Camping max 1000 km met bergen mogelijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marga
, Datum:
25.07.2023 01:34
Hallo allemaal,
Ik ben me suf aan het zoeken en ik kom er niet uit...
Bestaan er leuke campings in de bergen die een max hebben van 1000 km vanaf Utrecht? We willen dit jaar liever niet te ver ivm een baby erbij dit jaar. We gaan altijd op de bonnefooi. Maar ik wil nu toch liever even van te voren contact opnemen met de camping voor een plekje.
We gaan vaak direct naar zuid Frankrijk , de bergen in! Heerlijk! Het ultieme leven 😁maar dat doen we dit jaar even een keertje niet. Toch vroeg ik mij af of er mensen ervaring hebben met een hele fijne camping die onder de 1000 km ligt en toch een beetje dat zelfde gevoel geeft 🙃
- liever geen animatie
- Veel heggen/afscheiding/privecey etc
- wandelen vanaf de camping zou leuk zijn
- zwembad of rivier of dergelijk
Ik hoop dat er tips zijn! We zouden eerst helemaal niet gaan. Maar onverwachts gaan we toch! 🥰 alleen nu nog een camping vinden eerder kunnen we niet vertrekken...
Bedankt en Groetjes!
Marga
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.07.2023 08:38
Ik hebeen leuke optie,denk ik. Camping Le Paluet in Matour (850 km van Utrecht, lijkt me ook al ver genoeg met baby).
- camping van gemiddelde grootte, niet heel klein maar heel overzichtelijk en zeker niet groot;
- zwembad en kinderbad en glijbaan;
- op loopafstand van klein dorpje met weliswaar weinig reuring, maar wel winkeltje voor de vergeten booschap en een paar restaurantjes. Wel echt een dorpje, maar je kunt wel 's ochtends lekker brood gaan halen met 10 minuten wandelen;
- vanaf de camping kun je meteen gaan wandelen: meerdere paden gaan de heuvels in (m.i. geen kinderwagen mogelijk, wel kun je op het vlakkere deel van het dorp, o.a. langs het meertje naast de camping wandelen met wagen).
- ligt naast een meertje (niet zwemmen);
- groene flinke heuvels (geen echte bergen, maar zeker hoog genoeg om het vakantiegevoel te krijgen);
- in de omgeving wat bezienswaardigheden, zoals vaker in Frankrijk soms even een stukje rijden: Cluny, Roche Solutre, La Clayette en nog een paar dingen. Maar, zeker geen waslijst met dingen die je moet afvinken. Het is meer een omgeving voor de rust, wat wandelen, zwemmen in het fijne zwembad (is van de gemeente, maar zit dus bij de prijs in wat ik heel handig vindt, zodat je ook even een half uurtje kunt gaan);
- camping biedt afhankelijk van de plaats veel of minder privacy, wij stonden tussen de heggen in maar wel uitzicht op de omgeving (sommige stukken liggen hoger dan andere);
- sanitair is op zich ok, niet perfect maar zeker niet vies of zo;
- vooraan bij de camping een klein terrasje waar je ook wat kunt drinken of eten of een ijsje kunt halen;
- geen animatie of in ieder geval heel beperkt. Soms een avond met iets te doen zoals een zanger (toen wij er in juli waren in 2022). Maar dat schijnt weinig te gebeuren.
https://www.camping-frankrijk.nl/zoeken/camping/matour/
Als je iets meer echte bergen wil, dan kijk 'ns bij Cosycamp in Chamalieres sur Loire. Dit is wel veel verder rijden. Over deze camping hoor ik ook goede verhalen van mensen met kinderen (maar voor jullie misschien minder relevant met baby).
Geplaatst door: Manus
, Datum:
25.07.2023 09:21
Ga naar de Drome, een mooi gebied en net binnen de afstand. Campings zijn er daar volop, te vinden op dit forum.
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
25.07.2023 10:13
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
25.07.2023 13:01
Aan de voet van de Mont Blanc, hoe hoog wil je het hebben? In Saint Gervais les Bains vind je camping Les Domes de Miages. Geen animatie, grote plaatsen, veel privacy, schitterend grasveld, schoon sanitair, je kunt er heerlijk wandelen, lekker eten (Raclete) en vanaf Utrecht is de afstand 1013 km.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
25.07.2023 13:17
Misschien https://camping-de-martiniere.com/nl/!
Er zijn plekken met heggen...je zou dan moeten aangeven dat je privacy wilt.
Leuk zwembad, mooie wandelingen vanaf de camping ( niet echt met kinderwagen) . Elke ochtend brood op de camping, klein restaurant. In het dorp een spar en op zo'n 20 minuten rijden een Intermarche ( St Laurent de pont).
Bij het klooster van de chatreuse kun je een heen/weer wandeling maken met kinderwagen/buggy.
De eigenaar weet veel info.
Animatie is soms aan het eind van de middag en zeer klein schalig.
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
25.07.2023 15:37
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
25.07.2023 16:16
Marga, vanaf welke datum zoek je ongeveer? En ik neem aan met eigen kampeermiddel.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.07.2023 17:30
Vooraf dit: elk kind is anders. Zeker als ze zo jong zijn kun je onmogelijk voorspellen hoe ze reageren op langere autoritten: het ene kind slaapt de hele reis, het andere wordt letterlijk spuugziek.
Als je bergen en privacy maar geen animatie wilt, zou ik gaan voor een à la ferme of een aire naturelle, op de bonnefooi. Daar heb je doorgaans gewoon royale plekken. Begin in de Vogezen en de Jura. Gaat dat goed, kun je altijd doortrekken naar de Alpen.
, Datum:
25.07.2023 22:57
Beste Annette,
Ja we hebben een eigen caravannetje waar wij met de baby slapen en eventueel onze andere jongste. En de andere twee kinderen in een tentje erbij.
Datum is vanaf nu. We zijn de boel aan het inpakken snel en kunnen denk ik morgen of overmorgen vertrekken.
Groetjes Marga
, Datum:
25.07.2023 23:19
, Datum:
25.07.2023 23:22
Iedereen heel erg bedankt voor de tips! Ik ga ze allemaal even na! Ik zag al een hele leuke die ons helemaal geweldig lijkt alleen is het weer daar nu niet zo denderend (camping de Masevaux)
Mochten er nog andere campings als tip zijn dan hoor ik ze evengoed nog graag :-)
Bedankt!
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
26.07.2023 08:28
Misschien is Le Coin Tranquille in Les Abrets iets voor jullie?
Metéo France voorspelt zon en 24°-28° voor de komende week.
, Datum:
26.07.2023 10:44
Hallo Noren,
Die camping ziet er super uit!!
Heb je enig idee wat de prijzen ongeveer zijn? Ik kan het niet vinden op de website. Wel zo.n boekings site maar daar kom ik nooit uit 😅 ik wil gewoon even zo.n ouderwets overzichtje waar ik kan zien wat het per dag kost.
, Datum:
26.07.2023 10:55
Zo'n overzichtje kan ik ook niet vinden, maar op hun site naar réservation gegaan; 1 nacht/2 volwassenen/4 kinderen voor aanstaande vrijdag geeft een bedrag van €51.
Anders even bellen met de camping? Volgens allerlei recenties (ook op Google enzo) is er in het hoogseizoen een Nederlandstalige receptionist.
, Datum:
26.07.2023 11:00
Toch gevonden bij "Infos Utiles" onderaan hun start-site: open hun brochure et voilà 12 blz. folder, inclusief prijslijst.
, Datum:
26.07.2023 23:04
Noren dank je wel! Super!