Welke route adviseren jullie vanuit Friesland naar Millau en tips voor overnachtingscamping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
02.07.2023 13:57
We rijden helaas in het zwarte zaterdag weekend van begin augustus met eriba touring caravan ( 100km per uur rijden we op tolwegen),maar hebben de mogelijkheid donderdag of vrijdag al te gaan rijden.
De camping is geboekt vanaf de zondag in het weekend.
Graag willen we Parijs mijden. Een stukje omrijden niet erg, als t goed rijdt, goede wegen , weinig wegwerkzaamheden. Echter dachten we eerst te overnachten in Langres , maar dat is toch wel een heel stuk om.
Wat zijn jullie recente ervaringen en misschien leuke overnachtingstip voor een camping?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
03.07.2023 08:05
Hoi Nika. Niet heel recent, maar vorig jaar zomer zijn wij ook via Parijs naast het Zuiden gereden. Niet naar Millau, maar naar de Dordogne. Het eerste stuk is dezelfde route, vandaar dat ik toch maar ff reageer. Wij rijden altijd wel via Parijs en op zich gaat dat meestal best vlot. Vanuit het uiterste Noorden van Friesland tot na Parijs deden we zo’n 9 uur over. Met caravan en de nodige stops.
We hebben meerder keren overnacht op camping La Grande Sologne in Noan-le-Fuzelier. We zijn ‘s ochtends (op een ‘zwarte’ zaterdag om 5 uur vertrokken en waten om 15.00 uur op de overnachtingscamping in Nouan-le-Fuzelier. Ook hebben we in het verleden nog een keer overnacht op camping Bois de la Justice in Monnerville, maar die ligt wel wat verder van de route.
Totale reistijd naar Millau (laatste keer in 2019) was 16 uren (inclusief stops, exclusief overnachting).
Alvast een fijne vakantie.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
03.07.2023 08:18
Als je al donderdag weg kunt, dan zou het navigatiesysteem op tolwegen vermijden zetten. Je rijdt dan op je gemak binnendoor. Voordelen zijn dat je je geen tolkosten hebt, rustig, voordeliger brandstof, je komt vanzelf camping onderweg tegen en je ziet wat van Frankrijk.
Met de app archies (kost een paar euro) of via deze site vind je onderweg makkelijk een camping.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
03.07.2023 10:33
Als je donderdag al kunt vertrekken zou ik dat zeker doen want de Fransen stappen massaal zaterdag in de auto. Via Parijs is wel snelste en volg de A86. Staat goed aangegeven.
In de omgeving Clermont Ferrant je 2e overnachting zoeken en boeken. Camping in Murol is daar geschikt voor.
, Datum:
04.07.2023 09:45
Dank voor de reacties. We willen sowieso wel de tolwegen gaan rijden.
We zijn er nog niet over uit, Parijs of Luxemburg. We gaan alles nog even bekijken, en vooral wat zijn de beste tijden om door Parijs te rijden, als we dat al overwegen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.07.2023 17:45
Op donderdag vertrekken en een camping boeken voorbij Orleans. Dan zondag de rest rijden. Fluitje van een cent. Wel rekening houden met spitstijden bij Parijs. Daar de A86 nemen of de Francilienne, die gaan verder van de stad af. Wil je Parijs echt ruim mijden, dan via de A26, Reims en dan A19 rijden. Maar ik vind dat heel erg ver om voor de te verwachten drukte. Maar zorg wel dat je voor 16 uur helemaal (!) voorbij Parijs bent. Reken voor de boog om Parijs 45 minuten. Bij twijfel de Francilienne nemen.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
04.07.2023 18:15
Of bij parijs de route Meaux -Melun nemen. Dan rijd je een stukje op een 80km weg in een bos om Parijs heen. Je ziet niks van Parijs.
Stond een keer helemaal vast bij Parijs en via deze route zonder problemen doorgekomen.
