Waar het beste parkeren bezoek Nancy (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hennie
, Datum:
07.08.2023 08:59
Wij staan in de buurt van Nancy op een camping en willen morgen daar naar toe om de stad te bekijken.
Heeft iemand een advies waar we het beste kunnen parkeren?
Ik lees op internet dat er diverse parkeergarages zijn, maar ik lees ook dat je die het beste van te voren kunt reserveren en betalen.
Is dat nodig, of kun je er ook gewoon naar toe gaan en ter plekke betalen? Het liefst betaal ik gewoon bij het weggaan, want ik heb nog geen idee hoe lang we daar zullen blijven.
We zoeken een parkeerplek in de buurt van het centrum, hoeft niet middenin het centrum te zijn, maar liever niet al te ver lopen.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
07.08.2023 09:39
Een aantal jaren geleden de stad bezocht en toen bij het station geparkeerd.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
07.08.2023 11:28
Probeer eens op Google Maps te kijken.
Open Google Maps en zoek op "parkeren".
Dan zie je je in ieder geval de parkeerplaatsen, weet niet of je dan kunt zien hoe de betaalwijze is.
, Datum:
07.08.2023 11:39
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga uitzoeken hoever het station van het centrum is.
De parkeergarages zijn via Google Maps wel te vinden, maar ik hoop dat er iemand is die weet welke parkeergarage het handigst is. En of je er achteraf kunt betalen.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
07.08.2023 12:50
Wij parkeren altijd in parkeergarage Place Stanislas Mercure. 31 Rue Gambetta. Je bent dan midden in het centrum. je kunt gewoon een kaartje kopen en betalen, maximaal € 15,00 per dag. En als je tijd hebt, ga dan ook even naar de overdekte markt, geweldig wat ze daar allemaal hebben. Veel plezier!
, Datum:
07.08.2023 18:40
Bedankt Cornelis voor de info. Fijn om te weten dat we goed in het centrum kunnen parkeren, en achteraf kunnen betalen. En de overdekte markt gaan we zeker bezoeken, lijkt ons leuk!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.08.2023 21:31
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.08.2023 22:56
Ik zou me er niet te druk over maken. Het is geen Parijs. Toen wij er waren konden we op een pleintje of hele korte loopafstand van het centrum parkeren.
, Datum:
08.08.2023 08:53
De lichtshow lijkt me erg mooi, maar begint pas om 22.00 uur. Dat wordt te laat voor ons denk ik ivm onze reis morgen, maar bedankt voor de tip.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
08.08.2023 14:41
Genoeg parkeerplaats pal in het centrum, parkeergarage heb je niet nodig.
Vlakbij het centrum en pal naast het park een pp met voldoende ruimte.
Ik vond Nancy leuk voor een kort bezoek indertijd, maar het was toen ook bloedje heet en Nancy ligt in een kom waar de smog van het verkeer in de stad blijft hangen bij dergelijk weer.
Persoonlijk vond ik Metz meer de moeite waard.
, Datum:
08.08.2023 20:26
Dat is een kwestie van smaak. Ik vond Metz leuk, maar niet heel bijzonder (afgezien van de ramen van Chagall in de kathedraal). Vond Nancy met dat plein en zijn vele art nouveau leuker, verrassender. Voor die art nouveau moet je alleen niet in het centrum zijn, maar net daarbuiten. Als je op de Place Stanislas bij het bureau de tourisme binnenloopt, kun je een folder met plattegrond krijgen waar precies staat waar je moet zijn. Behalve veel art nouveau gebouwen (inclusief een in bedrijf zijnd restaurant) heb je er ook een museum met art nouveau meubelen.
, Datum:
08.08.2023 21:08
Nog even een update. We hebben een erg leuke dag gehad in Nancy. Geparkeerd in de parkeergarage Place Stanislas Mercure, inderdaad middenin het centrum, heel handig. Het was vandaag de perfecte temperatuur voor een stadsbezoek, en we hebben met veel plezier een paar uur in de stad gelopen. Bij het Office du tourisme een plattegrond gehaald met een route langs allerlei mooie gebouwen en straten. De overdekte markt zijn we ook geweest, leuk om te zien hoe mooi daar alles uitgestald is, al waren er wel veel lege plekken. Het Stanislas plein vonden we erg mooi. Al met al vinden wij een bezoek aan Nancy zeker aan te raden.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
09.08.2023 19:48
Fijn dat je het nog even laat weten, hoe het is geweest.
, Datum:
10.08.2023 00:00
Inderdaad, goed te horen wat je ervaring was.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
10.08.2023 09:17
Leuk om je ervaringen te lezen!