Waar is het nu eigenlijk prettig weer !? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marloes
, Datum:
26.07.2023 00:11
Hallo allemaal,
Ik heb al meerdere keren verschillende plekken bekeken qua weer maar het lijkt op grote plekken in het begin/noorden/midden van Frankrijk niet echt geweldig weer te worden... Eerst wilde we eens een keer Duitsland aan doen dit jaar maar we zijn weer terug bij de gedachtes om naar Frankrijk te gaan omdat in Duitsland het weer niet geweldig lijkt te zijn.
We willen een keer een jaar niet al te ver dus dachten aan de Jura of Vogezen of hooguit nog ietsjes te zakken. Net even waar het mooi weer is. Het hoeft niet persee 35 graden te zijn. Maar gewoon lekker weer zijn we al tevreden mee. Maar welk stadje ik ook intoets overal lijkt het weer een flinke dip van wel een week te krijgen met veel regen, onweer en op sommige plekken ook richting noodweer.
Zijn er mensen die nu in Frankrijk zitten of mensen die wat meer ervaring in bepaalde gebieden hebben w.b. het weersvoorspelling en of het ook echt begin/midden/noord Frankrijk zo beroerd is? We zien het dit jaar niet echt zitten om heel extreem zuidelijk te gaan. Welke gebieden raden jullie aan ? We houden tegelijk van ruige mooie gebieden niet echt van het vlakke.
Misschien een wat lastige vraag! Maar ik hoop dat er wat tips zijn waar we het meeste kans hebben op een klein beetje mooi weer.
groetjes Marloes
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
26.07.2023 07:33
Niets zo veranderlijk als het weer!
Wij zitten sinds zaterdag in de omgeving Normandië Bretagne en de voorspellingen komen steeds niet uit. Op mooi-voorspelde dagen was het minder mooi dan de voorspelling. Maar de meest slecht voorspelde dag viel uiteindelijk heel erg mee.
Stabiel is het niet, maar ondanks dat hebben we het goed.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.07.2023 09:21
Ik krijg helaas hetzelfde beeld bij meerdere mij bekende plaatsen in o.a. Bourgondie, maar ook Auvergne, de westkust, Elzas etc. Daarom zou ik nu gewoon lekker dichtbij gaan, bijvoorbeeld naar de Elzas of het Zwarte Woud (of beide). Dat laatste omdat je ook aangeeft een keer Duitsland te willen doen ter afwisseling, beide gebieden zijn ook prima te combineren. Zoek een camping omgeving Colmar. Hier een reeks aan leuke en mooie plaatsjes (wel druk, meer mensen hebben het ontdekt) o.a. het prachtige Colmar, Ribeauville, Riquewihr, Kaysersberg etc. Je kunt hier ook fijn wandelen in deze omgeving. Als je een keer naar een grotere stad wil: Freiburg en Strasbourg (Straatsburg) zijn beide erg mooi en gezellig. Als het weer ook zuidelijker minder is, waarom dan zover gaan. En je kunt het daar ook altijd nog in de gaten houden en na een week alsnog wat afzakken als dat dan blijkt te schelen. Aan de westkust (ik koos voor Royan) lijkt het wel iets beter, maar nog steeds wisselvalliger dan je zou willen. Ik zou met wisselvallig weer zelf eerder in de Elzas willen zitten dan aan de kust overigens.
Geplaatst door: An
, Datum:
26.07.2023 12:55
, Datum:
26.07.2023 23:02
Hartelijk bedankt voor jullie reactie!! We gaan morgen het wagen op Colmar! 😃
Een aantal campings in de buurt een berixht gestuurd of ze nog plek hebben. Helaas 0 reactie. Maar dat merken we wel vaker dat campings gewoonweg niet reageren. Misschien te druk?
We hopen dat we ergens in die buurt een camping kunnen vinden. Mochten er mensen een leuke camping daar ergens weten of op een camping zitten waar plekjes vrij zijn horen we dat graag!
We zullen zien waar we terecht komen 😊
Bedankt Voor jullie tips. Ook nog een tip voor zuidelijker wie weet als we later zakken. Maar colmar lijkt ons een plek om zelfs de hele vakantie te blijven.
Groetjes Marloes
Geplaatst door: Bert
, Datum:
27.07.2023 07:03
Rond Clermont Ferrrand zijn de weersvoorspellingen vrij goed (beter dan Colmar). Daar zijn genoeg campings te vinden die nog wel plek hebben.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
27.07.2023 13:51
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.07.2023 23:10
Wij zijn vanavond teruggekomen in Nederland en ik kan je vertellen dat je hier in ieder geval niet moet zijn.
Waren bijna onderweg gestrand met een defecte ruitenwisser (ding vloog alle kanten op), maar gelukkig was één belletje met onze vertrouwde garage in Nederland genoeg. ,,Heb je een schroevendraaier en een ringsleutel 13? Ja? Dan moet je dit doen.''
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
28.07.2023 04:52
Ik lees ff mee. @PeterHurktoilet ehm, waar sloeg dat op? Waar moet je niet zijn?
Geplaatst door: Liz
, Datum:
28.07.2023 15:52
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.07.2023 20:28
Inderdaad. Al bleef het vandaag droog en hadden we achter in de middag zelfs nog een flauw zonnetje.
, Datum:
30.07.2023 20:32
Hallo Peter,
Tjonge zelfs je ruitenwisser.... dat klinkt inderdaad niet the place to be.. Nederland..
We zijn vlakbij colmar terecht gekomen en toe nu toe valt het weer mee. Het is even afwachten hoe de rest van de week gaat lopen. We wilde nog wel even verder trekken maar overal is het weer minder. Het leek ons ook erg leuk om nog richting Zwitserland te gaan maar de vraag is of het handig is wel weer. Overigens (pff topic ) is er toevallig iemand in de buurt van colmar die vignets van Zwitserland heeft en weer richting Nederland gaat? Dan neem ik de vignets graag over. Leuk om even een dag ook Zwitserland dan te kunnen bezoeken.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
31.07.2023 09:05
Echt mooi weer is nu ten zuiden van Lyon, bijvoorbeeld rond Avignon. Maar dat is een flink stuk rijden nog.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
31.07.2023 12:11
In de ardeche is het heerlijk!
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
31.07.2023 14:28
Er is geen slecht weer, alleen slechte kleding en materiaal.
Geplaatst door: marian
, Datum:
31.07.2023 15:57
@mermaid. Wat een onzinnig antwoord als dooddoener. Hele dag regen of hagel als tennisballen , bliksem, ik denk dat de TS dit bedoelt met slecht weer. In de gard en ardeche zit je redelijk zeker nu . Hoger is het volgens mij allemaal onstabiel.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
31.07.2023 18:11
Ik noem 42 graden en zonnig slecht weer. Daar kan je je niet op kleden. Dan maar liever regen.
, Datum:
02.08.2023 23:08
We hebben een paar heerlijke dagen gehad in de buurt van Colmar! Het weer viel reuze mee. Helaas vandaag een flinke omslag met veel regen overdag en harde wind. We hebben wel even gekeken om maximaal 350 km nog te zakken maar qwa weer lijkt dat niks uit te maken helaas.
Bedankt voor de andere tips! Ardeche klinkt ook echt super maar voor ons helaas deze vakantie te ver. Anders hadden we dat wel gedaan!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
02.08.2023 23:53