Camping september 2023 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Gerrijs
, Datum:
04.08.2023 10:04
Komende september (4-20/9) hebben we vakantie. Jaren zijn we met de caravan er op uit getrokken, hoofdzakelijk in het hoofdseizoen. Dit Ivm schoolgaande jeugd.
De caravan is de deur uit, paar keer vliegen, en nu een 2e hands Holtkamper aangeschaft.
Met z’n tweetjes er op uit.
Ik ken nagenoeg iedere streek ik la France. Maar in september ben ik er enkel geweest helemaal in het zuiden omdat ik daar familie had wonen. Vliegtuig pakken, en je bent er.
Welke streek is qua temperatuur nog lekker in september? Regen hebben we inmiddels meer dan genoeg gehad hier in het noorden, een beetje zon vind ik wel lekker. Het hoeft niet helemaal in het zuiden te zijn, in de klein 2,5 week wil ik niet continue rijden.
Alle info is welkom!
Merci!!!
Geplaatst door: ® dekempers
, Datum:
04.08.2023 10:45
Het kan in de Bourgogne, Provence of Drome heerlijk nazomerweer zijn, dat hebben wij ervaren, maar 100% procent zekerheid is er niet, houd de weersverwachting in de gaten en zoek het betere weer op. Succes!
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
04.08.2023 11:35
Wij gaan altijd in september en bespreken nooit,vantevoren kijken we naar verschillende richtingen van Frankrijk,waar het ons leuk lijkt. En dan paar dagen vantevoren bekijken we de weersvoorspellingen van die streken en gaan dan in die richting.
Nooit voor camping gestaan die vol was,maar wij zoeken ook geen campings met veel vertier.
Succes met zoeken en Frankrijk is prachtig in september
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
04.08.2023 15:23
Acsi kaart aanschaffen als tip
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
04.08.2023 15:28
Wij gaan al jaren richting Omgeving Momtelimar /Drome
en dan als de weersomslag komt door naar Spanje
Na half september nooit meer naar de Cevennen in ivm een weerfenomeen
De zg Episode Cevenol
langdurige opstuwing van warme en vochtige luchtmassa’s tegen de zuidkant van het Centraal Massief
Wat daar in die tijd tot zeer heftige regenbuien kan leiden
Buiten de oever tredende rivieren ,gebeurt bijna elk jaar
Heb hier ervaring mee
Eind september eerder richting Cote Azur gaan als bv Argeles
.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.08.2023 09:37
Niks reserveren en het aankijken. Maar voor de leuke sfeer is het wel leuk als er nog wat te beleven is. Dus ga nabij steden of stadjes staan (al was het maar als overnachting), omdat het in september op drukke plekken (in de zomer) heel rustig kan zijn in het naseizoen, behalve bijv aan de Cote D'Azur. Voorbeelden leuke steden 'onderweg' (met prima campings vlakbij): Dijon, Besancon, Epinal of in een plaatsje in de buurt van Colmar (heel leuk stadje, maar geen camping. Wel in de buurt veel leuke plaatsjes met campings en deze omgeving zal in september ook nog wel het nodige te beleven zijn). Zit het weer noordelijker tegen? Dan doorrijden naar richting Avignon e.o. waar het meestal nog wel mooier weer is. Maar dat check je net vooraf het beste even.
Geplaatst door: La
, Datum:
05.08.2023 10:02
Dinsdag markt in Vaison la Romaine
Donderdag in Nyons
En geheel september nog levendig en gezellig
Geplaatst door: Cato
, Datum:
05.08.2023 10:34
Bedankt Hans! Ik zocht toevallig campings bij leuke plaatsen in september. Of een camping met een leuk uitzicht, ook in de avond. Zou de camping bij Gien leuk zijn? Ervaring mee?
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
05.08.2023 10:34
Voordeel van met caravan gaan en niets besproken te hebben.
14 dgn van te voren kun je echt niet er van uit gaan dat het ergens goed weer blijft. Wij gaan ook altijd in september ( zoeken geen drukte, vertier etc op ) en hebben altijd 2, soms 3 plannen.!!
Plan 1 is nu de Normandische kust.......maar kan best , gezien de weersverwachtingen op DAT moment ....dat we aan het stuur draaien en naar het oosten gaan., de Alpen....( plan 2 ) of stoppen in midden Frankrijk ( plan 3 ) Bourgogne.
Dat is ook wel het voordeel van 4 weken op pad te kunnen gaan !!
Leve de vrijheid !!!!!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.08.2023 12:25
@Cato, Gien ken ik niet. Wel iets verderop de municipal in Beaugency. Alleen de brug over en je zit in een historisch (klein) stadje. Ervaring is wel van even geleden, maar als je een eenvoudige camping zoekt zou je het zeker kunnen proberen. En iets verderop heb je dat ook leuk in de iets grotere en drukkere (historische) stadjes Amboise, Chinon en Saumur. Ik bedoel dus campings waar je zo het stadje of dorpje in loopt en waarbij de stadjes groot genoeg zijn om nog voldoende in leven te zijn, omdat de plaatselijke bevolking er ook komt en omdat er ook nog wel wat toeristen zullen komen. Daarnaast is dit sowieso een regio waar nog leven in zit in het voor- en naseizoen omdat het voor Franse begrippen relatief druk bevolkte gebieden zijn (voor Nederlandse begrippen nog steeds heerlijk rustig hoor). Wat in deze regio sowieso ook leuke grote steden zijn: Orleans, Tours, Angers en Le Mans. Genoeg mogelijkheden en dat naast alle kastelen die je kunt bezoeken. Enige nadeel is dat de natuur niet zo spectaculair is. Maar je kunt dat weer combineren met het heuvelachtige Bourgondie, omgeving Auxerre (ook dit is een groter stadje waar je zo vanaf de eenvoudige municipal de stad in loopt, een absolute aanrader v.w.b. het stadje). Ook Vezelay is een mooie bestemming (dorpje met beroemde abdij, hier leuk campingkje op loopafstand van dorp, camping heet Auberge de la Jeunesse: je loopt tussen de heuvelachtige wijngaarden naar het dorp: prachtig). En een beetje tussen die regio's in: Sancerre is een grappig plaatsje op een heuvel. Nou, weer wat tips erbij voor wie er wat aan heeft.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
05.08.2023 13:11
Wij gaan al jaren in september op vakantie naar zuid Frankrijk
Nooit slecht weer gehad wel eens een dagje regen maar meer ook niet
Temperatuur zijn zeer aangenaam,rond de 25/30 graden( Aude)
En er is nog Leven genoeg,op de markten en terassen
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.08.2023 13:25
En dat maakt het verschil
Regio noord Frankrijk heeft vaak ongeveer het zelfde weer als thuis
Terwijl het ih zuiden nog lang vol op zomer is
En er nog sfeer hangt
Geplaatst door: ® 8109monique
, Datum:
05.08.2023 15:11
Ook wij gaan in september nog op vakantie. We kijken voor vertrek waar het weer nog redelijk is.
Heeft iemand ook nog tips voor campings (die nog open zijn tot 27/9 of langer) bijv in de Ardeche/Drome/Languedoc/ Bourgogne waar nog wat te beleven is?
@Cato
De camping in Gien is een fijne camping. Wij zijn er in juni vorig jaar geweest. Toen al behoorlijke bezetting. Leuk voor 1 week ofzo.