Kenteken koppelen aan oude (9 jr) Area (nu Fulli) tolbadge (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
20.07.2023 22:31
Hallo allemaal,
Omdat de ANWB ons niet kon helpen in de winkel (misschien wel telefonisch) en ik het in onze klantaccount van AREA/Fulli niet kan vinden:
Weet iemand hoe ik een kenteken koppel aan ons account? Dit voor de zgn flux libre tolwegen?
Onze badge functioneert overigens nog, ondanks zijn 9 jaar.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
21.07.2023 00:41
Volgens mij heeft dat koppelen totaal geen nut. Alleen als je toevallig klant bent bij de exploitant van het specifieke flux libre traject waar je rijdt.
Op de site van Vinci, een andere exploitant lees je dit:
U rijdt elders in Frankrijk
Betalingsvoorwaarden voor free-flow snelwegen zijn afhankelijk van het netwerk waarop u reist. Het elektronische tolabonnement is echter het enige betaalmiddel dat compatibel is op alle snelwegen in Frankrijk.
Als je geen abonnee bent, detecteert het poortje je kenteken en heb je 72 uur de tijd om je tol te betalen.
De betaling gebeurt online.
Maar bij betaalterminals, dicht bij de snelweg, kun je ook 'pay as you go' betalen.
Informatie over het Sanef-netwerk vind je hier en daar over het APRR-netwerk.
Om in alle rust te rijden, kunt u zich abonneren op de elektronische tolbadge, compatibel op alle snelwegen in Frankrijk.
Dat betekent dus dat je kenteken gebruikt kan worden om je te laten betalen. Maar dat zal net zo gaan als bij een boete. Daarvoor hoef je dus niet te registreren. Wél kun je registreren bij een specifieke exploitant omdat je weet dat je van zijn traject gebruik gaat maken
Geplaatst door: Jiska1978
, Datum:
21.07.2023 07:50
Ik heb dit van de week ook gedaan, zet de stappen even voor je op een rijtje:
1: accéder À votre espace Télépéage (inloggen)
2: accéder À mes badges
3: modifier (hier kan je je kenteken invullen)
Succes!
Geplaatst door: Jiska1978
, Datum:
21.07.2023 07:56
Ik heb dit van de week ook gedaan, zet de stappen even voor je op een rijtje:
1: accéder À votre espace Télépéage (inloggen)
2: accéder À mes badges
3: modifier (hier kan je je kenteken invullen)
Succes!
Geplaatst door: Karin
, Datum:
21.07.2023 18:15
Als jouw badge al 9 jaar oud is en ooit via de ANWB is gekocht dan is dit een badge alleen voor Frankriijk waar je geen kenteken hoeft te registreren . Deze badge hebben wij zelf ook en het is prima gegaan op de A 4 . Afrekening is er al een alles klopt
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
26.07.2023 14:57
Wij lenen onze badge regelmatig uit aan de kinderen. Als ons kenteken geregistreerd staat in mijn account, kun je deze dan veranderen op het kenteken van de auto van iemand anders, als zij de badge van ons gebruiken?
Ps.deze vraag ook bij een ander topic gesteld, maar de vraag past beter bij dit item. Daarom dubbel
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.07.2023 15:14
Kenteken aanpassen gaat altijd
Geplaatst door: Pim
, Datum:
27.07.2023 10:22
Inderdaad ook van Vinci / Ulys een bericht gehad dat hun tolbadge geldig is voor alle tolwegen in Frankrijk - incl de péages en flux libre. Eerder vermeld naar ervaringen van andere reizigers die hun kenteken hebben gekoppeld aan de tolbadge en de tolbadge niet hebben vastgeplakt aan de voorruit.
Niet omdat wij zo eigenwijs willen zijn om maar "te zwaaien" met de tolbadge bij het naderen van een tolpoort, maar we rijden met grote regelmaat in een andere auto. En het loshalen van een bestaande houder van de voorruit niet altijd even goed lukt. Bij een vorige auto de houder maar laten zitten omdat we bang waren de voorruit te beschadigen. En om nu om de haverklap een andere houder te bestellen bij Vinci / Ulys...
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
27.07.2023 14:43
Dank je wel Karin en anderen voor de reacties.
Stept me gerust. Inderdaad bij de ANWB aangeschaft 9 jaar geleden en alleen geldig voor Frankrijk. Fijn te horen dat die ook bij de Flux Libre tolwegen werkt!