Logis du Breuil of ms Cote de Sauvage (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Diana
, Datum:
28.06.2023 10:27
Hallo, wij zijn onderweg naar de Charente Maritiem.
Wij twijfelen tussen bovenstaande campings.
Wij houden van 's avonds nog even een terrasje pakken. Ik weet niet of dat bij MC cote de Sauvage kan. Is daar bv een strandtent op het strand?
Iemand bekend met deze campings?
Geplaatst door: Nika
, Datum:
28.06.2023 13:36
Ik ken alleen logies du Breuil. Mooie camping, met grote plekken, op zowel rechte grasvelden ( waar veel Engelsen staan) of wat heuvelachtiger, vrijere plekken , wat Franser zeg maar ( hier staan veel Nederlanders)
Het strand is een stukje fietsen, ook pittig met steile stukken,maar je komt wel op een redelijk rustig stuk strand aan vanaf de camping.
Met auto ben je er zo. Wij vonden het ideaal, want de meeste campings aan of nabij het strand waren echt veel drukker.
Er is een mooi terras naast het prachtige zwembad! In het dorpje is een bakker met heerlijk brood!
Succes met jullie keus.
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
28.06.2023 23:38
Hoi Diana, ik onderschrijf wat Nika geschreven heeft. Ik heb de camping in 14 jaar dat wij er komen zien veranderen. Maar het blijft een mooie rustige camping met mooie voorzieningen. Idd de plekken zijn erg groot. Als je niet bang bent voor de zon dan kan je een plek boeken op het veld. Wij staan al jaren in de bosrand. Dit bevalt ons erg goed.
Het is elk jaar afwachten of dezelfde horeca-uitbaters er weer zijn. Dit kan per jaar verschillen. Je zit niet in de drukte van het massa toerisme maar met de auto kan je het zo opzoeken. De stranden vlak bij de camping zijn relatief rustig. De stranden worden ook wel het strand met de bunkers genoemd. Als wij gezellig wat willen drinken gaan we naar st. palais sur mer. Leuk klein dorpje direct aan het strand. Op 10 minuten rijden ligt Royan. Dit is een grote stad aan de kust met een lange boulevard.
Ms Cote de Sauvage ken ik niet persoonlijk. Ik rijd er langs als ik naar het "wilde strand" ga. Het enige dorp echt dicht bij in La Palmyre. Dit is ook een leuke klein gezellig dorpje.
succes met je keuze. Mocht je nog wat vragen hebben dan stel ze gerust.
, Datum:
29.06.2023 09:06
Bedankt voor jullie reactie.
Wij hebben besloten ze allebei even te bekijken. We zijn er al bijna, mooi op tijd dus..
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
29.06.2023 09:07
Aanvulling: het stuk kust bij Saint Palais sur Mer is erg mooi. Rotsen gecombineerd met kleinere strandjes. Verderop bij La Palmyre (en tussen La Palmyre en Saint Palais) is er bos en duin en grotere zandstranden. Het plaatsje La Palmyre is minder mooi dan Saint Palais met veelal oude vila's. Het centrum van La Palmyre bestaat vooral uit een winkelcentrum. De omgeving is een heel aantrekkelijk stukje Frankrijk. Ook fijn is de optie tot uitstapjes hier: naar Bordeaux (prachtige stad), Cognac, Saintes, La Rochelle (een must om te bezoeken), Fouras, Ile d'Oleron, Fort Brouage, Meschers en Talmont etc.
, Datum:
30.06.2023 08:02
We staan inmiddels op camping ms Cote de Sauvage... Op een hele grote prachtige plek.
Camping ligt echt prachtig. Bij de vuurtoren, meteen aan het strand.
Wij gaan genieten 😄
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
30.06.2023 08:54
Leuk dat je nog even laat weten wat het geworden is.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
30.06.2023 19:46
Dat klinkt heel goed! Ik ga de camping onthouden, het is er prachtig daar. Veel plezier!