D914 vanuit Argeles sur mer naar Spanje (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Henk1979
, Datum:
03.08.2023 16:29
Vandaag wilden wij vanuit Argeles sur Mer naar een aantal Spaanse kustplaatsjes. Gewoon om even rond te kijken. Het was de bedoeling om via de A9 richting Spanje te gaan, het was echter niets anders dan files. Dus hebben wij onze reis maar afgebroken. Nu zie ik dat je ook via de D914 naar Spanje kunt en dit lijkt ons ook een mooie route. Hoe druk is deze route? Is dit ook constant file rijden of valt dit in de regel erg mee? Ik kan er weinig over vinden op dit forum. Wie heeft er wat info voor ons? Alvast bedankt, voor de reacties.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
03.08.2023 16:57
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
03.08.2023 17:59
Niet langer over nadenken. Doen! Het is een prachtige route, waarbij je door verschillende dorpjes komt met havens, strandjes, etc. Handdoeken meenemen!
Ook een aantal mooie vergezichten over de Middelandse zee.
N.B. Ik vond de franse dorpjes eerlijk gezegd mooier dan de spaanse ;-)
, Datum:
04.08.2023 07:35
Bedankt voor de reacties. We gaan de route straks rijden.
, Datum:
05.08.2023 16:36
De route was inderdaad erg mooi en goed te rijden voor wat betreft drukte. Veel bochten en hoogteverschillen wat mooie uitzichten gaf op de kust(plaatsjes). We zijn in Cadaqués (mooi maar te druk) en Rosas (mooie boulevard + strand) geweest. Al met al een leuk dagje uit, maar voor ons blijf Collioure toch de leukste plaats in de omgeving.