Waar is het mooi wandelen met de hond (Alpen/Pyreneeën) ? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Mieke8
, Datum:
27.06.2023 14:36
Wij zouden graag weer eens in Frankrijk gaan kamperen met onze hond. De laatste jaren in Oostenrijk en noordwest Spanje (Picos de Europa, aanrader!) hebben we geweldig gewandeld. Ik heb de regels rondom het wandelen met de hond en verboden gebieden in Frankrijk gelezen. Ik vroeg mij af of hier hondenbezitters zijn die ons kunnen adviseren over een gebied in de Alpen of Pyreneeën waar je mooie wandelingen met de hond kan maken. Wij zaten te denken aan omgeving Die, zijn daar voldoende wandelmogelijkheden als je de verboden gebieden voor honden (Nationaal park Les Écrins, deel van Parc naturel régional du Vercors) vermijdt? Iemand een tip? Een tip voor een andere omgeving is ook welkom, liefst in de bergen (we vermijden wel graag stoeltjesliften). We willen een chalet/tent/mobil home huren op een camping met zwemgelegenheid. We gaan begin juli. Hopelijk hebben jullie een goede tip voor ons.
Geplaatst door: Marlieskr
, Datum:
27.06.2023 16:50
Hai Mieke, twee tips. Op deze camping zijn we zelf geweest. https://www.aucampingdulac.fr/
Erg mooie omgeving, heel afwisselend qua wandelmogelijkheden met de hond. Ook vanaf de camping kun je goed wandelen langs de rivier bijvoorbeeld. Hond kan ook afkoelen in rivier (op plekken waar niet teveel stroming is). Hond- en mensvriendelijke camping ;-)
Deze camping heb ik van horen zeggen. https://www.clotdujay.com/nl/
Ligt meer afgelegen maar je schijnt er vanaf de camping prachtige wandelingen te kunnen maken.
Op beide campings betaalbaar iets te huren. Succes!
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
28.06.2023 11:15
Misschien camping-de-martiniere in St Piere de Chatreuse. Ligt in de bergen, heeft huuracco en een zwembad. Wij zijn er een aantal keren met hond geweest. Er zijn mooie wandelingen te doen , wanneer je niet echt de toppen wilt doen ( charmant som, chamechaude, dents de crolle, pravouta) La Pinea mag nog wel!
Als je een goede wandelkaart koopt kun je aan de hand van de gele wandelbordjes zelf mooie wandelroute's maken. En anders weet de eigenaar ( brice ) je ook zeker goede info te geven. Er is een klein beekje naast/achter de camping wat leuk is voor de hond. En op rijafstand zijn er ook erg mooie dingen!
Geplaatst door: Desiree
, Datum:
11.09.2023 10:51
Hi Mieke,
Wij zijn nu voor het 2e jaar in Peyrouse, een dorp naast Lourdes.
We huren een huisje in Peyrouse op (kleine) hoogte, een echte aanrader! (AirBnB)
Dit jaar is de eerste keer dat wij onze hond (Jake) mee nemen.
Wij hebben gewandeld bij Lac de Glorietess daar waar honden toegestaan zijn.
Gisteren had ik helaas niet gecheckt en zijn we naar lac des l’Oule gereden, (2 uur) om tot de conslusie te komen dat de hond daar niet is toegestaan. We zijn toen een beetje erom heen gaan wandelen maar echt een rondje meer zat er helaas niet in.
Ook wij zijn momenteel zoekende naar waar onze viervoeter welkom is.
Volgens Google is in Pont d'Espagne , national park de Pyreneeën honden niet toegestaan (zie onderstaande tekst) echter kwamen wij daar veel mensen tegen met honden en bij mij weten werd dit ook aangegeven met borden dat in sommige delen dit wel mag naar de hond dan aangelijnd.
(In het hart van het Nationaal Park van de Pyreneeën zijn honden verboden, zelfs niet aan de lijn of gedragen op uw persoon. Een uitzondering op deze regel: het Cirque de Gavarnie, waar honden aan de leiband worden getolereerd tussen het dorp Gavarnie en de Hostellerie du Cirque).
https://carmen.carmencarto.fr/96/PNP16.map#
https://emmenetonchien.com/nl/sports-avec-un-chien/ou-randonner-chien-montagne/#
Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt voor jullie volgende reis, ik begrijp dat de informatie nodig was voor Juli, misschien kun je met ons informatie delen over leuke en mooie wandel routes op hoogte waar de hond is toegestaan :-)
Met vriendelijke groet,
Desiree
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
11.09.2023 23:53
Heb zelf geen hond maar dit jaar fijne vakantie gehad op clos du lac in saint appolinaire en veel mensen met honden gezien. En super locatie en omgeving.