doorreiscamping ervaring (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MG1982
, Datum:
19.06.2023 15:32
deze zomer gaan we weer naar Frankrijk op vakantie met de caravan.
vorig jaar naar de regio Nîmes geweest en toen een tussenstop gemaakt op porte des Vosges, hele mooie camping voor een nachtje. echter kwamen we daar al aan om 12uur, voor me gevoel veel te vroeg met in gedachte dat de dag erop druk zou zijn op de weg.
dit gebeurde inderdaad, de volgende dag ( zwarte zaterdag ) hele dag gereden in files.
nu gaan we naar de regio Perpignan ongeveer 200km verder dan vorig jaar.
nu ben ik opzoek naar een goede doorreis camping waar de kids na de hele dag in de auto zitten lekker kunnen spelen en eventueel zwemmen.
ik zag camping Aux rives du soleil, ziet er netjes uit maar twijfel of de 2e dag dan niet weer veel file rijden wordt.
iemand ervaring met een camping rond Lyon met de zelfde rustige en verzorgde uiterlijk als de 2 boven benoemde doorreiscampings?( en dicht bij de snelweg)
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
19.06.2023 16:49
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.06.2023 17:50
Beste optie is om op een andere dag te vertrekken. Zo vertrekken wij vaak vanuit Nederland op zondag en rijden dan de tweede dag op maandag en op die manier weinig/ geen files. Ideale reisdagen!
Misschien is camping de Lyon in Dardilly wat voor jullie? Misschien niet zo mooi als jouw genoemde campings, maar wel een prima overnachtingscamping met zwembad, prima plekken en heel dichtbij de snelweg (geen last van).
Geplaatst door: Nico
, Datum:
19.06.2023 18:14
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
19.06.2023 18:51
Geplaatst door: J
, Datum:
20.06.2023 10:45
Geplaatst door: ® Rob
, Datum:
20.06.2023 23:22
Deze mail schrijf ik vanaf camping le Daxia in Saint Clair du Rhone. We staan hier voor een nacht
en ook voor ons dus een doorreiscamping. Zelden heb ik zo een mooie camping gezien. En ook voldoende
te doen voor de kinderen. Nu wel erg rustig.
Geplaatst door: mg1982
, Datum:
23.06.2023 21:10
@rob, kan je vertellen of de toegangsweg naar de camping goed is en hoe de staat is van de natte ruimtes?
lees daar wisselende verhalen over.
groet
marcel
Geplaatst door: ® Elza
, Datum:
25.06.2023 20:49
Rives du soleil prima te bereiken met caravan, voor iedereen dus misschien halverwege de dag even bellen om te reserveren. Leuk restaurant en zwembad/rivier. je kunt aangekoppeld blijven staan. Brood om te bestellen. Volgende dag goed te doen maar onze 1e reisdag was inderdaad op zondag dus 2e op maandag. is het waard om niet op zaterdag te hoeven rijden.