Reizen met kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Connie
, Datum:
28.06.2023 14:11
Wij willen met de auto richting Noord- Spanje met twee kinderen van 15, 4 en 2 jaar. Wat is jullie tip? In de nacht rijden of overdag? En wat is dan handig een B&B of een hotel en als het en hotel is vanaf hoe laat kun je in checken?
Geplaatst door: Liz
, Datum:
28.06.2023 14:21
‘S nachts rijden was voor ons geen optie. Eenmaal geprobeerd. De laatste uren vonden wij best zwaar en eenmaal op de camping leeft je kind op en jij stort in. Wij vertrokken liever vroeg in de ochtend. Ter hoogte van Beaune, Macon, ooit Avignon, zetten we de koepeltjes op of gingen naar de B&B langs de snelweg. Lekker zwemmen, uit eten, goed slapen en vroeg weer aan de volgende etappe beginnen. Beviel ons beter.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
28.06.2023 14:43
In de nacht rijden vinden wij ook verschrikkelijk. Je bent kapot als je aankomt en je wil niet weten hoe je de laatste paar uur rijdt (eigenlijk onverantwoord)…en eenmaal op de camping kun je vaak pas 15:00/16:00 uur op je plek of in je accommodatie en de kinderen willen ook alle aandacht. Je merkt ook dat de vakantiegangers die ‘s nachts hebben gereden kapot zijn en veel sneller geïrriteerd zijn…(boos op leiding camping, omdat ze nog niet op de plaats kunnen…staat duidelijk aangegeven dat je pas terecht kunt vanaf 15:00/16:00uur, het is niet de verantwoordelijkheid van de camping dat je in de nacht reist).
Nu rijden wij eigenlijk al jaren met een overnachting en de reis is veel relaxter. Wij hebben na een overnachting gewoon weer zin om een stuk te rijden + als je uitgerust bent en meer de tijd hebt, is het ook veel minder erg om een keer even in de file te staan. Wij vertrekken in de ochtend rond 08:00/09:00uur en rijden dan door tot 17:00/18:00uur en de rest rijden we de tweede dag. Wij zien op deze manier ook niet tegen de reis op, maar vinden het juist leuk.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
28.06.2023 14:44
ik tel toch drie kinderen?
Ik zou overdag reizen en dan de eerste dag zo vroeg mogelijk vertrekken, om uiterlijk zes uur. Dan kom je best ver op een dag of er is ruimte voor fatsoenlijke stops.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
28.06.2023 15:15
Het zijn er volgens mij 4 irene1 als je goed leest ;)
Meestal gingen wij heel vroeg in de ochtend rijden, uur of 4. Iedereen doezelt dan nog lekker, en het is donker/koel/rustiger, waardoor je in het begin veel km,s kan maken.
Aankomst op camping meestal rond 16 uur, kunnen de kids nog zwemmen indien mogelijk of ff chillen,en kunnje bijkomen voor je gaat eten. Ik zou een hotel boeken op je route, via Google te bepalen, of vooraf een airbnb.
Voor een andere reis die ik al heb geboekt in de herfst, hebben we een hotel geboekt onderweg. Ik kreeg door van de manager dat we de hele nacht kunnen inchecken. Dus als je van te voren boekt, even navragen.
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
28.06.2023 16:37
Wij reizen eigenlijk wel al jaren snachts met kids vanaf dat ze 1 waren. Rijden meestal uur of 11 a 12 savonds weg. Man slaapt van tevoren paar uur en vind het heerlijk relaxed snachts te rijden. De kids slapen eigenlijk prima in de auto zijn vaak alleen eerste uurtje ff hyper. En ik val vaak paar keer wat in slaap. In de ochtend uitgebreid ergens ontbijten bij een grote aire. Eind ochtend op de camping. Wij kamperen met tent en dan mag je vaak wel al op je plek. Man gaat dan gelijk ff uurtje of 2 slapen en ik ga rustig aan met kids op sleeptouw. Vast ff zwemmen ofzo, camping verkennen. Die willen dan ff lekker bewegen. En dan later in de middag, begin avond tent opzetten. Ieder zijn ding. Je moet vooral kijken naar wat bij je past denk ik. Ik heb altijd vakantie spanning vooraf en kan echt niet slapen voor we vertrekken 😂
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.06.2023 18:05
Gewoon vroeg opstaan, rond 6 uur en dan uiterlijk 7 uur weg rijden. En natuurlijk overnacht je op een camping op ongeveer 2/3 afstand. Voor jullie zou dat in elk geval na Lyon zijn lijkt me, dan heb je dat gehad. Bij bijvoorbeeld een ketenhotel zoals een Campanilehotel kun je vaak al vanaf 14 uur inchecken, maar denk dat jullie eerder iets later aankomen?
Idee is wel een hotel of acco te zoeken met zwembad en kinderspeeltuin.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
28.06.2023 18:08
De leeftijd van jullie kinderen is groot. Pubers van 15 slapen niet zo makkelijk in de auto en kleintjes waarschijnlijk wel.
Wij vertrekken meestal rond 5:00 ‘s ochtends. Eerste uur mag je dan nog 130 km/u. Rond 8:00 ontbijten en rustig verder reizen. Wij reizen de eerste dag zo’n 800-900 km. Dan een budget hotel. Daar zijn we rond een uur of 5. Even powernap, douchen en dan uit eten (meestal fastfood). De volgende dag ontbijten in het hotel en weer door. Bij een supermarkt onderweg doen we dan boodschappen zodat we ook gelijk eten hebben als we op de camping aankomen.
Geplaatst door: An
, Datum:
28.06.2023 21:31
Ja, ook overdag. Maak van de rit al een feestje. Kleine cadeautjes, spelletje. Genoeg stops en dan in een hotel of benb. Wij zitten altijd net voor of na Lyon. Goed slapen, vroeg op, goed ontbijten en dan het laatste stukje.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
28.06.2023 23:08
Heb jarenlang nachtdiensten gedraaid en ook 's veel op de weg. Je kunt er geen peil op trekken hoe de reis zal verlopen want net als met een nachtdienst gaat het de ene keer tot 7 uur in de ochtend goed en de andere keer ben je om 4 uur al geradbraakt. Als de zon opkomt dan komt de man met de hamer.
Van voorslapen voor een reis komt meestal weinig terecht.
Ga je toch 's nachts rijden neem dan 1 blikje Red Bull mee. Als je vermoeid raakt krijg je hiervan een boost. Maat als deze is uitgewerkt en je weer merkt dat je verslapt onmiddellijk stoppen en gaan slapen.
Maar met 3 kinderen op de achterbank wordt het heel goed oppassen en je kunt zomaar in slaap sukkelen zonder het te merken.