Er staan alleen wel soms schaars geklede vrouwen bij het bos. Zelfs als het regent, maar ze zijn blijkbaar niet bang om kou te vatten.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.07.2023 08:46
Schaars geklede vrouwen langs de weg doet ons terug denken aan een vakantie in Italie. De vrachtwagen voor ons stond ineens boven op de rem en sloeg af.... de parkeerplaats op (langs een provinciale weg). Even later werd duidelijk welke "snack" hij ging regelen.... Geen pizza. Langs de hele route stonden wel een stuk of 15 dames in de berm.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
05.07.2023 14:45
Als je op donderdag of vrijdag vertrekt is het juist weer drukker in Nederland en België. Ik zou zelf gewoon zaterdags vertrekken en gewoon zien waar je komt en zondag het tweede deel rijden. Een fijne route is via Luxemburg- Metz- Dijon en net voor Lyon de A89 naar Cl. Ferrand en dan zo naar Millau. Dit vonden wij een zeer fijne, rustige en voor ons voor een groot deel een bekende route!
Zaterdagen zijn vooral in Midden en Zuid-Frankrijk erg druk, maar als je zaterdags niet enorm vroeg vertrekt vanuit Friesland dan heb je geen last van enorme druktes en je doet de rit al met een overnachting dus komt helemaal goed.
, Datum:
07.07.2023 16:50
Dank allemaal voor de tips. We gaan er nog maar even voor zitten, en alle opties bekijken 😅
Geplaatst door: philip
, Datum:
07.07.2023 17:26
Even een waarschuwing, de tunnel bij Luik is richting Luxemburg dicht. Dit betekent dus omrijden via Namen
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.07.2023 13:57
Je ziet het wel, vandaag heel erg druk in Nederland, België, Duitsland, Noord- en Midden- Frankrijk (in de richting van noord naar zuid) dus ik zou vooral niet al donderdag of vrijdag vertrekken….het fijnste is zondags gewoon vertrekken en de rest op maandag. In jullie geval als je zondags moet aankomen zou ik zaterdags dus niet te vroeg vertrekken en dan zaterdag een deel rijden en zondags een deel.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
21.07.2023 14:16
De route die Marike noemt hebben wij ooit ook met caravan genomen en was een fijne route. Wij vinden dat ook een mooiere route dan via Parijs.
Ik zou juist wel op donderdag gaan rijden! Je vakantie begint dan al want de reis is ook leuk, zeker als je rustig aan kunt doen! En het is dan in Nederland niet extra druk omdat midden en zuid al vakantie hebben.
Geplaatst door: Kooij
, Datum:
22.07.2023 22:07
Mij gaan dit Jaar ook naar Millau en vertrekken op vrijdag.
De snelste route met caravan en Parijs grotendeels ontwijken vanuit Friesland is mijn inziens.
Friesland-Hazeldonk-Antwerpen-Lille-A1 voor parijs n104- A6- A77-N7- A79-A71-A75-Millau.
Wij gaan nu zelf binnendoor wat iets langer duurt maar ook prima rijd.
Friesland-Hazeldonk-antwerpen-Charleroi-N5-Reims-Chalons en champagne-Troyes-Auxerre-A77-Moulins-D2009-Clermont Ferrant-A75-Millau. Geen tol.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
23.07.2023 12:34
Ik zou donderdag vertrekken en ergens een paar nachten blijven staan. Heb je meteen al vakantiegevoel. Zondag laatste stukje rijden.
Mocht je toch over Parijs gaan, de duplextunnel van de A86 (Versaille-kant) is max 2 meter hoog, verboden voor caravans etc
https://www.anwb.nl/experts/vakantie/16/met-caravan-over-a86.
Tolwegen vermijden kan er helaas ook voor zorgen, dat je op wegen terecht kunt komen, die minder geschikt zijn voor caravans.
, Datum:
25.07.2023 09:21
Dank voor de laatste reacties nog.
Donderdag is helaas geen optie meer, dus we gaan vrijdag rijden via Troyes. Antwerpen zal een lastig stuk worden vrees ik. We willen daar iig de spitstijden vermijden, maar gezien de werkzaamheden zal het overal spits worden.
Besloten om een camping ergens tussen Troyes en Nevers te gaan zoeken, iemand nog tips voor een leuke camping daar? en daar 2 nachten te blijven om zondag het laatste stuk te vervolgen.
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
25.07.2023 10:08
, Datum:
25.07.2023 10:19
Dankjewel Helmy,
Ziet er leuk uit !
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
25.07.2023 11:02