Lac de Serre-Ponçon - kamperen op hoogte (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bob-de-bouwer123
, Datum:
02.07.2023 23:26
Goedenavond,
Wij vertrekken binnenkort richting de Franse Alpen, omgeving van Lac de Serre-Ponçon. We (zonder kinderen) reizen met een tent en het is normaal de bedoeling om gedurende een tiental dagen ter plaatse te blijven om de omgeving te verkennen. Een bezoek aan het Parc National des Ecrins en de Queras staan daarbij zeker op het programma.
Hierbij ben ik in de eerste plaats op zoek naar een rustige camping (zowel 's nachts als overdag) met ruime plaatsen met mogelijkheid tot schaduw, met zo weinig mogelijk verkeer in de buurt en bij voorkeur eerder kleinschalig. Verzorgd sanitair en eventueel een mogelijkheid om iets te drinken of eten op de camping worden zeker gewaardeerd. Een bakker of dagelijkse levering van vers brood en croissants zijn een leuke bijkomstigheid, maar zeker geen breekpunt. Dat geldt ook voor een zwembad, daarvoor gaan we wel naar het meer als we hier zin in hebben. We liggen er zeker niet wakker van indien de camping niet rechtstreeks aan het meer of rivier ligt, maar toch graag min of meer in de buurt (maximum 10-15 km).
Na enig zoekwerk hier op de site en via Google Maps kwam ik al terecht bij Campsite Campéole Le Clos du Lac (Camping-frankrijk.nlCamping Le Clos du Lac in Saint Apollinaire Deze camping voldoet grotendeels aan onze eisen, maar ik zie wel dat deze camping op circa 1.450m ligt. We zijn geen koukleumen, maar willen verrassingen vermijden. Zijn er hier mensen met ervaring in kamperen op deze hoogte? Enige tips of maatregelen die we zouden moeten nemen?
Ik hoor het graag, net als eventuele andere suggesties voor campings.
Bob
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.07.2023 01:36
Is natuurlijk maar wat jezelf lekker vindt, dat kan ik niet invullen.hebben in de buurt van Tignes op ik meen 1800 meter gestaan. Dan trek je een sweater aan als het fris wordt. Wil je de he avond in een shirtje buiten zitten, zou ik lager blijven....
Geplaatst door: lucas
, Datum:
03.07.2023 11:53
Camping "les deux bois". Rustige camping, 3 km van het meer
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
04.07.2023 13:47
Camping La Cabane!
Ik vind dit een top camping (geen rijtjescamping), maar mooie plekken in het bos. Vanaf daar hebben wij diverse wandelingen gemaakt in de Écrin, maar ook het meer bezocht.
Geplaatst door: An
, Datum:
04.07.2023 20:29
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
05.07.2023 11:06
Zorg voor een goede slaapzak. Goede (nacht)kleding voor als het afkoelt. Merino,fleece en sokken bij de hand als je s nachts koude voeten krijgt in je slaapzak. En verder gewoon genieten!
Geplaatst door: MARLIES
, Datum:
07.07.2023 00:33
Hai Bob, ik vind de camping die An aanbeveelt ook een aanrader. Maar in het hoogseizoen misschien drukker dan waar jullie naar op zoek zijn.
Aan de overkant van de rivier was ook een mooie camping. Eenvoudiger maar misschien juist wat voor jullie.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
09.07.2023 21:30
ik gebruik op hoogte een kacheltje: als we 's avonds spelletje doen is het vaak koud zitten en dan verwarmt worden door kacheltje is wel fijn. Ik deed m ook vaak 's ochtends aan, zodat tent beetje voorverwarmd werd voordat we op stonden.
Warme slaapzak is nodig. warme pyama en warme sokken hadden we ook. Warm vest of trui is fijn als je 's nachts naar wc moet. De camping in seyne les alpes had ook in de zomer 's nachts verwarmde toiletblok. Dat werd zeker gewaardeerd.