Vanuit Castellane naar de Middellandse zee (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Marielle
, Datum:
30.06.2023 17:51
Wij willen een dagje vanuit Castellane naar de Middellandse zee. Grote steden als Nice, Monaco of Cannes willen we een keer aandoen als we er dichterbij zitten. We willen meerdere plekken aandoen op 1 dag...(middeleeuwse) dorpjes en strand. Strand is denk ik t leukste om dat als afsluiting te gaan doen. Het dorpje Eze willen we zeker aandoen. Wat kun je goed combineren op zo'n dag, wat ligt goed op de route? Wie heeft er tips? Wat mag je eigenlijk niet missen? Teveel gaat natuurlijk ook niet lukken op 1 dag, dus zullen we keuzes moeten maken:))
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
30.06.2023 19:14
Wij hebben dat vorig jaar gedaan vanuit Castellane. Strand bij Frejus op advies van de receptioniste an de camping. Fresjus was volgens haar leuk met pubers en dat vonden wij ook. We zijn diezelfde dag ook nog naar Saint Tropez gereden langs de kustweg. Dat was ook leuk maar wel druk.
Een paar dagen later zijn we nog een keer gegaan naar Nice. Met als hoogte punt een bezoek aan de nike store Onze meiden wilden shoppen. Ha ha. Dat kon in Castellane niet…
Er zijn hier vast mensen met meer ervaring in die omgeving die goede tips hebben.
Geplaatst door: ® bobvb
, Datum:
30.06.2023 20:57
Vanuit Castellane is een dagje Nice goed te doen. De weg daarheen (en terug) is erg mooi en als middeleeuws dorpje op deze route is bezoek aan Entrevaux zeker een aanrader. Eenmaal in Nice is het handig te parkeren bij Henri Sappia haast direct bij de snelweg aan de buitenrand van Nice. Vanaf deze parkeergarage loopt een tramlijn tot in het centrum van Nice. We zijn vaak in Castellane geweest en ook heel regelmatig Nice bezocht: een prachtige stad.
, Datum:
30.06.2023 23:07
Nice lijkt me zeker heel erg mooi, maar we willen juist de wat kleinere plaatsjes aan gaan doen. Entrevaux willen we zeker ook gaan bezoeken. Saint Tropez zijn we 4 jaar geleden geweest:) Ik zit te denken aan Eze in combinatie met Antibes of Eze en Menton. Of toch iets anders?? Moeilijk want er zijn vele mooie plekken daar..
Geplaatst door: An
, Datum:
01.07.2023 12:39
Eze en Nice vonden wij het bezoeken zeer waard. Ik zou Eze combineren met Monaco, denk ik.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
01.07.2023 14:11
Vanuit Castellane kun je naar Grasse gaan, een mooie echt Franse stad, leuk om het parfummuseum te bezoeken. Vanuit Grasse kun je naar Antibes gaan, een heel gezellige stad met ook nog eens leuke winkels. Een mooie oude plaats om te bezoeken is St. Paul de Vence, een kunstenaarsdorp, smalle straatjes, veel galeries, leuke restaurants, schitterende uitzichten, echt een aanrader.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
01.07.2023 18:47
Eze of echt zo leuk. Zo'n heerlijk lief oud Frans dorpje, dat moet je echt gaan zien.
De combinatie met Monaco is een heel goed idee maar Menton vonden wij ook de moeite waard.
, Datum:
01.07.2023 20:10
Eze in combinatie met Menton lijkt me wel iets. Misschien is t alleen teveel op 1 dag en dat we toch voor Menton een hele dag moeten pakken!!?? Is t erg groot of valt dat nog mee?
Geplaatst door: Karin
, Datum:
01.07.2023 22:33
Menton is niet zo groot dat je daar een dag voor nodig hebt. Wij waren vanuit Frejus, wat denk ik qua kilometers net zo ver is als Castellane, naar de markt in Ventemiglia geweest. We zijn toen op de terugweg naar Menton, Eze en Monaco geweest. Wij zijn geen mensen die kerken en musea bezoeken. We waren rond 21 uur weer op onze camping.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.07.2023 23:28
Ik ben niet van het vroege opstaan, dat scheelt wellicht, maar naar Grasse is al een uur en 20 minuten rijden. Dat is op zich nog wel te doen, maar om er dan nog iets aan vast te plakken? Éze en Menton combineren is op zich logisch, maar je rijdt al bijna twee uur heen en twee uur terug. Als je goed je bed uit kunt komen (voordeel: dan rijd je niet op het heetst van de dag), is het wellicht een idee, maar besef dat je dan na een drukke dag ook nog twee uur terug moet.