Geplaatst door: MAB
, Datum:
09.07.2023 20:01
Zoals ik het lees registreer je je kenteken voor een specifiek traject bij de exploitant van dat traject/voor de trajecten van een specifieke exploitant. Dat kan natuurlijk toevallig Area/Aprr (fulli) zijn.
Nou heb ik een badge van ATMB. Daar kan ik mijn kenteken niet registreren. ATMB heeft ook (nog) geen flux libre trajecten. Zou ook een beetje raar zijn als die exploitanten in elkaars systemen moeten zoeken naar een kenteken. Misschien zou een gezamelijk register van alle exploitanten voor alle flux libre-trajecten wel een oplossing zijn
Bij een badge herkennen ze natuurlijk wel welke exploitant het is.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
24.12.2023 13:51
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
25.12.2023 09:16
Ik ben er blij mee niet meer hellemaal uit het raam hangen of uit te moeten stappen omdat ik meestal mijn fietsen op het dak van de auto vervoer en dan het tolkaartje boven eruit komt waar hij normaal voor de vrachtwagens eruit komt.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
25.12.2023 10:12
Bedankt voor de tip.
De tolbadge ook besteld.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
24.06.2024 11:04
Voor wie er noh geen heeft
Hij is weer in de aanbieding
Voor Franrijk,Spanje en Portugal geheel gratis thuis gestuurd
Wil je Italie erbij ,dan kost het € 4,90
Met uitbreiding van de elektronische heffing
De zg Flux libre word het steeds interessanter om hem te hebben/gebruiken
https://www.fulli.com/badge-telepeage
Geplaatst door: Florien
, Datum:
13.07.2024 13:50
Ik rijd al 7 jaar met een tolbadge naar Italië. Deze tolbadge van de ANWB is niet kenteken gebonden. Mijn ouders en ik doen er samen mee. Vorig jaar nog naar Italië geweest en afgelopen maart naar Frankrijk. De krant schreef vorige week " tolbadge moet op kenteken geregistreerd staan " ik vraag mij af klopt dit ? Omdat ik al meer dan 7 jaar en inmiddels ook verschillende auto's heb gekocht waarom ik wel gewoon kon doorrijden en het niet kenteken gebonden is. ANWB is onvriendelijk en zegt klopt niet wat je zegt. Wie kan mij hier antwoord op geven
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
13.07.2024 15:02
Wij hebben nu sinds 2 jaar kenteken gebonden tolbadge van ANWB maar hiervoor hadden wij er ook 1 van ANWB die niet kenteken gebonden was. Misschien dat die het nu niet meer doen omdat bij tol trajecten zonder tolpoorten ze je badge èn je nummerbord scannen.
Geplaatst door: Caroline 2
, Datum:
13.07.2024 17:00
De badges met meer dan alleen Frankrijk en gekocht bij de ANWB zijn badges op kenteken. Wij zijn verder nooit naar een ander land dan Frankrijk geweest en hebben nog steeds de oude badge sinds 2014. Nietvop kenteken dus. Vorig jaar was de batterij nog oké, binnenkort maar even laten testen in de ANWB winkel of de batterij nog een reis mee kan..
Geplaatst door: MAB
, Datum:
13.07.2024 19:06
Heb net twee nieuwe (vervangende) badges aangevraagd. Is niet op kenteken, wel bij andere exploitant. Je kenteken wordt natuurlijk gescand omdat iedere auto/motor dat heeft. En dat is nodig om de betaling te kunnen doen. Als je een badge hebt kan die gescand worden en is een kenteken dus niet nodig. Ik kan me hooguit voorstellen dat als je een badge hebt en je kenteken geregistreerd en je passeert een tolpoort Onder dat je badge gesignaleerd wordt ze alsnog direct op je rekening kunnen zetten omdat ze weten welke badge er bij het kenteken hoort. Maar dat laatste is een gok en ik vraag me dan ook af of dat kan als je een badge hebt van een andere exploitant dan die van dat specifieke stuk tolweg. Maar wellicht is dat onderling allemaal geregeld.