Direct wandelen vanaf de camping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sanne
, Datum:
05.06.2023 11:19
Hallo allemaal,
Ik zit al uren te zoeken maar ik kom er gewoon niet uit. Nu vond ik deze website en ook hierin veel zitten zoeken en lezen. Ik hoop dat anderen ons van tips willen voorzien!
We zoeken een niet zo.n grote camping. Hoeft niet veel poespas te zijn met allemaal animatie. Lekker voetballen en een pingpong tafel is al genoeg! We gaan graag de natuur in of leuke dorpjes bezoeken. Maar wat we vooral erg fijn zouden vinden zijn de volgende punten:
-Direct vanaf de camping mooie wandelingen kunnen maken.
-Een riviertje of zwembadje voor de kinderen
- Veel privecy / hegggen etc.
- Het liefst een Lidl of grote supermarkt dichtbij (groot gezin)
Het liefst niet helemaal aan de Middellandse zee, dat is ons wel even te ver dit jaar omdat we maar 2 weken hebben en dit jaar met een kleintje erbij reizen. Tegelijk zijn we dol op bergen... Maar het is even de vraag of we dan te ver moeten gaan voor al dat moois.
Waar maakt ons niet zoveel uit als we maar genieten 😊 mag ook gewoon een heerlijke kneuterige Franse camping zijn! Dat zijn in onze ogen soms juist DE pareltjes 😃
Hebben we teveel eisen? Of denken jullie dat er gerust campings te vinden zijn? Ik denk dat ik gewoon verkeerd zoek. Want ik kom steeds uit op van die dure grote masale campings vol animatie. Krijg al hoofdpijn als ik er aan denk 😉
Groetjes Sanne
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
05.06.2023 12:11
Je zou eens kunnen kijken naar Camping la Garenne in Bedoin. Vanaf de camping loop je zo het plaatsje Bedoin in. Er zijn grote plaatsen en alle plaatsen hebben een picknick tafel met banken. Bedoin is erg gezellig met op maandag een hele grote markt. De camping heeft een goed restaurant en een klein maar fijn zwembad. Vlakbij de camping zit een supermarkt, terrein camping aflopen en dan direct rechts. Je bent vlak bij de Mont Ventoux, een hele bijzondere berg. In de omgeving kun je mooie wandelingen maken. Sanitair is schoon, maar veel toeters en bellen heeft de camping niet, een typisch Franse camping. Ik zou wel reserveren.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
05.06.2023 13:36
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
05.06.2023 15:12
Camping de Martinière in Saint Pierre de Chartreuse is misschien wel een optie.
Wij komen hier al jaren. In het begin met onze kinderen en nu met z n 2en.
Een van de redenen is de mogelijkheid om direct vanaf de camping te kunnen wandelen. Er is een zwembad, ping pong tafel. Voetballen wordt iets moeilijker.
Af en toe is een animatie: oud hollandse spelen ( op zijn Frans) ponyrijden of een soort van biatlon. Heel gemoedelijk en internationaal.
In het dorp (3km,) is een spar, voor een Intermarche moet je naar st.laurent de pont...20 minuten rijden.
Plaatsen met veel privacy zijn in de 80 serie.
Geplaatst door: frank
, Datum:
05.06.2023 19:56
Kijk eens naar campings in Corcieux, zitten een paar kleinere die wel aardig aan jullie wensen voldoen.
Vanuit Corcieux heb je diverse uitgezette wandelingen van de club Vosgienne
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
05.06.2023 20:19
Geplaatst door: Martin-FR
, Datum:
06.06.2023 22:16
Dan denk ik aan camping A la rencontre du soleil bij Le Bourg d'Oisans.
Fijne camping aan de voet van de Alpe d'Huez.
Gelegen in een vallei waar je prettig kunt wandelen.
Supermarkt vlakbij de camping.
Heggen bij plaatsen weet ik zo niet meer maar ik vond het een aangename camping.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
07.06.2023 12:36
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
07.06.2023 18:40
Geplaatst door: Nynke
, Datum:
08.06.2023 16:10
Gap des tortelles in Bourdeaux (in de drome, niet Bordeaux). Je kunt wandelend naar een ruïne boven het dorp. Ook is er een lekker (wel ondiep) riviertje. Lidl weet ik niet.
En afgelopen jaar stonden we op Lou Passavous in de Alpen. Lekker hoog, dus s avonds koel en overdag lekker warm. Meerdere wandelingen door de eigenaars uitgezet vanuit de camping. Klein zwembadje op de camping en groter gemeentebad tegenover de camping. Lidl weet ik ook hier niet en volgens mij geen heggen tussen de plaatsen (iig niet op het autovrije veld, wellicht op het andere veld wel).
Geplaatst door: Brink
, Datum:
12.06.2023 19:08
Les Gorges du Chambon , Charante
Geplaatst door: Arjan
, Datum:
12.06.2023 23:32
Camping des Alouettes met 68 plaatsen in Cognac-la-Forêt bij Limoges gelegen in het natuurpark Perigord-Limousin heeft op de wesite www.camping-des-alouettes.com een pagina fiets- en wandelroutes vanaf de camping. Deze staat onder activiteiten waar ook leuke uitstapjes staan vermeld.
De camping heeft onder andere een zwembad pingpongtafel trampoline en andere spelmogelijkheden, grote met gevarieerde haagjes afgescheiden plaatsen en een zwemmeer met strandje op minder dan 1 km.
Voor alle informatie kijk op
Camping-frankrijk.nlSVR Camping des Alouettes in Cognac La ForêtAlles wat u wilt weten over deze camping in Haute Vienne
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
13.06.2023 21:20
Camping Le Paluet in Matour 'ns bekijken. Naast de camping een fijn municipal zwembad (in prijs camping inbegrepen). Vanaf de camping kun je allerlei wandelpaden lopen. In het dorpje is een hele goede/ grote Office de Toerisme. Zij leggen graag dingen uit en je kunt een handige kaart met wandelroutes meenemen. Camping heeft geen/ nauwelijks animatie. Voor ons was het wel iets te druk. Vonden dat er te veel kinderen waren, maar vermoed dat het voor jullie geen probleem is. Het is zeker geen megacamping met alle denkbare toeters en bellen. Wel een nadeel is dat het dorp wat beperkt is (klein). Wel supermarkt, maar dorpsniveau. Voor echte supermarkten iets rijden (bij Cluny). De omgeving is zeer heuvelachtig. Geen echte bergen, maar tot zo'n 8 a 900 meter. Check maar 'ns of het watvkan zijn voor jullie.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
13.06.2023 21:22