Vakantie studenten (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Gijs139
, Datum:
15.06.2023 11:30
Hoi allemaal,
Ik ga met 8 vrienden van tussen de 19 en 21 jaar op vakantie met de tent. We zoeken echt een studenten camping. Ik heb al wat rond gezocht maar vind veel familiecamping met jongeren activiteiten. Dit zoeken we niet want we gaan natuurlijk wat alcohol nuttigen dus we zoeken echt iets waar we ook geluid mogen maken in de avond.
Hebben jullie tips of aanraders voor ons?
Bedankt!
Gijs
Geplaatst door: Akka
, Datum:
15.06.2023 14:56
Een aantal jaren geleden hebben wij op la solaire gestaan in Veynes. Daar waren meerdere oudere jongeren. Bij het meertje op loopafstand verzamelden zich de jeugd van de camping. Op de camping zelf werd lawaai en overlast niet gewaardeerd, en terecht. Onze zoon heeft een fantastische vakantie daar gehad.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
15.06.2023 15:01
Ik zou die jongens achterna reizen die hier een cocktailbar vanuit de kofferbak runnen. Dat topic staat hier vlakbij.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
15.06.2023 20:22
Gijs, misschien zijn er campings aan de kust - zoals badplaats argeles sur mer - die aan je zoektocht voldoen. Er is daar rijk uitgaansleven, en door de omgeving is er tot laat op de campings ook veel meer reuring
Simi reizen https://www.simi-reizen.nl/frankrijk/frankrijk.html biedt jongerenreizen van 18-24 en ouder. Zij gaan in Frankrijk naar camping La Rochette in Guillestre.
Dat is ook een familiecamping, maar misschien apart veld voor jeugd of hoek waar ook deze jongeren staan. Wel omgeving waar je veel sportieve aciviteiten kan doen zoals raften, canyoning, hydrospeed etc. Je hoeft dus niet perse met deze organisatie te boeken, je kan ook gewoon 2 kampeerplekken huren op deze camping en er je eigen sportieve draai aan geven.
Omgeving mimizan - Biaritz zijn beste golven om te surfen. Ik denk dat daar ook campings zijn te vinden die vooral jongeren trekken die daarvoor komen. bv in Vieux Boucau of Moliets-et-Maa of mimizan en biaritz zelf.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
15.06.2023 23:05
Zuidkust:
In Argeles sur Mer zijn veel campings waarvan er vast eentje voldoet aan jullie wensen.
Ik zou gaan kijken bij bijvoorbeeld La Chapelle. Is in het centrum, dus je hoeft je vertier niet op de camping te zoeken. En je zit zo'n 300 meter van zee.
Dan heb je nog Les Sablons in Portiragnes. Daar heb je een speciaal jongerendeel. Maar die camping heeft een prijspeil waardoor je lening bij de DUO toch flink oploopt. Ligt aan zee, vlakbij een klein dorpje.
Ook Marseillan Plage biedt het nodige vertier, maar is ook vrij prijzig.
Westkust:
Aan de westkust ligt dan nog een camping Saint Martin, in Moliets-et-Maa. Het ligt in een klein dorpje, dus de mogelijkheden voor vertier zijn er wat minder. De westkust heeft wel veel mogelijkheden voor surfen; de zee kan wat wild zijn.
Iets hoger, in Jean de Monts of Hilleries de Riez liggen ook wat campings die wat meer betaalbaar zijn.
Persoonlijk zou ik het eerst in Argeles sur Mer gaan kijken.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
17.06.2023 15:06
Als je 's avonds alcohol wil gaan drinken en een hoop lawaai wil gaan maken moet je niet op een camping gaan staan. Maar dat is mijn mening. In Serignan (Zuid-Frankrijk) is een camping waar veel jongeren zijn. Of dat studenten zijn? Geen idee.