Lac serre ponçon gravelen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
09.07.2023 22:24
We gaan begin aug naar camping clos du lac en twijfel of ik de gravel of racefiets mee neem. Dd klim naar de camping is iedere keer al een leuke uitdaging. Weet dus niet of ik mef de racefiets dan nog wel veel klimmen wil doen. Ben gek van klimmen maar vind gravelen ook enorm leuk. En mogelijk is dat qua routes iets afwisselender? Ik fiets vooral alleen en dan is een gravel (ook over de weg) mss wel wat meer een fijner gevoel voor de achterblijvers. Daarnaast lijkt het me wel een erg mooi gebied om te gravelen. Wie heeft daar ervaring opgedaan? Is het terrein erg ruig? Want dat is minder mijn ding. Het is uiteraard heel subjectief, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.07.2023 22:55
Als je bedoelt dat je buiten de gebaande paden wilt fietsen, google dan eens op de naam van het meer in combinatie met VTT (Vélo Tout Terrain). Direct rond het meer is het gebied heuvelachtig, wil je pittiger uitdagingen dan zijn de bergen niet ver weg.
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
10.07.2023 22:29
Dank Peter. Ik zie redelijk wat mbt achtige routesroutes, dus de mbt gaat hoe dan ook mee.. Weet niet of dat met de gravel ook fijn fietsen is en of dan de gravel voornamelijk voor de wegroutes zal zijn. Zag op de VVV site van het meer wel veel gravelroutes maar in de buurt van Embrun. Rond het meer kun je iig redelijk alle kanten op qua hoogte inderdaad. Komoot geeft ook genoeg inspiratie maar ben ook benieuwd of er forummers zijn geweest.