als je beperkte bagageruimte hebt. Ik weet niet welke kant van Nederland je woont maar ga lekker een dagje tenten kijken bijv. bij obelink. Of/en andere zaken uiteraard. Wij hebben een aantal zaterdagen "dagjes uit" gepland bij verschillende winkels. En veel tenten even "ingericht". In de showroom is wel een tafel met 4 stoelen te vinden zoals jullie ook hebben/willen. Leg er rustig slaapmatten in (wij hebben zelfs veldbedden meegesleept naar de tenten om ons hoge decathlon veldbed na te bootsen) vaak kom je er dan achter dat het toch net niet past!
En kijk ook of je overal stahoogte in je slaap (en omkleed) cabine wil. De Wildebeast had dat en vind ik persoonlijk erg fijn. Hadden daarna de oppomptent van decathlon maar die had alleen bij de ingang stahoogte. Erg vervelend met omkleden vond ik dus tent snel weer verkocht.
Evt. Kun je daarna ook eens struinen op marktplaats of iemand "jouw"tent te koop heeft staan. Succes !
Geplaatst door: Katja
, Datum:
22.08.2023 15:45
Air seconds 4.1 volgens mij. Is voor 2 a 3 personen om te slapen.
In de borawind bleef hij goed staan maar de buizen waaiden naar binnen
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
22.08.2023 15:52
Als je een echt goede oppomptent wilt is het een idee om ook eens te kijken naar een (tweedehands) Karsten
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
22.08.2023 16:13
ga idd een kijken bij een grote zaak zoals De Wit in Schijndel, Bax in Bergeijk (verkopen prachtige tenten die ze zelf naaien maar dat zijn wel flinke tenten, wel supersterk) of idd Obelink. Zie je een prachtige tent dan gelijk de pakketmaat ter plekke bekijken.
Hebben ze die tent van Wildebeast niet in 6 persoons? Mogelijk is die dan ruim genoeg. Ik vind zelf tent met schuine ingang heel vervelend: dan regent het gewoon binnen.
Tent met luifel is allerfijnste, je kunt er droog onder koken, of met regen toch nog buiten zitten als het wel warm is. cq je ingang staat niet gelijk vol in de regen.
Maar eventueel zou je zoiets nog kunnen regelen met een tarp. Maar gewoon zelf kijken is wel zo fijn.