Terugreis op zwarte zaterdag (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Japie
, Datum:
29.07.2023 15:47
Hoi allen,
Wij rijden op zaterdag 5 augustus terug vanuit de Auvergne via re route soleil naar Nederland. Ik zie net dat het dan zwarte zaterdag is. Levert dit volgens jullie problemen op? Of geld dit alleen voor de mensen die richting het zuiden rijden?
(We hebben al een hotel geboekt dus via Parijs is geen optie)
Gr Japie
Geplaatst door: Lia
, Datum:
29.07.2023 16:16
Het zal wel druk zijn op de weg,maar de grootste problemen zijn richting het zuiden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
29.07.2023 17:23
De grootste problemen ontstaan in de richting van de vakantiebestemmingen, de terugreis loopt altijd wat meer gespreid. Op de kaart van Autoroutes.fr kuin je van uur tot uur zien hoe druk het op jouw route vermoedelijk wordt.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
29.07.2023 18:14
Terug valt het meestal wel mee, maar vermijd de parkings waar de linker en de rechter baan beide mogen parkeren, want die zullen druk zijn. Zeker als je reist met aanhanger, vouwwagen of caravan, want die plaatsten zijn meestal beperkt en te vaak bezet door auto zonder iets er achter.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
29.07.2023 19:16
Als je ook al een hotel hebt geboekt voor onderweg hoef je waarschijnlijk ook niet een hele rit in 1 keer te rijden dus ik zou mij niet zo druk maken om de terugreis. Gewoon na je ontbijt ontspannen vertrekken en dan zie je wel…uurtje eerder of later op je volgende bestemming moet ook niet uitmaken. En wat hier ook al gezegd wordt, vooral richting zuiden is het erg druk. En ik denk juist een goede keuze om niet via Parijs te rijden, rond Parijs is het altijd wel druk (wel/ geen zwarte zaterdag maakt niet uit).
Geplaatst door: Japie
, Datum:
29.07.2023 21:49
Super bedankt voor alle reacties. Zo te zien zal het waarschijnlijk meevallen.
Gr Japie