Camping gezocht heuvelachtige groene omgeving aan het water (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: FrankLaan
, Datum:
09.08.2023 02:47
Beste Forumlezers,
Volgend jaar ga ik (21) met mijn vriendin (20) voor het eerst samen op vakantie. Nu zijn wij de moeilijkste niet maar toch zoeken wij een camping met de volgende ‘eisen’
- Kleine en rustige camping (+- 100 plaatsen)
- Verhuur van caravans/chalets/tenten
- In een erg heuvel/bergachtig en groen gebied (wandelroutes met mooi uitzicht)
- Ligging aan een zwemrivier of meer
- Genoeg te doen in de buurt qua toeristischste plekjes, activiteiten en stadjes/marktjes etc.
Wie o wie weet ons te helpen?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
09.08.2023 06:50
Trois Vallees in Argles Gazost ligt prachtig gelegen in de franse Pyreneeën!
Maisonneuve ligt in de Dordogne in de buurt van allerlei leuke activiteiten. Camping ligt ook aan een riviertje.
Camping Chauderie in de Auvergne, prachtige omgeving om te wandelen geen zwembad wel riviertje.
Geplaatst door: Cato
, Datum:
09.08.2023 17:28
Volgend jaar? Dan heeft u nog genoeg tijd om iets geschikts te vinden toch?
Geplaatst door: Nico
, Datum:
09.08.2023 17:47
Geplaatst door: Nico
, Datum:
09.08.2023 17:50
Vergeten te vermelden: Neem fietsen mee als je die mogelijkheid hebt. Fietsen naar Sarlat en Domme.
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
12.08.2023 07:29
Kijk eens naar een camping in Millau prachtige groen omgeving mooie gezellige stad voldoet aan al je wensen
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
12.08.2023 08:18
Een ideale camping lijkt mij voor jullie Le Port de Limeuil in de Dordogne. 90 plekken. Er worden stacaravans en tenten verhuurd (hebben wij zelf geen ervaring mee, met die huuraccommodatie, maar de camping is prima). Aan de rivier met een strandje (kiezels). Water stroomde snel toen wij er waren en daardoor leuk meedrijven met de stroming en dan iets verderop er weer uit. Strandje biedt ook schaduwplekjes. Verder een zwembad en 100 meter lopen van het plaatsje Limeuil met wat restaurantjes (klein dorpje). Het is heel mooi gelegen: je kijkt op een kasteel!
In de omgeving wemelt het van de bezienswaardigheden. Ik noem er een paar: Bergerac (leuke stad, zeker op marktdagen), Jardins de Marqueyssac, Le Bugue (zeker ook weer als er markt is), grotten, Beynac, meerdere kastelen o.a. Chateau de Milandes waar Josephine Baker de eigenaresse van was (kasteel met het mooiste verhaal zeggen wij altijd), Sarlat (toeristisch en gezellig stadje). Het is er half juli - half augustus wel redelijk druk, maar misschien kunnen jullie nog daarvoor of daarna? Ik noemde een paar dingen hier om te bekijken, maar de waarheid is dat er zoveel te zien is dat je er vaker naar toe kunt. Bijna elk dorpje is leuk, ook vanwege de vriendelijke bouwstenen die worden gebruikt. Mooi heuvelachtig gebied met soms wat stukken rotsen. Eventueel ook nog een combi mogelijk, bijv. deel van de vakantie Dordogne en deel aan de kust, bijvoorbeeld Saint Palais sur Mer bij Royan met leuke rotskusten en mooie stranden.
Camping-frankrijk.nlCamping Le Port de Limeuil in Alles sur DordogneAlles wat u wilt weten over deze camping in Dordogne
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
13.08.2023 11:19
Langeac, camping les Gorges de l’Allier
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
13.08.2023 12:19