Geplaatst door: fam smits
, Datum:
04.06.2023 09:08
waar kopen jullie je tolbadge er zijn meer aanbieders
Ons frans is slecht
Bij de anwb ? maar daar zijn we geen lid van
gaan een keer per jaar naar frankrijk
wie kan ons helpen
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
04.06.2023 09:29
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
04.06.2023 09:33
Wij hebben de tolbadge bij de Anwb gekocht. Zijn toen lid geworden vd Anwb. Dit is onze 2e badge, deze is voor meerdere landen.
Bevalt erg goed.
, Datum:
04.06.2023 10:01
Bij ANWB kost de badge al minstens 17,95. Bij mijn link maar 10 euro.
Verder betaal je 1,70 in de maand(en) dat je hem gebruikt. Wij gaan in juli en augustus op vakantie dus kost het ons 3,40.
En dan betaal je natuurlijk voor de gereden trajecten.
Als fan van de ANWB zou ik deze service toch niet van ze afnemen.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
04.06.2023 10:47
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet
, Datum:
04.06.2023 10:57
Er zijn meerdere aanbieders, prijs verschilt doorgaans niet heel veel.
Wel opletten: er zijn verschillende abonnementen. De goedkoopste zijn die waarbij je elke maand de badge gebruikt. Er zijn iets duurdere waarbij je de badge maar eens per jaar hoeft te gebruiken. Maar kom je dan een jaar niet in Frankrijk, betaal je alsnog een tientje...
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
04.06.2023 11:06
Pas na 2 jaar niet gebruiken betaal je bij Fulli ,die € 10
Bovenstaande aanbieding/promo is op dit moment de beste/goedkoopste
, Datum:
04.06.2023 11:16
Dank voor je link Labrador, wij hebben hem al maar zoeken nu voor mijn ouders nog een badge omdat ze met ons meegaan naar Frankrijk. Misschien komen ze er daarna nooit meer want zijn al 80+. We zochten dus de goedkoopste.
Geplaatst door: Thadude
, Datum:
04.06.2023 16:06
Welke poortjes moet je nemen met die tolbadge? —> telepeage?? Is dit Ongeacht vervoersmiddel (auto+caravan)?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.06.2023 16:58
Je mag met caravan alle poortjes nemen, behalve de credit-card-poortjes, want daar zit meestal een hoogtelat op twee meter. Maar speciaal voor jouw met je badge zijn er de poortjes met de oranje T. Die kun je in beginsel altijd hebben, als er een hoogtebeperking is wordt dat bijtijds aangegeven. Bij die poortjes stop je voor de de slagboom, die vanzelf omhoog gaat. Als er een snelheidsbordje 30 of 50 bij de oranje T staat, hoef je niet eens meer te stoppen en kun je met die snelheid doorrijden.
Meestal zitten de T-poortjes rechts van de weg. Anders zitten ze juist links, maar dat wordt dan altijd aangegeven met de tekst 'Télépéage, serrez à gauche'
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
04.06.2023 19:17
Wat schrijf je nou Peter?
Met caravan kun je altijd de creditcard poortjes gebruiken..
Die poortjes met de hoogtebeperking uiteraard niet.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
04.06.2023 21:36
Dat schrijft Peter ook Jan...
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
04.06.2023 22:24
Die andere poortjes zijn ook creditcard poortjes, tenminste als dat er boven aangegeven is.
Geplaatst door: RamonAd
, Datum:
05.06.2023 10:39
Net even gekeken hoe het werkt wanneer je een bestaande klant bent bij het, door Fulli, overgenomen Mango/AREA.
M'n badge is inmiddels 8 jaar oud en de komende jaren wil ik ook richting Italië dus een nieuwe badge en abonnement is handig.
Zoals ik het lees betaal ik 1,70 per maand voor Frankrijk maar alleen in de maanden dat ik het gebruik. Verder betaal ik alleen 10 euro verzendkosten voor de nieuwe badge. Lees ik dat goed?
Kan ik hetzelfde aanbod bij de ANWB regelen en vervolgens de verzendkosten uitsparen?
Alvast bedankt
Geplaatst door: Nika
, Datum:
05.06.2023 13:21
Is een tolbadge aan te raden, als je maar 3 weken dit jaar in Frankrijk komt?
Waar ik vooral benieuwd naar ben of het echt tijdsvoordeel oplevert?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
05.06.2023 13:26
Ik heb vorig jaar een badge bij Fulli (toen nog Mango) besteld en hoefde geen verzendkosten te betalen.
Volgens mij betaal je bij de ANWB de maanden dat je de badge gebruikt 2,50 en bin Fulli 1,70. Ook betaal je bij de ANWB 10,00 per jaar als je de badge niet gebruikt. Dit kost bij Fulli niets.
, Datum:
05.06.2023 13:27
Hangt er een beetje vanaf. Kosten zijn laag en tijdwinst kan flink zijn.
Ik rij eigenlijk nooit op zaterdag en dan valt de tijdwinst wel mee. Is vooral erg makkelijk.
Wanneer het drukker is is de tijdwinst wellicht ook groter
, Datum:
05.06.2023 13:31
@MaraM, dank je wel.
Zonde dat je waarschijnlijk nu dezelfde badge in de ANWB winkel zo op kunt halen en voor de post vanuit Frankrijk €10 betaald.
De voorwaarden lijken inderdaad anders tussen direct bestellen of via de ANWB
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
05.06.2023 14:33
Bij de Anwb betaal je na 2 jaar 10euro als je die niet gebruikt. Niet na 1 jaar.
Wij willen niet meer zonder tolbadge, wat een gemak! Ook als je maar 1 keer per jaar naar Frankrijk gaat.
Gemak kost vaak (wat meer) geld maar daar hebben wij geen moeite mee. Vakantie kost nu eenmaal geld.
Maar gelukkig kan en mag een ieder zn eigen keuze hier in maken.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
05.06.2023 14:45
@Labrador, Bip&Go is geen Fulli. Dat was Mango. Bip&Go is een andere aanbieder. Wij hebben deze al jaren en deze werkt ook prima, net als alle andere tolbadges.