Camping gezocht (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Olivier
, Datum:
17.07.2023 14:23
Goedemiddag,
Wij (stel van 25 jaar oud) zoeken een camping om met onze tent naar toe te gaan in Frankrijk. We willen niet helemaal naar het zuiden rijden. We zoeken een camping in de buurt van wijngaarden en bij voorkeur op loopafstand (max 30 minuten) van een dorpje/stadje om ook een drankje te kunnen doen of wat te eten. Wie heeft de gouden tip?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
17.07.2023 15:10
Geplaatst door: Liz
, Datum:
17.07.2023 15:35
Misschien in de buurt van Saumur. Loirevallei, met wijngaarden. Saumur leuk plaatsje om te bezoeken met campings op loopafstand. En niet te ver rijden..
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
17.07.2023 18:34
Ja, de camping in Chagny wilde ik ook net schrijven. Met op zaterdag een leuke markt in het plaatsje.
Maar ook in Beaune kan je terecht.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
18.07.2023 00:23
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.07.2023 08:40
Misschien zijn de volgende opties iets:
- camping Dijon. Is wel een echte stadscamping, maar vlakbij mooi meer en je loopt zo naar de mooie stad Dijon (grotere stad, heel veel opties.
- camping Auxerre. Ook dit is een stadscamping, heeft verouderd sanitair maar is erg ruim opgezet en je loopt zo de leuke stad in. Naast de camping mooi gemeentezwembad. Zie mijn mening bij deze camping. Ik vind het wel een terrein voor een paar dagen en niet voor 2 weken bijvoorbeeld. De meeste mensen blijven ook maar een paar dagen.
- camping Auberge de la Jeunesse in Vezelay. Topterreintje, prachtig gelegen. Je loopt zo naar het leuke dorpje met beroemde abdij. Dorpje met hellende straatjes. Je loopt door de wijngaarden naar het plaatsje! Zie ook mijn mening over deze camping. Vriendelijk jong stel dat deze camping runt.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
18.07.2023 11:37
Bourgondië omgeving Dijon, Beaune.
Lyon als dagtochtje is dan ook goed te doen (trein/auto).
Prachtige omgeving, kijk even op de pagina van de Office du Tourisme voor gedetailleerde informatie.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
18.07.2023 12:28
Camping Municipal Les Cent Vignes in Beaune (Bourgogne) is ideaal gelegen in het hart van deze mooie wijnstreek. Beaune is een gezellige stad met veel terrassen en restaurants. De camping ligt op loopafstand van het centrum. In de Bourgogne moet je dan beslist de route des vins rijden en een Chateau bezoeken (en wijn proeven). Op de camping zelf kun je prima eten voor een redelijke prijs. In Beaune heb je natuurlijk het beroemde ziekenhuis en er is een mooi wijnmuseum. Een leuke streek met veel mogelijkheden.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
18.07.2023 14:15
Als jullie een tent - camoing zoeken zou ik echt niet naar Paquir Fane gaan.
Veel mobilhome's/chalets...veel caravans/campers voor kort verblijf. Dicht op elkaar geplaatst. Je kan de gesprekken van je buren volgen.
Niet echt een tentenveld. Sanitair is oke,maar daar is alles mee gezegd.
Klein zwembad.
Wel een super gezellig markt in Chagny op de zondagochtend.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
19.07.2023 10:14
Camping Lefebure in Orbey. In de buurt van Colmar, in de Vogezen.
Heerlijk eten bij le Chasseur Alpin in het dorp.
Schitterend wandelgebied met veel herinneringen aan de verschillende oorlogen tussen Frankrijk en Duitsland
Geplaatst door: Car2
, Datum:
19.07.2023 15:03