Boekentips (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
17.06.2023 17:26
Hier in het verleden al fantastische boekentips opgedaan! Met name ook om een beetje ook in de Franse sfeer te komen, maar alles welkom. Genre ; geschiedenis/thriller/roman.
Wie heeft nieuwe tips?
Geplaatst door: Ck
, Datum:
20.06.2023 22:29
Thrillers:
-De pion van Steven James (en de volgende delen)
-Box van Camilla Lackberg/henrik feces
-De zonden van onze vaders van Asa Larsson
-Stalker van Lars Kepler
-de lijst van de rechter van John Grisham
Geplaatst door: ® Wim6
, Datum:
20.06.2023 22:42
Aan dit lijst wil graag: Pierre Lemaitre; zijn serie met commandant Camille Verhoeven in de hoofdrol (5 stuks, zover ik weet)
Van dezelfde schrijver een trilogie: Tot ziens daarboven, de kleuren van de brand en de spiegel van ons verdriet.
Veel lees plezier, Wim Janssen.
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
21.06.2023 07:09
Ik ben niet echt van de hoogliteraire boeken ;) lees graag de romannetjes of fantasy/young adult. De zeven zussen serie is beetje open deur gezien de populariteit maar is ook echt een aanrader veel mysterie. Zit ook veel geschiedenis in. Elk boek andere tijd en land. En ik vind de miljonairs serie erg leuk van Jennifer probst
Geplaatst door: Lotje19857
, Datum:
21.06.2023 07:38
Op mijn ereader staan hoofdzakelijk literaire thrillers van Karin Slaughter. Hebben niks met Frankrijk te maken maar zijn wel goed. Verder:
De hoogste eer -Danielle Steel (speelt zich grotendeels in Frankrijk af)
Waddenstorm - Noortje Brink
De aardkinderenserie van Jean M Auel
Une belle histoire (verhalen over de tour de France)
De dochter van de nazi - Louise Fein
Een meisje uit Ouradour - Michele Claire
Geplaatst door: Annies
, Datum:
21.06.2023 09:12
Het boek dat mij geweldig heeft verrast is de Camino van Anya Niewierra. Het is een thriller, drama en speelt zich af in Frankrijk met een vleugje liefde. Aanrader!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
21.06.2023 11:34
Esther verhoef met rendez-vous .
In 1 keer uitgelezen
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
21.06.2023 20:35
De Camino inderdaad. En De moeders van Mahipar van Forugh Karimi.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
21.06.2023 22:11
Aaah, superdank voor de goede tips allemaal.
ik zie me zelf al zitten met , du pain, du vin en un livre 😉
Geplaatst door: MKMK
, Datum:
21.06.2023 23:52
Ik zit nu lekker in zuid Frankrijk en lees momenteel Bodemloos van Loes den Hollander. Spannend boek.
Geplaatst door: ® Daan
, Datum:
22.06.2023 21:04
De Camino van Anya Niewarra is inderdaad supergoed, maar zij heeft nog meer boeken geschreven die zich in het grensgebied van Frankrijk en Spanje afspelen. Ik ben fan van haar! De thrillers van Michael Berg spelen zich in Frankrijk af, bijvoorbeeld Ik zie je. Speelt zich af in de buurt van de Mont Ventoux.
Alles is relatief van Marjolein Vrijenhoek speelt zich op een camping in Frankrijk af. Dat vond ik ook wel hilarisch.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
22.06.2023 21:45
lekker luchtig leesvoer, speelt zich af in Frankrijk:
Pierre Martin, Madame le Commissaire op volgorde
Madame le Commissaire en de verdwenen Engelsman (Originele titel: Madame le Commissaire und der verschwundene Engländer)
Madame le Commissaire en de uitgestelde wraak (Originele titel: Madame le Commissaire und die späte Rache)
Madame le Commissaire en de dood van de politiechef (Originele titel: Madame le Commissaire und der Tod des Polizeichefs)
Madame le Commissaire en het mysterieuze beeld (Originele titel: Madame le Commissaire und das geheimnisvolle Bild)
Madame le Commissaire en de dode non (Originele titel: Madame le Commissaire und die tote Nonne)
De boekhandel van het verzet? Weet niet of dit genre je aanspreekt? Ik heb er best een aantal gelezen die zich in Frankrijk afspelen.
Anya Niewierra schreef drie topboeken!
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
23.06.2023 22:05
Eens met Camino van Niewarra.
Alles van Tatiana de Rosnay.
De Roos van Napoleon van Jacobine Hoek
De zwarte koningin van Catharina Bomans
Languedoc Trilogie van Kate Mosse en ook Tijden van Vuur en Stad van tranen
De bijzondere levens van Violette van Valerie Perrin (ook uitgegeven onder een andere titel)
De bibliotheek van Parijs van Janet Skeslien Charles
Geplaatst door: Renee
, Datum:
27.06.2023 14:10
Julia Stagg heeft 3 boeken geschreven die zich afspelen in een klein dorp in de pyrenéeen, mix van luchtig/spannend/humor.
het Bloemenmeisje van Anya Niewarra vond ik ook erg goed, eveneens pyreneeen.
Geplaatst door: ® Gulpje...
, Datum:
27.06.2023 14:46
Ik ben Pelgrim van Terry Hayes. Geweldig boek!