Route Peripherique? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
01.08.2023 10:24
Hallo,
Nu wij een overnachtingslocatie (SERMAISE) net onder Parijs hebben gevonden, heb ik een vraag over de route.
De routeplanners sturen ons dwars door Parijs een stuk over de BLV Peripherique. Ik lees in oudere forum berichten dat hier nogal agressief gereden wordt? Heeft iemand een tip om meer om Parijs heen te gaan, zonder teveel extra reistijd te hebben? Het gehucht waar we overnachten is vlakbij Dourdan. Van daar uit willen we weer via de A10 verder afdalen.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
01.08.2023 10:28
Wij zijn tot 2x toe vanwege een weg afsluiting midden in Parijs terecht gekomen met vouwwagen. Ik zat toevallig zelf achter het stuur en moest echt even slikken met alle drukte om me heen en alle "horror verhalen, maar de Fransen zelf waren juist heel vriendelijk! We zagen de Eiffel toren van dichtbij en ondertussen werd er alle ruimte gelaten als ik toch ineens van flink rechts naar flink links moest. Ik zou gewoon de route planner volgen, het is mij allemaal reuze meegevallen!
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
01.08.2023 10:40
Ole Claudia, dank voor je reactie. Dat is in ieder geval geruststellend :-).
Ik zag net dat ik ipv via Antwerpen, Lille, ook vanuit Nederland via Maastricht, Luik, Namen, Reims meer rechts halverwege Parijs aankom. Wel 110 km meer rijden, maar slechts 11 minuten langer rijden.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
01.08.2023 10:47
Dat had ik dan ook gedaan denk ik.
Komt vast goed allemaal.
Bon voyage!
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
01.08.2023 12:01
Maar waarom zou je die route willen volgen? Mijn routeplanner zegt ook dat ik b.v. naar Orleans via de BP zou moeten gaan. Maar wij zijn dan eigenwijs en nemen om Parijs altijd de A3-A86 route, zoals zoveel mensen.
Dat kun je naar Sermaise ook prima doen. Via de A10 de stad weer uit, bij afslag 10 de D 27 op, en dan via le Val St. Germain naar Sermaise.
Kan ook via de BP natuurlijk, maar hoeft niet.
De volgende dag zou ik dan via Dourdan bij afslag 11 de A10 weer opgaan.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
01.08.2023 12:34
Nou, wild gereden is een groot woord.
Waar ons twee weken geleden wel opviel, was dat er motoren tussen de auto's doorrijden. Da's niet zo erg, maar bij een driebaansweg hebben ze twee mogelijkheden: tussen de eerste en de tweede baan, en tussen de tweede en derde.
Als je gaat inhalen, of anderszins van baan wisselt, mag je deze motoren niet lastigvallen tijdens het wisselen van baan. En die motoren gaan harder dan de file-rijdende auto's. Goed uitkijken dus !
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
01.08.2023 14:47
Let er op dat alle verkeer dat de BP op komt voorrang heeft. Beter kun je dan ook de rechterrijstrook vermijden en op de tweede baan rijden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.08.2023 23:17
Precies dat dus: de Périph is geen voorrangsweg. Als je dat weet is hij prima te doen.
Houd er wel rekening mee dat hij in de mileuzone ligt.