Milieu sticker (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® lisette
, Datum:
19.06.2023 15:08
Goedendag, na zo'n 12 jaar weer terug naar Frankrijk. Afgelopen jaren andere landen bezocht.
Nu is er best wat veranderd zie ik.
We hebben inmiddels een tolbadge aangeschaft. Zo hopen we de bekeuringen op tolwegen zonder poortjes te vermijden.
We reizen met een camper lager dan 3 m.
Helaas een diesel uit 1999. Voor ons een hele luxe maar ik lees nu steeds meer dat je in veel Franse steden een milieu sticker nodig hebt.
Nu kan ik nergens een registratie nummer vinden op t kenteken. Dus kan ik onmogelijk een sticker aanvragen.
Mijn vraag heb je deze ook nodig als je op de grotere wegen blijft rijden, en niet de stad in gaat?
En zijn er verder nog grote veranderingen waar ik van moet weten?
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
19.06.2023 16:40
Registratie nr is toch chassis nr staat op kenteken. Meen dat sticker ook nodig is op sommige rondwegen rond grote steden sticker kost nog geen 4 euro
Geplaatst door: Lisette
, Datum:
19.06.2023 16:58
Ja dat zou je wel zeggen. Maar hij staat daar dus niet.
Geplaatst door: Nico
, Datum:
19.06.2023 18:21
, Datum:
19.06.2023 18:26
Was geen antwoord op je vraag maar je kunt de sticker maar beter hebben.
Soms heb je niet in de gaten dat je je in een zone bevindt en dan zijn de kosten veel hoger mocht je gepakt worden.
Nu heb ik begrepen dat de handhaving in Frankrijk niet echt indrukwekkend is.
, Datum:
19.06.2023 18:38
Bedankt , dan ga ik er toch iets meer achteraan. En ik ga even op die site kijken.
, Datum:
19.06.2023 20:23
Via bovenstaande link is sticker 4x zo duur originele side is ook goed te doen hoor..
, Datum:
19.06.2023 20:31
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.06.2023 21:03
Gewoon de site van Monique gebruiken, dat is de officiële site, betaal je nog geen vijf euro inclusief verzending naar NL/BE. Alles wat je meer betaalt is afzetterij.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
19.06.2023 22:23
Heb net de sticker besteld via de website die Monique9 aangeeft. Kosten incl. verzendkosten 4.61euro.
Prima te doen op de laptop met google translate.
, Datum:
19.06.2023 22:33
Dank jullie wel. Het is gelukt.
Geplaatst door: ® bobvb
, Datum:
21.06.2023 16:54
, Datum:
24.06.2023 10:30
De website die Monique9 aangeeft werkt prima.
Wij hebben onze auto geïmporteerd er derhalve werkte het in eerste instantie niet.
Ik had de datum tenaamstelling in Nederland ingevuld en niet de datum eerste registratie van het voertuig.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
04.07.2023 11:09
Het heeft even geduurd, 19 juni-4 juli, maar de milieu sticker is binnen. Op tijd bestellen dus. (Besteld bij de officiele website)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.07.2023 11:47
Wordt best een beetje gestoord van die milieustickers en ook van het feit dat je nu bijna gedwongen wordt een tolbadge aan te schaffen. Prima als je elk jaar naar hetzelfde land gaat, maar wij wisselen de laatste jaren af en nu ook weer zo'n sticker nodig voor Duitsland en voor de tolwegen in Zwitserland (NB. op zich wel een beter systeem dan in Frankrijk: 1 keer betalen en dan ook nog een redelijk bedrag, en klaar).
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
04.07.2023 12:50
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
04.07.2023 16:51
Hans030, dat is maar hoe je het bekijkt. Ik vind juist het systeem van Duitsland en Zwitserland oneerlijk en onevenredig duur. Vorig jaar zijn wij 1 dag in Zwitserland geweest (vanuit Frankrijk) en heb ik dus geen gebruik gemaakt van de tolwegen omdat ik niet voor 50 km een vignet van bijna €50 ga aanschaffen. Wat mij betreft geen probleem verder hoor, het is immers vakantie. Maar ik vindt het Franse systeem dan wel eerlijker omdat er per KM wordt afgerekend. En die badge, tja dat is alleen maar gemak.
We gaan straks in NL ook naar rekeningrijden, dus maak je borst maar nat...
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.07.2023 17:36
Ja, voor 1 dagje is dat wat anders. Maar over all is het fijn als je heel Zwitserland door rijdt dat je er in 1 keer vanaf bent. Overigens kost dit vignet ongeveer 40 euro. Een bedrag wat je in Frankrijk al snel kwijt bent aan 1 stuk snelweg en dan ook nog dat onhandige systeem met de sjoelbakken, dan weer kaartje, dan weer betalen enz. Nee, deze francofiel vindt het systeem in een ander land (in dit geval Zwitserland) toch echt handiger. Het zou nog sympathieker kunnen als ze ook een dagkaart van een tientje zouden bieden bijvoorbeeld.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
04.07.2023 20:00
En wat te denken van sommige steden in ons eigen landje. Ook daar zijn milieuzones.
Om al dat gedoe te voorkomen kun je ook gewoon thuisblijven.
Wat trouwens echt fijn is dat is dat Google maps elke milieuzone aangeeft. Het bewijst wat mij betreft dus dat je de sticker van ,nog geen 5 euro ,maar beter gewoon kunt hebben. Wij zijn deze vakantie al in heel wat zones uitgekomen zonder een grote stad te bezoeken.
Geplaatst door: Alex
, Datum:
10.07.2023 11:39
Toch wel verstandig om zo'n ding op je auto te hebben! Stonden vorige week met autopech en de auto moest weggesleept worden, kon hem na een paar dagen ophalen maar de auto was wel afgesleept naar zo'n milieu zone. Was toch blij dat ik voor die 4,61 euro die sticker op mijn ruit had. Dacht hem ook niet nodig te hebben.