Abdij Mont Saint Michel (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
08.07.2023 23:35
Wij willen waarschijnlijk in onze vakantie de Abdij Mont Saint Michel bezoeken. We zijn er toch in de buurt.
Alleen:
We hebben begrepen dat hond (klein boomertje) aangelijnd mee mag. Maar in de abdij niet, ook niet in tas. 🙂.
Vraag 1: Hoelang duurt een bezoek aan abdij? Dan blijft nl eentje van ons buiten met hondje wachten. Alleen als bij wijze van spreken dat uren duurt.... is dat natuurlijk niet zo leuk. En zullen we het een andere keer moeten doen.
En vraag 2: er is ook een audiotour. Is die eventueel ook in Nederlands? Anders gaan we gewoon in Engels hoor.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
09.07.2023 08:38
Geplaatst door: Cellavie
, Datum:
09.07.2023 09:37
Hé hoi!
Afgelopen meivakantie zijn wij in de abdij geweest. Reserveer van tevoren online kaartjes voor een tijdslot, anders heb je kans dat je heel lang in de rij moet staan om naar binnen te kunnen. Er is een audiotour, volgens mij ook in het Nederlands. In totaal zijn wij zo’n 30 a 40 minuten in de abdij geweest.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.07.2023 19:07
Bespaar je de moeite, zo bijzonder is die abdij niet. Al weer aantal jaren geleden dat wij er waren, toen hadden ze met knullige geluidseffecten geprobeerd er een soort house of horror van te maken. Met een klein uur ben je er inderdaad wel doorheen.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
09.07.2023 20:06
Vond Mont Michel sowieso niet de moeite waard . Op de plaatjes zie je alleen de bij eb gefotografeerde voorzijde maar wordt de drukke weg er heen/terug met de vele bussen en drommen toeristen weg gefotoshopt. Viel ons tegen ... maar ieder zijn smaak.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.07.2023 21:14
Die drukke weg er heen valt op zich wel mee, komen tegenwoordig alleen maar pendelbussen en wandelende/fietsende toeristen over een brug. Bij vloed spoelt het watewr weer rond het eiland, dat is een mooi gezicht. Tip: kom 's avonds, dan zijn de ladingen bustoeristen weg en met een beetje mazzel krijg je nog een mooie zonsondergang op de koop toe.
Geplaatst door: forazv
, Datum:
10.07.2023 10:37
Wij zijn er vorig jaar geweest, het is een bijzonder erfgoed maar het is er helaas veel en veel te druk waardoor alle charme weg is.
Geplaatst door: Maartje1
, Datum:
10.07.2023 12:59
Dank voor de reacties. Uiteraard had ik op websites gekeken. En daar stond op de site die ik bekeek dat kleine hondjes ook niet toegestaan waren. Vandaar de vraag. Maar kennelijk is dat niet zo...Maar als ik lees nu in de antwoorden dat het met lichteffecten is, de abdij. Word ik niet echt enthousiast. We hebben een epilepsie patientje bij ons die daar nogal op kan reageren... en haalt voor mij het mooie en typerende van een abdij weg. Ter plekke maar kijken of het nog steeds zo is. Helaas zitten we net te ver om er 's Avonds heen te gaan. We hebben best een vol programma van bezienswaardigheden.... en dachten dat dit echt het ding was om te bezoeken. Maar misschien dat we ons beter alleen kunnen richten op de invasie musea en stranden ... waar we echt midden in zitten? We zullen zien.